Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@07:27:24 GMT

نیمی از بیماران «کرونا مثبت» بستری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۱۸۰

خرداد: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در حدود ۵۰ درصد از تست های مثبت کرونا منجر به بستری می شود.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا ،علیرضا دلاوری، بر اهمیت مراقبت های در منزل برای جلوگیری از ازدحام بیماران کرونایی در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: آنچه مسلم است، باید ظرفیت های مراقبت در منزل را به کار بگیریم تا از شلوغی و ازدحام بی مورد بیمارستان های بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بستری شدن ۵۰ درصد از موارد مثبت تست های کرونا، گفت: لازم است از مراکز مراقبت ۱۶ و ۲۴ ساعته خدمات جامع سلامت، حداکثر بهره را ببریم و از رفتن بی مورد مردم به بیمارستان ها جلوگیری کنیم.دلاوری با عنوان این مطلب کهافزایش دو برابری ظرفیت تخت های بیمارستانی هم مشکل کمبود را جبران نخواهد کرد، ادامه داد: استفاده از ماسک در محیط ها و مکان های پر ازدحام و پر رفت و آمد، می تواند تا حدود زیادی از انتقال بیماری جلوگیری کند. نباید اجازه بدهیم عده ای این بیماری را به بازی بگیرند و باعث شوند جان دیگران به خطر بیافتد.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به علائم بیماری کرونا، گفت: بررسی ها نشان داده است که در حدود ۱۱.۴ درصد افراد مبتلا به کرونا علائم اسهال دارند.وی، بر اهمیت در خانه ماندن افرادی که کار غیر ضروری ندارند، تاکید کرد و افزود: هر چقدر رفت و آمدهای غیر ضرور در سطح جامعه کمتر شود، بیشتر می توان به جلوگیری از انتقال بیماری کمک کرد.
برچسب ها: کرونا مثبت

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.
سید سعید انوری افزود: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.
او ادامه داد: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان