Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:46:13 GMT

دلیل کاهش قاچاق سوخت در استان کرمان چی بوده؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۸۹۴۹

دلیل کاهش قاچاق سوخت در استان کرمان چی بوده؟

ایسنا/کرمان مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: در سه ماهه اول سال گذشته مجموع فرآوده های نفتی کشف شده در استان کرمان در حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر بوده که میزان کشف سوخت در سه ماهه اول سال جاری به ۴۴۰ هزار لیتر رسیده است.

"سید باقر نورالدینی" عصر امروز ۱۵ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمان به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: میزان کشفیات سوخت قاچاق در استان کرمان در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با سال ۹۸ کاهش داشته به‌طوری که در حوزه نفت و گاز ۲۰۰ درصد کاهش کشفیات را داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح‌های پیمایشی ناوگان سنگین برون شهری و ارتقای سامانه‌های درخواست فرآورده‌های نفتی را از مهمترین علل کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در استان دانست و بیان کرد: در سه ماهه اول سال گذشته مجموع فرآوده های نفتی کشف شده در استان کرمان در حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر بوده که میزان کشف سوخت در سه ماهه اول سال جاری به ۴۴۰ هزار لیتر رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با ابراز امیدواری از اینکه دستگاه‌های متولی همچون سازمان صمت و جهادکشاورزی در تایید سهمیه سوخت دقت داشته باشند، اظهار کرد: توزیع فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز خرده فروشی بر بستر الکترونیکی و کارت بانکی افراد مشمول صادر می‌شود و در استان کرمان از اول تیرماه توزیع فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز سهمیه‌بندی شده است و حواله‌های کاغذی دیگر حذف شده که یکی از علت‌های این اقدام به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت می‌تواند یکی از دلایل کاهش قاچاق سوخت باشد اما سامانه‌های جدید و نظارت‌ها اثرگذاری بیشتری داشته‌اند، تصریح کرد: سوخت کشفی طبق قانون در انبارهای شرکت نفت تحویل داده می‌شود و با دستور قضائی در سامانه ثبت و معدل قیمت آن به خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق سوخت پخش فرآورده هاي نفتي اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی سه ماهه اول سال فرآورده های نفتی فرآورده های نفت استان کرمان هزار لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ احمد حاج پروانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو ایسوزو مظنون شدند و این خودرو را برای بررسی های بیشتر متوقف کردند.

وی از کشف ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق  در این کامیونت   خبر داد و گفت ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۵ میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال آن به اداره کل تعزیرات حکومتی ادامه داد خودروی توقیفی به پارکینگ منتقل شد.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان
  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • کشف بیش از ۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • توزیع الکترونیکی گاز مایع در قزوین از فردا
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان