Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از نشست وزرای کشور‌های عربی برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری در فردا دوشنبه خبر داد و اعلام کرد امیدوار است برادران عرب در صورتی که رژیم صهیونیستی دست به چنین اقدامی زند، در خصوص پیمان‌های خود با این رژیم تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام خبرگزاری فلسطینی وفا، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌های خود با سران جهان ادامه می‌دهد و به تازگی هفت نامه شخصی به تمامی سران کشور‌های جهان فرستاده و اعلام کرده در صورتی که الحاق اجرایی شود، تمامی توافقنامه‌های امضا شده با اسرائیل و آمریکا به شکل فعلی، منحل خواهند شد؛ چرا که آن‌ها تمامی پایبندی‌ها را نادیده گرفته اند و این مسأله سبب می‌شود رژیم صهیونیستی مسئول این اقدامات طبق کنوانسیون چهارم ژنو باشد.

عریقات در ادامه تصریح کرد: محمود عباس در نامه خود از کشور‌های جهان خواسته تا نشست صلحی بین المللی بر اساس قانون بین الملل برگزار کنند و مسائل، وضع نهایی خود را که شامل پایان بخشیدن به اشغالگری طبق مرز‌های ۱۹۶۷ است پیدا کرده و نیز اسرا طبق جدول زمان بندی مشخصی آزاد شوند.

صائب عریقات در ادامه از تلاش‌هایی خبر داد که با سازمان ملل متحد برای برگزاری یک جلسه به منظور تشکیل ائتلافی بین المللی علیه الحاق و به منظور پیگرد قرار دادن اسرائیل در صورت انجام این اقدام در دست انجام است.

او از مواضع بین المللی در مخالفت با طرح الحاق از جمله موضع پارلمان لوکزامبورگ و نیز موضع وزیر خارجه فرانسه، در کنار مواضع ۱۱ نفر از اعضای کنگره آمریکا که اصلاحاتی را بر ماده کمک رسانی نظامی- امنیتی آمریکا به اسرائیل به انجام رساندند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزرای کشورهای عربی الحاق کرانه باختری طرح الحاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دولت، موانع و مشکلات احداث آزادراه حرم تا حرم، تکمیل و تعیین تکلیف سهامداران کارخانه سیمان بی ارجمند و پیشنهادات مطرح برای حل مشکلات آبی سمنان در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور بررسی و تصمیم‌گیری شد.

رئیس جمهور در این نشست پس از شنیدن گزارش مشکلات و مسائل برخی موضوعات اولویت‌دار استان، دستورات لازم برای بررسی و رفع این موانع را صادر کرد.

در ابتدای این جلسه موضوع کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم و دو چالش عمده پیش‌روی این پروژه از جمله موضوع بازنگری در قرارداد احداث آن و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سرعت بخشیدن به اجرای این آزادراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد بازنگری در مسیر احداث آزادراه حرم تا حرم و اصلاح یا حذف بخش‌های غیرضرور این طرح با اقدامات فنی و مهندسی و همچنین عبور این آزادراه از نزدیکی شهرها به جهت هم بهره‌مندی مسافرین از خدمات شهری و هم رونق بیشتر شهرهای در مسیر، از دیگر موضوعاتی بود که در این رابطه مطرح شد.

رئیسی در ادامه پس از دریافت گزارشات معاون اجرایی رئیس جمهور، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به‌عنوان مجری پروژه و مسئولین وزارت راه و شهرسازی دستور تأمین اعتبار بخش‌های اولویت‌دار این پروژه را صادر و مقرر کرد سایر مشکلات پیش‌روی اجرای آن با ارائه راهکار در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی مجریان طرح جهت بررسی و تصویب به دولت ارائه شود.

در بخش دیگری از این جلسه موضوع بلاتکلیفی کارخانه سیمان بی ارجمند و دلایل و چرایی توقف احداث آن مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور، روند احداث این کارخانه از سال ۸۴ و با سهامداری ۳۸ هزار نفر از مردم سمنان آغاز شد، اما در ادامه به‌رغم پیشرفت ۵۴ درصدی به دلیل تأخیر و عدم توانایی مدیران آن در بازپرداخت وام ارزی، افزایش میزان بدهی به دلیل نوسانات قیمت ارز و منتفی شدن توجیه اقتصادی متوقف شد.

رئیسی پس از شنیدن گزارش مدیران این کارخانه و همچنین نقطه نظرات مسئولان استانی، نظر به اهمیت مسئله سهامداری مردم در این کارخانه و اهتمام دولت نسبت به حفظ منافع مردم، به معاون اجرایی رئیس جمهور دستور داد پیشنهادات ارائه شده را بررسی و ضمن گردش کار موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت و هماهنگی با بخش حقوقی دولت موضوع را برای طرح در هیئت دولت آماده کنند.

کد خبر 6082326

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان
  • نشست حل مساله در استان سمنان برگزار شد
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود