Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ضمن افزایش بیماران در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر، بستری‌ها و فوتی‌های این بخش افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به وضعیت قرمز برخی شهرستان‌های استان بوشهر اظهار داشت: شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در استان  بوشهر نگران‌کننده بوده و رعایت پروتکل بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک برای مصونیت در برابر کرونا امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از افزایش بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته تعداد بیماران بستری شده در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهرافزایش یافته و این در حالی است که تعدادی از بیماران بستری شده بین سن 36 تا 82 سال فوت کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه در شبانه‌‌روز گذشته تعدادی از بیماران کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند؛ از بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان‌های استان خبرداد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که تعدادی از بیماران با کمک دستگاه اکسیژین‌ساز نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزایش بیماران بستری و فوتی را نشان از کاهش توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی دانست و افزود: همه امکانات برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها فراهم است ولی توجه به توصیه‌های بهداشتی امری مهم و ضروری در پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

کشمیری با تاکید بر استفاده همگانی از ماسک برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک سبب محافظت مردم از حریم سلامت خود، خانواده و سپس جامعه می‌شود.

وی تعداد تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در استان بوشهر را 500 تخت دانست و گفت: اکنون  200 تخت ویژه در بیمارستان‌های استان بوشهر فعال است که 50 تخت دیگر در این بخش آماده‌سازی و راه‌اندازی می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه 6درصد از بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر زیر 20 سال سن دارند افزود: این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان مصون از ابتلا به این ویروس نیستند و حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای محافظت از کودکان و نوجوانان‌  امری مهم است.

کشمیری،  فعالیت شبانه‌روزی مدافعان سلامت در استان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: فراخوان استفاده از نیروهای فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر صادر شده  که در صورت نیاز از توان این افراد هم استفاده می‌شود.

مجموع جانباختگان کرونایی در استان بوشهر 3 رقمی شدبوشهر| افزایش میزان بستری و فوتی ناشی از کرونا استفاده از ماسک را اجباری کرد/ 4 شهر در وضعیت قرمز قرار دارنداستاندار بوشهر خبر داد: اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای برای مقابله با کرونا در استان/ 3 شهرستان در وضعیت قرمز

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از تجمعات و مراسم‌های گوناگون تصریح کرد: هر گونه دورهمی  و تجمعات در شرایط قرمزسبب افزایش بیماران و فوتی‌ها می‌شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک امری مهم و ضروری است.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... نقاهتگاه بیماران کرونایی در شرق استان گلستان ایجاد می‌شود افزایش بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان / فوت مبتلایان به کووید ۱۹ صعودی‌تر شد وضعیت قرمز کرونایی در استان زنجان / ‌تمام بیمارستان‌ها‌ به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونایی بیمارستان های استان بوشهر بیماران کرونایی کرونایی در استان علوم پزشکی بوشهر استفاده از ماسک افزایش بیماران کرونا در استان استان بوشهر بیماران بستری وضعیت قرمز امری مهم بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲

دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۳۷ نفر (۱۳۵ مرد و نا بقی زن) در سال گذشته بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

او افزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

او افزود:بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با ۱۷، (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.

عباسی گفت:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم