Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: 200 نفر از همکاران در حوزه بهداشت و درمان از ابتدای اسفندماه تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند و سه برابر این تعداد علائم مشکوک دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: متاسفانه در دو هفته اخیر شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گلستان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تقریبا از ابتدای تیرماه روند رو به افزایش بخصوص در شهرهای شرق استان گلستان داشته‌ایم و از نیمه دوم خردادماه این روند افزایشی شروع شد و امروز شهرهای گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر جزء شهرهای زرد هستند و سایر 10 شهر استان در وضعیت قرمز هستند و ممکن است گرگان نیز طی 48 ساعت آینده به وضعیت قرمز برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در کل استان گلستان 675 مورد بیمار بستری هستند که در گنبدکاووس 275 بیمار بستری هستند و متاسفانه ازدحام بیمار باعث کامل شدن شرایط بیمارستانی شده است.

فاضل بیان کرد: ما نمی‌توانیم تخت اضافه کنیم یا اکسیژن‌ساز در این چند روز اضافه کنیم و تنها کاری که از مردم تقاضا داریم این است با رعایت نکات بهداشتی تلاش کنیم ورودی بیمارستان‌های ما کمتر شود.

وی اضافه کرد: در شرق استان گلستان یک میلیون نفر جمعیت داریم و کل تخت‌های بیمارستانی در شرق استان گلستان کمتر از یک هزار و 500 تخت است و اگر درصدی از مردم مبتلا شوند این کشش بیمارستانی در شرق استان گلستان وجود ندارد که بیماران بستری شوند.

* ابتلای 200 نفر از کادر درمان گلستان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص ابتلای کادر درمان استان به بیماری کویید 19 و ویروس کرونا، گفت: 200 نفر از همکاران در حوزه بهداشت و درمان از ابتدای اسفندماه تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند و سه برابر این تعداد علائم مشکوک دارند.

فاضل گفت: خوشبختانه تعداد بیمار بستری همکار بسیار کم است اما اکثر آنها سرپایی درمان شده و یا در منزل قرنطینه و درمان شدند اما مطلع هستم که سه روز اخیر دو همکار پزشک و چهار پرستار در شهر گنبدکاووس بستری شدند.

وی تاکید کرد: متاسفانه نصف کارکنان اداره برق یکی از شهرستان‌های استان به کرونا مبتلا شدند که بلافاصله پروتکل‌ها و آزمایش‌ها برای آنها اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلی که ما در استان گلستان داریم مشکل تامین اکسیژن است که مصوب شد دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری کنیم اما تامین این موضوع کار بسیار سختی است.

فاضل گفت: از سوی دیگر قیمت این دستگاه 2 میلیارد تومان قیمت دارد و از سوی دیگر موضوع پر کردن تانک‌های اکسیژن هم کار بسیار سختی است و راه دیگر تامین اکسیژن کپسول اکسیژن که حمل کردن آنها توسط خدمه بیمارستان کار سختی است و با مشقت به بیماران در بیمارستان‌ها خدمت می‌دهیم.

* فوت 15 گلستانی بر اثر کرونا در یک روز

وی افزود: اگر در پاییز شیوع دوباره شدید داشته باشیم شاید آن انرژی که در اسفندماه وجود داشت دیگر وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از یک تیرماه تاکنون میانگین روزانه 100 بیمار بستری داشته‌ایم و میانگین ترخیص 80 نفر بوده است.

فاضل اضافه کرد: بیشترین سن مبتلایان افراد بالای 50 سال است و بیشترین مبتلایان مردان هستند و از ابتدای اسفندماه تاکنون 10 هزار و 700 بیمار بستری داشتیم که 32 هزار بیمار بستری هم ویزیت شده‌اند.

وی گفت: طبق گزارش آزمایشگاه از 10 هزار و 500 نمونه آزمایش ارسالی به آزمایشگاه تست کرونای 4 هزار و 200 نفر مثبت به کرونا شده است و این نمونه آزمایشگاهی سرپایی و بستری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درخصوص آمار فوتی‌های کرونا در گلستان گفت: طی دو هفته اخیر میانگین فوتی‌های استان هفت نفر بوده اما روز گذشته 15 مرگ بیمار ناشی از ویروس کرونا داشتیم.

فاضل بیان کرد: کل استان گلستان به صورت میانگین قرمز است اما پروتکل کشوری از اول تیرماه اعلام کردند شهرستانی برخورد کنید و استانی شرایط را نگاه نکنید.

وی درباره میزان ابتلای بیماران کرونا در گلستان در مراسم‌های عروسی گفت: متاسفانه بیش از 95 درصد افراد مبتلا شده در تیرماه که در بیمارستان‌های استان بستری هستند بر اثر حضور در مراسم‌های عروسی مبتلا شدند.

فاضل گفت: متاسفانه حتی دو نفر از پزشکان ما که به کرونا مبتلا شدند در عروسی فرزندانشان شرکت کردند.

انتهای پیام/83004

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان درمان دانشگاه علوم پزشکی بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا کادر درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان کرونا مبتلا شدند شرق استان گلستان بیمار بستری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • تلاش قایقرانان گلستانی برای حضور در تیم ملی
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