Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد دولت فدرال آلمان می‌گوید با وجود ادامه بحران کرونا، رشد اقتصادی در این کشور از پاییز افزایش می‌یابد. وی در گفت‌وگو با نشریه «بیلد آم زونتاگ» گفت: اطمینان دارم که می‌توانیم تا پایان تعطیلات تابستانی رکود اقتصادی را متوقف کنیم و حداکثر از ماه اکتبر(مهرماه) شاهد رشد اقتصادی در آلمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلتمایر تاکید کرد پایان همه گیری کرونا در گرو تولید واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است اما می‌توان زودتر از آن به خاتمه دوره رکود اقتصادی رسید.

وزیر اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آلمان در سال جاری میلادی در مجموع منفی ۶ درصد باشد و برآورد کرد که این میزان در سال ۲۰۲۱میلادی فراتر از ۵ درصد مثبت شود. وی در مورد تحولات بازار کار نیز برآورد خوش‌بینانه مشابهی دارد و ابراز اطمینان کرده این بازار از ماه نوامبر(آبان) به آرامش و ثبات برسد.

به گفته وی هدف‌گذاری وزارت اقتصاد آلمان این است که میزان بیکاری تا سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از آغاز بحران کرونا برسد و در ادامه گام به گام به سمت اشتغال کامل حرکت کند.

برپایه آمار اداره فدرال کار، در ماه ژوئن (خرداد) تعداد بیکاران در آلمان در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بوده و روند افزایش بیکاری که با شیوع کرونا آغاز شد کندتر شده است.

میانگین میزان بیکاری در ۶ ماه نخست سال جاری در آلمان ۵.۶ درصد بوده و در ماه ژوئن به ۶.۲ درصد افزایش یافته است. در این ماه حدود ۴۰ هزار نفر به شمار بیکاران اضافه شده‌اند. طبق آمار اداره کار میانگین تعداد بیکاران در آلمان در ماه‌های مختلف سال پیش ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار نفر بوده است. در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی آلمان به نسبت سال قبل اندکی کاهش یافت و حدود ۷۳ هزار نفر به شمار بیکاران اضافه شدند.
تا صبح امروز (یکشنبه) نزدیک به ۱۹۷ هزار و ۳۹۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در آلمان شناسایی شده و اندکی بیش از ۹ هزار نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رشد اقتصادی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور تا پایان هفته خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۴ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این روز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهار محال بختیاری، اصفهان یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. پنجشنبه (۶ اردیبهشت)در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: جمعه و شنبه (۸ اردیبهشت) در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت. سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، وزش باد، گاهی افزایش ابر ، با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه ( ۶ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۵ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898530

دیگر خبرها

  • مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته
  • تداوم رگبار و رعد و برق تا پایان هفته/ شدت بارندگی در این استان‌ها
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد+ عکس
  • رئیسی با استقبال مقامات پاکستان وارد اسلام آباد شد
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد