Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص تعویق یا لغو کلی لیگ برتر و البته مثبت شدن تست کرونای بازیکنان صحبت کرد. قرار بود این مصاحبه از ابهام ها کم کند اما سهیل مهدی ابهام ها را بیشتر کرد. خودتان این مصاحبه را بخوانید

طرفداری - سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در خصوص وضعیت ادامه یا عدم ادامه لیگ برتر، تست کرونای بازیکنان استقلال و فولاد خوزستان و مسائل دیگر پیرامون لیگ برتر گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل مهدی ابتدا در خصوص مثبت شدن تست کرونای بازیکنان استقلال، فولاد و ماشین سازی و تیم هایی که روبروی آن ها بازی کرده اند، در جمع خبرنگاران گفت:

ما نمی توانیم در خصوص مسائل پزشکی صحبت کنیم و فقط کمیته برگزاری مسابقات هستیم و در رابطه با رویه برگزاری مسابقات، حق اظهارنظر داریم. اما جهت اطلاع شما به نقل قول از همکاران پزشکم عرض می کنم که به طور کلی همه آزمایشگاه هایی مانند آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری(که استقلالی ها در آن تست کرونا داده اند) که مورد تایید وزارت بهداشت هستند، قابل احترامند. با این وجود، روال این است که اگر تعداد بازیکنان مبتلا به هر تیم بیش از 25 درصد شود، خواهش می کنیم از باشگاه ها که برای صحت تست ها، مجددا در یک مسیر بهتر تست دهند. البته پیش از هر چیزی، امیدوارم کسی به این ویروس مبتلا نشود و کسانی که مبتلا هستند یا می شوند، امیدواریم بهبود یابند. در یک فاصله 24 ساعته دو مرحله تست انجام می شود که با تست های اولیه تطبیق داده می شود. این مسائل پزشکی مربوط به سازمان پزشکی ما خواهد بود و در صورت تخلف انضباطی، در بخش انضباطی ما بررسی و احکام صادر خواهند شد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه سعید رمضانی گفته است باشگاه استقلال الگویی برای دیگر تیم ها می شود، افزود:

در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، علاوه بر استقلال سایر تیم های ما نیز کمک کرده اند و از همه شان ممنونیم. رعایت پروتکل یک چیز جدید در اصناف کشور است و همه کشور آن را انجام می دهند اما یکی از سازمان‌هایی که این پروتکل‌ها را به خوبی انجام می‌دهد، فوتبال است. در مورد آقای رمضانی نیز بله. آقای رمضانی، دکتر نوروزی و دکتر ستوده و ارکان مدیریت باشگاه استقلال هم به خوبی پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و در کنار آنها فولاد، سپاهان، پرسپولیس، تراکتور، شهر خودرو، نساجی و خیلی دیگر از باشگاه‌ها به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند. افسران پزشکی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ایفمارک و کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال به خوبی کنترل می‌کنند و اگر کسی در رعایت پروتکل‌ها اشتباه کند، تذکر لازم داده خواهد شد. روزی نبوده که ما تذکر و مکاتبه با باشگاه ها نداشته باشیم و سعی می کنیم با این ویروس زندگی کردن را یاد بگیریم تا فصل آینده بتوانیم بدون اشکال به استقبال رقابت های لیگ برتر برویم.

سهیل مهدی در واکنش به اینکه باشگاه پارس جنوبی اعلام کرده آنها امشب در زمین حاضر می‌شوند و در صورتی که تست مجدد بازیکنان استقلال منفی باشد کمیته انضباطی باید این مسابقه را 3 بر صفر به سود آنها اعلام کند، گفت:

در این خصوص، به صورت کلی عرض می‌کنم. به هر دلیل موجه یا غیرموجه مثلا به دلیل کرونا، تیمی در زمین حاضر نشود، مسیر قانونی این است که ناظر بازی، داوران و هیئت فوتبال استان میزبان گزارش‌ها را ارائه می‌کنند و این گزارش ها به یک پرونده تبدیل می شوند. حال اگر کنار این دلایل خاص، دلیلی پزشکی از کرونا هم باشد، اظهارات پزشکی نیز ثبت می شوند و تمامی این ها برای تصمیم گیری از سازمان لیگ خارج می شوند و تحویل ارکان قضایی فدراسیون فوتبال می شوند. قاعدتا نتایج تست های مجدد نیز به پرونده اضافه می شوند و تمامی موارد در ارکان قضایی مورد تصمیم گیری قرار می گیرد. اینکه 3-0 شود یا نشود، محرومیت یا عدم روال محرومیت و ... ما تا تصمیم کمیته انضباطی این بازی را جزو برنامه نگه می‌داریم و در صورتی هم که تست‌های مجدد نشان دهد که 25 درصد بازیکنان استقلال کرونا گرفته‌ اند، تیم  به قرنطینه خواهد رفت و سایر مسابقات پیگیری می‌شود.

مهدی درباره اینکه آیا دیدار امروز استقلال لغو خواهد شد و اینکه تست مجدد برای راستی‌آزمایی چه زمانی انجام می‌شود، اظهار داشت:

بازی لغو نمی‌شود، بلکه معوق خواهد شد تا زمانی که شرایط برگزاری مجدد فراهم شود. راستی‌ آزمایی را هم فدراسیون پزشکی ورزشی و سازمان پزشکی سازمان لیگ با باشگاه‌ها در تماس هستند. یا آنها فراخوانده خواهند شد یا هر طور که باشگاه راحت باشد، نمایندگان پزشکی ما به محلی که آنها راحت باشند می‌روند تا تست مجدد انجام شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه سعید آذری گفته است تیم فولاد را در قائمشهر به هتل راه نداده‌اند، گفت:

من هم شنیده‌ام که آنجا مشکلاتی وجود داشته است. امیدوارم که زودتر این همکاری‌ها صورت بگیرد تا مشکلات کمتر شود.

مهدی در واکنش به این مسئله که علی امیری مدیرعامل باشگاه نساجی اعلام کرده است دیدار آنها مقابل فولاد باید 3 بر صفر شود، اظهار داشت:

به خواسته همه دوستان احترام می‌گذاریم، اما اجازه بدهید این موارد در ارکان قضایی تصمیم‌گیری شود. ما به‌ عنوان مسئول برگزاری مسابقه در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستیم.

سهیل مهدی درباره اینکه فولادی‌ها اعلام کرده‌اند اگر دیدارشان با نساجی لغو نشود آنها با بازیکنان کرونایی خود به زمین مسابقه می‌روند و بازی می‌کنند، گفت:

اجازه بدهید من پاسخگوی این چالش‌ های رسانه‌ای نباشم. ما رسمی و در قالب مکاتبه این کار را انجام می‌دهیم. اگر از ما رسما چیزی را بپرسند، ما رسما پاسخ می‌دهیم. مسائل رسانه‌ ای را ما در رسانه‌ ها پاسخ نمی‌ دهیم.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره احتمال لغو کامل مسابقات اظهار داشت:

ما واحد برگزاری مسابقات هستیم و درباره لغو مسابقات هم سازمان لیگ و نهادهای بالاتر تصمیم می‌گیرد. همان‌طور که پیش از عید هم تصمیم گرفته شد مسابقات متوقف شود. ما واحد برگزاری مسابقه هستیم و اگر هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرند بازی‌ها متوقف شود، تصمیم با آنها خواهد بود.

مهدی درباره وضعیت قرمز شهر اهواز و اینکه آیا این شهر برای انجام مسابقات از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تأیید شده بود یا نه، گفت:

بله، مورد تایید بود.

او درباره اینکه پروتکل‌ها پیش از آغاز مسابقات وجود داشت، اما آیا ضمانت اجرایی برای رعایت پروتکل‌ها وجود داشته است یا نه که بسیاری از آنها رعایت نمی‌شود و در واکنش به این سؤال که فوتبال به چه قیمتی همچنان ادامه دارد، اظهار داشت:

در رابطه با بخش اول سوالتان که در خصوص دستورالعمل اجرایی گفتید، باید به اتفاقات جامعه برگردیم که مربوط به آموزش و انجام شدن و نشدن آن قوانین است. به طور مثال به ما گفتند کمربند ایمنی بسته شود که به صورت کامل انجام نمی‌شد، اما از وقتی برای آن جرایمی در نظر گرفته شد، همه ناخودآگاه کمربند ایمنی را می‌بندیم. یا اینکه اعلام کردند عابران باید از پل عابر پیاده عبور کنند، اما خیلی‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و جریمه‌ای هم شامل حال‌شان نمی‌شود. اینکه می‌گویید درست است و ما پروتکل‌ها را اعلام کردیم که در روزهای ابتدایی خوب بود، اما بعداً خیلی از تیم‌ها پروتکل‌ها را به صورت کامل اجرا نکردند. با این حال افسران حاضر در تمرینات، گزارش‌های خود را به ما می‌دهند و ما تذکر لازم را به باشگاه‌ ها می‌دهیم. اگر هر باشگاهی بیش از حد مجاز تذکر بگیرد، باید پاسخگو باشد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه بسیاری از تیم‌ها از جمله استقلال حتی پروتکل‌ های ساده‌ای چون عکس دسته جمعی را هم رعایت نمی‌کنند، گفت:

