Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:51:54 GMT

۷۶ درصد از تخت های بیمارستانی اشغال شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۹۵۹۹

۷۶ درصد از تخت های بیمارستانی اشغال شد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه در اوایل بیماری کرونا استان وضعیت خوبی داشت، گفت: امروز استان به مرحله هشدار رسیده است.

وی با بیان اینکه از نیمه خردادماه بیماری کرونا در استان شیوع یافته است، اظهار کرد: بستری‌ها در استان از ۲۷۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: تخت‌های اشغال شده از ۲۰ درصد به بیش از ۷۶ درصد رسیده است و باید جلوی شیوع این بیماری گرفته شود.

قزلباش تاکید کرد: متاسفانه امروز سن ابتلا به ۲۵ تا ۴۰ سال رسیده و بیشترین مبتلا شدگان به این بیماری جوانان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: شهرستان‌های ماهنشان، خرمدره، زنجان و ابهر در وضعیت قرمز دارند. بقیه شهرستانها نارنجی هستند و ما شهرستان سفید نداریم.

قزلباش با بیان اینکه از مردم درخواست می‌شود بهداشت فردی را رعایت کرده و فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهند، گفت: شیب تند شیوع این ویروس در استان از نیمه دوم خرداد آغاز شده و آمار بیماران کرونایی استان در۳ هفته گذشته با مبتلایان ۴ ماه گذشته برابری می کند.

وی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا کنون ۴۶ نفر به آمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است، گفت: در استان زنجان هم اکنون ۵۶۵ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۵ هزار و ۸۰۱ نفر به علت ابتلا و یا مشکوک بودن به این ویروس در مراکز درمانی استان نمونه برداری و بستری شده اند.

قزلباش با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۳ نفر دیگر آمار جان باختگان کرونایی استان به ۱۹۳ نفر رسید، افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز هزار و ۵۰۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

کد خبر 4966464

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد دهه کرامت بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در مشهد ۳۹ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را در مشهد داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان میانگین اقامت ثبت‌شده در مشهد و خراسان رضوی از ابتدای طرح نوروزی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در ۳ بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است. میانگین ضریب اشغال تمام واحدهای اقامتی از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون در خراسان رضوی ۳۷ درصد و در مشهد ۳۹ درصد بوده است. این آمار حاکی از آن است که مشهد واحدهای اقامتی مشهد کماکان ظرفیت پذیرش زائر و مسافر را دارد.

وی در خصوص ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی مشهد در روز ۵ فروردین ماه خاطرنشان کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به عصر پنجم فروردین ماه ۷۰ درصد، واحدهای اقامتی موقت ۸۳ درصد و واحدهای اقامتی اضطراری ۵۱ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: زائرانی که قصد تشرف به مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۳ را دارند، حتما پیش از عزیمت به این شهر محل اقامت خود را رزرو کنند. زائران و مسافران می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ که مربوط به قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد است، تماس حاصل کرده و نسبت به محل اقامت خود راهنمایی دریافت کنند. همچنین زائران در صورت ثبت هرگونه شکایت، می‌توانند شکایت خود را با همین شماره ثبت کنند.

گنابادی‌نژاد در خصوص آخرین آمار ورودی زائران به مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به خراسان رضوی و مشهد مشرف شده‌اند. بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق خودروی شخصی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای عمومی، بیش از ۳۷۰ هزار نفر از طریق قطار و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از طریق هواپیما در این مدت به مشهد سفر کرده‌اند.

وی همچنین ضمن تقاضا از ستاد مرکزی خدمات سفر کشور تاکید کرد: مشهد یکی از مهمترین مقاصد سفر در کشور محسوب می‌شود که بیشترین تقاضا و سفر را در کشور به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ایام نوروز در بیشترین حالت ممکن ۱۸۰ پرواز دارد، این در حالی است که برخی از استان‌ها به غیر از تهران تا ۲۴۰ پرواز در روز دارند. کمبود پروازها به مقصد مشهد منجر به لغو رزرو هتل‌ها می‌شود که با افزایش ظرفیت پروازی این مشکل برطرف خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده‌های خراسان رضوی ادامه داد: در ۲ سال گذشته دولت توجه ویژه‌ای به بهسازی جاده‌های خراسان رضوی داشته است، اما تامین نیازهای زائران جاده‌های منتهی به مشهد نیازمند ساز و کار ویژه‌ای است و دستگاه‌های متولی بایستی از اختیارات قانونی لازم در نظارت و ایفای نقش خود به نحو احسن در تامین نیاز زائران استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • ضریب اشغال اماکن اقامتی آذربایجان شرقی ۷۰ درصد است
  • میانگین ظرفیت اشغال تمام واحدهای اقامتی مشهد ۳۹ درصد است/ کماکان ظرفیت پذیرش مسافر داریم
  • ورود بیش از ۶ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به استان خراسان رضوی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به استان خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی