Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در سرسرای اداری ستاد بحران خوزستان با بیان اینکه  این موضوع در حال پیگیری از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است افزود: پیگیری برای تامین دستگاه ونتیلاتور از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: دستگاههای اکسیژن ساز به علت گرمای هوا در خوزستان خروجی اکسیژن کافی نداشته و دچار مشکل شده اند و بعضا از اکسیژن مایع برای بیماران استفاده می شود.

ابول نژادیان ادامه داد: از آنجایی که تقاضا برای دستگاههای اکسیژن ساز در سطح کشور بالا رفته تامین آن از طرف شرکت‌های تولید کننده دچار مشکل شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز با بیان از فرمانداران انتظار می رود با حساسیت بیشتری کمبودهای درمانی شهرهای تابعه را اعلام کنند گفت: قیمت دستگاههای اکسیژن ساز ۲ تا سه برابر افزایش یافته است و با همکاری فرمانداران و معاومت اقتصادی باید پیگیری لازم صورت گیرد تا این دستگاه های ضروری برای بیماران کرونایی با قیمت مناسب در اختیار بیمارستان‌های خوزستان قرار گیرند.

ابول نژادیان اظهار داشت: این کمبود نه تنها در بیمارستان‌های دانشگاهی بلکه در بیمارستان های تامین اجتماعی، نفت و ارتش وجود دارد و در همه بیمارستان‌ها تامین اکسیژن به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

نبود تخت خالی آی سی یو در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با وجود اینکه ۱۵۰ تخت آی سی یو به مجموعه ظرفیت بیمارستانی استان خوزستان اضافه شد اما هنوز تخت خالی نداریم.

ابول نژادیان گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تعطیلی را در دستور کار خود ندارد تنها اقدام مهم این است که باید سطح آگاهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی را افزایش داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با دستور رییس جمهوری از امروز استفاده از ماسک در نهادها و سازمان ها اجباری است و در صورت استفاده نکردن کارکنان برای آنها غیبت لحاظ می شود ضمن اینکه ضدعفونی کردن دست ها نیز در ورودی ادارات لازم است.

وی بر مشارکت خیرین ، واحدهای تولیدی و هلال احمر برای تامین ماسک مورد نیاز مردم به ویژه اهالی ساکن در مناطق محروم استان تاکید کرد.

ابول نژادیان در ادامه با تاکید بر تامین گازوئیل برای آمبولانس ها گفت: هفته گذشته ۱۵ دستگاه آمبولانس دچار نقص فنی شدند چون گازوئیل بی کیفیت در جایگاهها عرضه شده است و در نتیجه ارائه خدمت در سطح استان با مشکل مواجه شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: در خوزستان از مجموع کل بیماران کرونایی استان ۲.۹۸ درصد فوت کردند البته در اندیمشک مواردی وجود داشت که برای حل مشکل ورود شد.

وی اضافه کرد: طرح این موضوع که یک سوم فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور مربوط به خوزستان است صحیح درست نیست و فقط یک نهم را شامل می‌شود.

ابول نژادیان تاکید کرد: شیوع بیماری کرونا در خوزستان بالاست و حدود هفت هفته است که خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان نیز در خصوص نحوه همکاری نیروی انتظامی در حراست مراکز نمونه گیری گفت: از ۲۰ شهر زیر مجموعه دانشگاه ۱۲ شهر وضعیت نامناسبی دارند و گزارشاتی مبنی بر درگیر شدن با ماموران ما اعلام شده است.

دکتر سیدمحمد علوی در خصوص همکاری شهرداری ها نیز اظهار داشت: از ۲۰ شهر خوزستان تعداد ۱۳ شهر در زمینه جمع آوری پسماندهای عفونی بیمارستانی وضع نامناسبی دارند  همچنین اصناف در ۱۲ شهر، زیر ۵۰ درصد در سامانه سلامت ثبت نام کردند.

وی در خصوص میزان مرگ و میر بیماران ناشی از کرونا نیز گفت: بیش از ۵۲ درصد بیماران در سه تا چهار روز  اول فوت می کنند  یعنی بیماری زمینه علت اصلی منجر به فوت آنها است.

علوی ادامه داد: سن مرگ بیماران مبتلا به کرونا پایین آمده و یکی از علل آن بالا بودن وزن افراد است. البته هنوز شناخت کافی نسبت به بیماری کرونا نداریم اما ظاهرا بیماری زایی آن نسبت به قبل افزایش یافته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهواز پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهواز ویروس کرونا اهواز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی بیمارستان ها ابول نژادیان اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدواریم این اعتبار از سوی دولت تامین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز با همراهی مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی، حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر و حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند احداث و تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی این شهرستان بازدید کرد. 

در حاشیه این بازدید حسین قناعتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساخت بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر با بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، گفت: تکمیل این بیمارستان به 500 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که امیدواریم این اعتبار از سوی دولت تأمین شود تا در سال جاری شاهد خدمات‌دهی این بیمارستان به مردم اسلامشهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات بیمارستان اسلامشهر بر عهده وزارت بهداشت است و مشکلی برای تجهیز این بیمارستان نخواهد بود افزود: تامین نیروی انسانی و کادر درمان این مجموعه نیز از طریق برون سپاری صورت می گیرد و در حال حاضر مراحل اداری آن در حال انجام است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: با توجه به طراحی مناسب و مدرن بیمارستان اسلامشهر و نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، پذیرش بیماران بین المللی (IPD) و فعالیت در زمینه توریسم درمانی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این بیمارستان به شمار می‌رود.

در ادامه این بازدید حسین حبیبی با بیان اینکه امروز شاهد چهارمین بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر در دو سال گذشته هستیم، گفت: تکمیل و راه اندازی این بیمارستان مدرن یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان است که امیدواریم در اسرع وقت شاهد افتتاح و آغاز خدمات دهی آن به مردم باشیم. 

وعده تامین زمین نهضت ملی مسکن اسلامشهر محقق نشد

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: در این بازدید میزان پیشرفت ساخت بیمارستان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن و آخرین وضعیت تامین تجهیزات و نیروی انسانی و کادر درمانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و تسریع در تکمیل این بیمارستان و رفع برخی نواقص مورد تاکید وزیر بهداشت قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، ساخت بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر که پس از 13 سال تنها 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با حمایت های دولت مردمی از این پروژه و تخصیص 6 هزار میلیارد ریال اعتبار در 2 سال اخیر به 90 درصد رسیده و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تکمیل بیمارستان اسلامشهر نیازمند ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم