Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه اضطراری ستاد کرونای استان با اشاره به اینکه محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شده در شهرهای یاد شده و وضعیت آنها بدقت مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در صورت تداوم این وضعیت قرمز و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مدت محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس تمامی دانشگاه‌ها، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاهها، کتابخانه های عمومی  و تمامی مکان های پرتجمع  از امروز /یکشنبه/ تعطیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، موزه، باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن های زیبایی، مساجد، مصلی ها طبق مدت زمان یاد شده تعطیل بوده و نباید هیچ فعالیتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها و علاوه بر آن فعالیت همه باشگاه‌های ورزشی، رشته های ورزشی پربرخورد مانند کشتی، تکواندو، جودو، کاراته و موارد مشابه در ورزشگاه‌های دولتی - خصوصی، تا مدت اعلام شده ممنوع بوده و نظارت ها ی لازم در این خصوص انجام می گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت مشاهده فعالیت باشگاه و ورزشگاه خصوصی از امروز/یکشنبه/ به شدت برخورد خواهد شد که در این خصوص بازرسی ها با جدیت و مستمر انجام می گیرد.

به گفته حقیقی، همه کافه ها، قهوه خانه ها، چاپخانه ها، شهربازی، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های بدنسازی نیز طی یک هفته مشمول مصادیق یاد شده هستند که در صورت بررسی ها و در صورت بازگشت وضعیت عادی در چهار شهر استان به تناسب، بازگشایی ها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بررسی نیروی انتظامی نیز تمامی باغشهرهای عمومی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان و در صورت برگزاری مراسم های دورهمی و عروسی ۱۰۰ درصد باید به قانون پاسخگو باشند و فعالیت آنها ممنوع است.

استاندار زنجان با اشاره به اجباری شدن زدن ماسک در مکان های دولتی و عمومی نیز گفت: علاوه بر ادارات، ارائه هر گونه خدمات به صنوف و افرادی که ماسک نمی زنند، ممنوع بوده و از طرفی میوه فروشانی نیز در این موقعیت موجب تجمع جمعیت می شوند که در این خصوص نیز عموم مردم باید توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان های مختلف همانند نانوایی ها توجه جدی داشته باشند، اضافه کرد: پیش از این نیز گفته شد تمامی واحدهای تولیدی موظف به بکارگیری ناظران بهداشتی و معرفی افراد به مرکز بهداشت شهر برای فراگیری آموزش های لازم طی مدت ۷۲ ساعت بوده و در غیر این صورت باید این موضوع را مرکز یاد شده اعلام کنند تا ناظر بهداشتی معرفی شود.

حقیقی  افزود: فردی که تست کرونای مثبت دارد، در صورت گردش در جامعه مجرم محسوب می شوند، که این مهم نیز به ادارات اعلام شده و از طرفی همین افراد با حضور در مراسمهای زیر زمینی و مجالس ترحیم شمار زیادی را به این بیماری مبتلا می کنند در حالیکه باید در قرنطینه باشند تا از انتقالبیماری به دیگران جلوگیری شود.

وی در خصوص تامین نیروی انسانی علوم پزشکی استان نیز گفت: این مهم طی مکاتبه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود، اما در شرایط کنونی برای رفع  کمبودها از پرستاران سایر بخش ها در دستگاه‌های دیگر به کارگیری شود که این مهم بطور ویژه پیگیری می شود.

 استاندار زنجان ادامه دا: همه مدیران کل دستگاه های اجرایی موظف هستند با فرمانداران شهرهای با وضعیت قرمز استان همکاری لازم را داشته باشند که در این خصوص تعلل پذیرفتنی نیست و فرمانداران موظف به ارائه گزارش روزانه به استانداری هستند تا وضعیت به صورت مستمر، پایش شود.

وی اظهار داشت: در خصوص محدودیت های اعمال شده و بروز تخلف ها برخورد لازم انجام می گیرد و عموم مردم توجه داشته باشند که تاکنون زحمات زیادی بابت کنترل بیماری کرونا در استان انجام گرفته و در این راستا نباید با بی توجهی وضعیت ناخوشایندی را ترسیم کرد.

حقیقی خاطرنشان کرد: عزم عمومی هم استان ها، موجب می شود که خستگی و فرسودگی کادر درمانی به حداقل برسد و این در حالی است که بیماری کرونا با هیچ فردی شوخی ندارد و در صورت بهبودی عوارض ناشی از آن برجای می ماند.

وی  با اشاره به اینکه در زمان حاضر تست هایی بالینی بیماری کرونا در این استان به رقم یک هزار و ۲۰۰ مورد رسیده است، اضافه کرد: این در حالی است شمار تست هایی سرپایی به ۶ هزار مورد افزایش یافته که فقط ۹۵ نفر آنان  در بیمارستان های استان بستری شدند و از ورود مابقی آنها به بیمارستان ها جلوگیری شد.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت انجام ندادن تست سرپایی در این استان شمار مراجعه کنندگان و بستری ها در بیمارستان ها به مراتب وضعیت ناخوشایندی را  بوجود می  آورد که در این میان برخی با وجود کارهای انجام گرفته درصدد ضربه هستند.

حقیقی افزود: این  استان تست های سرولوژی به تعداد هشت هزار نفر را به عنوان پایلوت در کشور با هدف بررسی ایمنی بدن مردم انجام داد که نتایج نشان می دهد ۱۲ درصد مردم در برابر این بیماری ایمن هستند و که کمترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کشور به این استان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های گذشته مدیریت خوب موجب شد، که شمار مبتلایان و بستری های این استان کمتر باشد که در غیر اینصورت این رقم افزایش می یافت، هر چند ۸۸ درصد مردم این استان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند که توجه به پروتکل های بهداشتی امری مهم و ضروری است.

برچسب‌ها کرونا استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان کرونا استانداری زنجان فتح الله حقیقی زنجان استاندار زنجان داشته باشند محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر

محمدرضا رضایی فرماندار میاندوآب امروز در جلسه کمیته رصد نارضایتی که با موضوع شکایات مردمی در حوزه سدمعبر برگزار شد، گفت: شهرداری موظف است طی یک هفته نسبت به رفع سدمعبر در هسته مرکزی شهر اقدام کند و هیچ عذر و بهانه‌ای در این امر به ویژه خیابان شریعتی پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: همه روزه شاهد شکایات متعدد و به حق مردم از سدمعبر در هسته مرکزی شهر هستیم و بار‌ها به متخلفان این حوزه تذکر داده شده است.

فرماندار میاندوآب تاکید کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی کامل به صورت مستمر در رابطه با این تخلف انجام شده و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شده است، در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری افراد متخلف اقدام شود.

رضایی با بیان اینکه مغازه‌داران و کسبه با ایجاد سدمعبر در پیاده‌رو‌ها باعث اختلال در رفت‌وآمد شهروندان می‌شوند، یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف از سوی اصناف، کسبه، دست‌فروشان و حتی کم کاری از سوی مأموران سدمعبر برخورد قانونی انجام خواهد شد.

هدف از اجرایی‌کردن این طرح عملیاتی، ساماندهی مسیر عبوری شهروندان، روان‌کردن مسیر‌های عابر پیاده، ترافیک خودرو‌ها و احترام به حقوق شهروندی است.

شهر میاندوآب حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ شهرداری میاندوآب در سال ۱۳۲۷ تاسیس شده و تاکنون با ۳۴ شهردار و ۱۸ سرپرست مدیریت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • توقیف و اعمال قانون ۵۷۴ خودروی شوتی و تغییر وضعیت در بم
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!