Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه کلینیک سینا گفت: همه باید قصور خود را در این حادثه قبول کنیم و بهتر است از همین جا از مردم عذرخواهی کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در پایان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هفته گذشته حادثه ناگواری رخ داد که در پی آن 19 نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و لازم بود طی این حادثه، شورای شهر جلسه‌ای را به بررسی ابعاد آن اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به همین دلیل از شهرداری، مسئولان وزارت بهداشت، وزارت کار و مالکین دعوت کردیم تا در این جلسه حضور یابند، گفت: مالکین در جلسه نبودند چراکه برخی از آنها در بازداشت هستند و دکتر زالی نیز اعلام کرد که سه‌شنبه می‌تواند در جلسه شورا حاضر شود.

هاشمی با اشاره به گزارشی که از سوی کمیته شورای شهر تهران درباره این حادثه تهیه کردند و قرائت شد، گفت: اعضا درباره ابعاد این حادثه سوالاتی داشتند و اجازه دادیم که همه آنها مطرح شود تا ابعاد به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گزارش جامعی از سوی کارگروه شورای شهر تهران درباره این حادثه تهیه می‌شود، تصریح کرد: همه باید قصور خود را در این حادثه قبول کنیم و بهتر است از همین جا از مردم عذرخواهی کنیم و اقداماتی انجام دهیم تا مجددا حوادثی از این دست در پایتخت اتفاق نیفتد.

هاشمی با بیان اینکه از 33 هزار ساختمان ناایمن شناسایی شده در تهران تنها 220 مورد ایمن‌سازی شده‌اند، گفت: شهرداری به اندازه کافی اختیارات و قدرت ندارد و لازم است که در دولت و مجلس حداقل برای کلانشهرها این رایزنی انجام شود تا اختیارات آنها برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن افزایش یابد.

وی گفت: لازم است تا در شورای شهر طرحی مطرح شود که براساس آن ساختمان‌ها شناسنامه ایمنی دریافت کنند و به ساختمان‌های دارای ایمنی کامل رتبه طلا، ساختمان‌هایی که 70 درصد ایمنی دارند نشان نقره و به آنهایی که ایمنی کمتری دارند نشان برنز بدهیم و آنها را به اطلاع مردم برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ارائه گزارش کارگروه ویژه شورا درباره این حادثه مطرح کرد: ابعاد این حادثه زیاد است و کارگروه باید جلسات زیادی بگذارد و هر زمان که این گزارش آماده شد، آن را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0035WS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلینیک سینا محسن هاشمی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش ایسنا، با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) واکنش جالب شبنم مقدمی به روش عذرخواهی محسن شریفیان: سمت من نیا!
  • «تتلو» در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم/ دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو برگزار شد/ تتلو: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • جزییات دومین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو / تتلو: بابت اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم
  • جزییات آتش سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • جزییات آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس