Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:39:24 GMT

پرداخت قبوض شهرداری گرگان به صورت تمام الکترونیک

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۹۰۲۰

پرداخت قبوض شهرداری گرگان به صورت تمام الکترونیک

شهردار گرگان از خدمات الکترونیکی پرداخت قبوض درآمدی شهرداری این شهر برای شهروندان خبر داد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود در خصوص اقدامات شهرداری گرگان در راستای استفاده شهروندان از خدمات الکترونیک، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۳۹۷ توسط شهرداری گرگان و همکاری انجام شده با اداره کل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، کد تابعه و کد خدمت کشوری اختصاصی برای فعال کردن شناسه قبض و پرداخت قبوض درآمدی شهرداری اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر مکاتبات و رایزنی‌های لازم با بانک‌های مختلف برای ایجاد بستر مناسب در خصوص پرداخت الکترونیک قبوض درآمدی صادره از سوی شهرداری گرگان انجام و تمامی درگاه‌های اینترنتی و دستگاه‌های خودپرداز این بانک‌ها جهت اخذ قبوض شهرداری فعال شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعددی با بانک عامل و شرکت پشتیبان خدمات الکترونیک برای ایجاد کمترین خطا و مشکل در روند ارائه خدمت به شهروندان انجام شد و در این راستا تمامی حساب‌های درآمدی شهرداری گرگان در بانک‌های مختلف مسدود و در یک بانک عامل متمرکز و تمامی دستگاه‌های پوز قدیمی با دستگاه‌های جدید شناسه دار انجام شد.

دادبود خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی منابع درآمدی دستی سازمان‌ها و مناطق شناسایی و ضمن تعریف شناسه برای آنها بر اساس بودجه، امکان تعریف قبوض سیستمی با این تکنولوژی فراهم شده است و در حال حاضر تمامی قبوض شهرداری مرکز، مناطق و سازمان‌ها بر اساس شناسه قبض و پرداخت ارائه شده و قابل پرداخت توسط مؤدیان از طریق تمامی درگاه‌های بانکی است.

وی تاکید کرد: این موضوع برای اولین بار انقلابی بزرگ در شهرداری گرگان در راستای شفاف سازی و همچنین تسهیل در پرداخت عوارض و بهای خدمات توسط شهروندان بدون مراجعه به بانک است و در حال حاضر شهرداری گرگان جز معدود شهرداری‌هایی است که تمامی خدمات پرداخت قبوض در آن به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود.

کد خبر 432178

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری مشارکت شهروندان شهرداری گرگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری گرگان پرداخت قبوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

 وزارت راه‌وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می‌توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه‌وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن