Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: باید واکنش محکمی در مقابل عهدشکنی مذاکرات داشته باشیم، ما واکنش ناشی از عزت و استحکام مسئولان دولت را در مقابله با برجام شاهد نیستیم و رویکرد ظریف واکنش تمام مردم ایران و قابل دفاع نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه درباره برجام اظهار کرد: متاسفانه آنچه درباره برجام شاهد هستیم و در اجرا می‌بینیم خسارت محض است و نمی‌توان آن را معاهده‌ای موفق دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۹ فرمان را درباره برجام اعلام کرده بودند که با لحاظ آن امکان پذیرش برجام وجود داشت، اما مذاکره کنندگان نتوانستند آن موارد را در برجام وارد کنند و از این رو تعهد و امضای محکمی از طرف غربی نداریم و نمی‌توان برجام را قراردادی موفق تلقی کرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ابراز کرد: نتایج برجام در قیمت ارز، دلار، کاهش ارزش پول ملی، شدت بیشتر تحریم‌ها و عدم تعهد طرف غربی و ۱+۵ در قراردادها بروز پیدا کرده و همین امور بی سرانجامی این معاهده را مشخص می‌کند.

باید واکنش محکمی در مقابل عهدشکنی مذاکرات داشته باشیم

وی افزود: هنگامی که طرف امریکایی نسبت به مذاکره بی تفاوت بوده و متن قرارداد را پاره می‌کند دلیلی برای باقی ماندن ما در برجام وجود ندارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید واکنش محکمی در مقابل عهدشکنی مذاکرات داشته باشیم، ما واکنش ناشی از عزت، استقلال و استحکام مسئولان دولت را در مقابله با برجام شاهد نیستیم و رویکرد ظریف واکنش تمام مردم ایران و قابل دفاع نیست.

وی درباره بُعد اقتصادی برجام گفت: گشایش ارزی و اصلاح روابط بانکی، سوئیفت، گسترش تجارت بین المللی و چندجانبه با سایر کشورها ازجمله مسائلی بود که باید در نتیجه برجام حل می‌شد که نه تنها به وقوع نپیوست، بلکه در عمل نتیجه تجاری آن تشدید مجازات‌ها و تحریم‌ها بود.

محمدبیگی در پایان اذعان کرد: به طور کلی نه تنها هدف اصلی از برجام محقق نشد، بلکه عقب نشینی از اهداف اولیه نیز داشتیم و یکی از مواردی که در طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح شده موضوع برجام است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درباره برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدجواد ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف، وزیرخارجه پیشین در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: 

نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به آتش‌بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. 

وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.

دیگر خبرها

  • ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان
  • واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان
  • محمدجواد ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند
  • هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف