Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: این روز‌ها بحث درباره احتمال زنده بودن یا شهادت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) یعنی «حاج احمد متوسلیان» بسیار داغ است. اگرچه این مبحث بخودی خود فارغ از نتیجه آن، حائز اهمیت است، اما مهمتر از آن بازخوانی مرام و مسلکی است که از احمد متوسلیان فرماندهی ساخت که با گذشت ۳۸ سال از فقدان او، هنوز تحسین بسیاری را بر می‌انگیزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سر نترس و زبان گویای احمد متوسیان را شاید بتوان مهمترین ویژگی وی دانست که ملاحظه‎گری و مصلحت‎اندیشی در آن هیچ راه نفوذی نداشت. روحیه مطالبه‎گری بی اغماض متوسلیان و حساسیت ویژه او در قبال بودجه عمومی و بیت المال، به زیبایی در سکانس مسجد پاوه از فیلم "ایستاده در غبار" نشان داده شد؛ آنجایی که می‌گفت: «مردم! شما باید بخواید که بودجه سپاه در عرض ماه برای شما پخش بشه. چطور سپاه پایگاه مردمی پیدا می‌کنه؟ به این ترتیب که همه حساب‌ها برای مردم روشن بشه. من از شما می‌پرسم چرا باید سپاه این‌جا ماهی یک میلیون و خرده‎ای الی دو میلیون تومن خرج داشته باشه؟ کجا می‌ره این پول‎ها؟ من در لباس سپاه، با کارت سپاه، با همه چیز سپاه دارم به شما می‌گم که شما باید از سپاه توضیح بخواید.»

ماجرای برخورد متفاوت و البته بدون تعارف حاج احمد متوسلیان با نماینده ابوالحسن بنی صدر (رئیس جمهور وقت) نیز خود شرح جالبی دارد. وقتی نماینده تام الاختیار بنی صدر برای سرکشی و تامین شرایط حضور رئیس جمهور عازم مریوان می‌شود، احمد متوسلیان که به شدت با مواضع بنی صدر زاویه داشت، حتی اجازه ورود او به مقر نظامی شهر را هم نداد و بلافاصله ایشان را برگرداند. این واقعه به گوش بنی صدر رسید و درخواست برکناری متوسلیان را کرد که با مخالفت امام (ره) مواجه شد.

حال به ۳۸ سال بعد و زمان اکنون برگردیم. به راستی در حال حاضر اوضاع مطالبه گری و پرسش از مسئولان در کشور چگونه است؟ چرا زبان بسیاری از مردم و رسانه‌ها درباره نقد صاحبان مناصب الکن است؟ به عنوان مُشتی از خروارها، چرا هیچکس جرأت مطالبه‎‎گری درباره مواردی همچون «حقوق‎های نجومی»، «املاک نجومی»، «اموال مسئولان»، «ممر‌های درآمدی آقازادگان»، «ویلا‌های لوکس در کیش و شمال و لواسان»، «کارت‎های مجهول الهویه بازرگانان»، «گرانی ارز و سکه و ساختمان» و...؛ را به خود نمی‌دهد؟

در پایان شایسته است، علاوه بر نگرانی درباره سرنوشت حاج احمد متوسلیان، دلواپس زاویه گرفتن روحیات و خلقیات‎مان با مواضع انقلابی آن سردار شجاع اسلام هم باشیم و در سخت‌ترین شرایط نیز سخن حق را بر زبان جاری کنیم ولو از منظر دنیوی به ضررمان تمام شود.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: احمد متوسلیان بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • سپاه پاسداران با حمله موشکی و پهبادی به اسرائیل غاصب دنیا را متحیر کرد
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است