تمام این موارد تذکر داده می‌شود. شاید نتوانم مکاتبات را بگویم، اما دیداری نبوده که افسران سلامت حتی یک تذکر کوچک را ندهند. عدم رعایت پروتکل را در روزهای اول نداشتیم که خیلی خوب بود، اما همچنان نیاز به آموزش و به گذر زمان است. به طور مثال در هیجان گل بازیکنان هم دیگر را در آغوش می‌گیرند که این مسئله هیجانی است. در رابطه با انجام بازی‌ها نیز خیلی‌ها می‌گویند چه خوب که مسابقات ادامه پیدا کرده و خیلی‌ها هم گفته‌ اند چرا ادامه می‌دهید. ما در این خصوص تصمیم‌ گیرنده نیستیم و فقط مسئول برگزاری مسابقات هستیم.

سهیل مهدی در واکنش به اینکه یکی از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش در مصاحبه‌ای اعلام کرده تصمیم گرفته شده لیگ برتر فوتبال باید حداقل یک هفته تعطیل شود، اظهار داشت:

هر تصمیمی بگیرند، ما انجام خواهیم داد. اسفندماه تصمیم گرفتند و مسابقات به تعویق افتاد. درست است؟ ما تابع نظرات مدیریت بهداشت کشور هستیم. اگر بگویند طرح ترافیک جاری است یا آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها باید بسته شود، کسی می‌ تواند عدول کند؟ ما هم مانند سایر اصناف و سازمان ها هستیم و نمی‌توانیم تصمیم دیگری بگیریم. این نیز نظر فیفاست که اعلام کرده تمامی تصمیمات باید تحت نظر مدیریت بهداشت کشور باشد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه دکتر نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرده بود در دقیقه 90 گل بخوریم و آیا به اعتقاد او اکنون گل خورده‌ایم یا نه، اظهار داشت:

اجازه بدهید من در این خصوص صحبت نکنم.

مهدی درباره جابجایی تقویم مسابقات در صورت لغو دیدارهای استقلال و فولاد مقابل رقبای‌ شان گفت:

اجازه بدهید ببینیم نتایج امروز چه خواهد شد و پس از آن تقویم را اعلام می‌کنیم. ما به صورت آنی نمی‌توانیم تقویم را اعلام کنیم و باید ببینید تا دو سه هفته دیگر وضعیت چه خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت، با نظر کارشناسی همکاران‌مان، تقویم را اعلام می‌کنیم.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ بازیکنان استقلال برگزاری مسابقات رعایت پروتکل پروتکل ها اجازه بدهید مهدی درباره اعلام کرده تست کرونا سهیل مهدی باشگاه ها خواهد شد لیگ برتر تیم ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر

به گزارش همشهری آنلاین مهدی قایدی در فصل جاری با پیراهن اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته و از بهترین بازیکنان این تیم و لیگ امارات بوده است. او بازیکن الاهلی است و در این فصل به صورت قرضی در اتحاد کلباء بازی می‌کند.

درخشش این بازیکن ریزنقش ایرانی باعث شده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشتش به الاهلی برای فصل بعد زیاد باشد. روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات درباره وضعیت قایدی برای فصل بعد نوشت: قایدی در اتحاد کلباء عملکرد بسیار خوبی داشته است اما هنوز تکلیفش برای فصل بعد مشخص نیست و باشگاه در این زمینه تصمیمی نگرفته است. سرمربی الاهلی باید درباره بازگشت قایدی نظر بدهد که هنوز رای نهایی‌اش را اعلام نکرده است.

این روزنامه اماراتی درباره پیشنهادهایی که برای مهدی قایدی ارائه شده است، نوشت: تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی به الاهلی برای جذب مهدی قایدی داده نشده است و همه آنچه در رسانه‌ها آمده، گمانه‌زنی‌ است و صحت ندارد.

پیش از این رسانه‌های عربی اعلام کرده بودند مهدی قایدی پیشنهادهای خارجی بسیار خوبی دارد و حتی بحث حضورش در پورتو و جایگزینی‌اش با مهدی طارمی مطرح شد که اسپورت ۳۶۵ امارات چنین خبرهایی را رد کرد.

کد خبر 846890 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • سرنوشت قایدی در فصل آتی | بازگشت ستاره در گروی تصمیم یک نفر
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • مدیرعامل فولاد شکایت مهدی رحمتی را تکذیب کرد
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد