Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر یکشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، محمد مهدی طهرانچی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دانشگاه آزاد دارای ۴ هزار آزمایشگاه مجهز بوده که به طور مستقیم با بخش کشاورزی در ارتباط است، افزد: یکی از برنامه‌های ما در زمینه توجه به حوزه کشاورزی و توسعه خدمات آموزش و تحقیقاتی در این بخش، ایجاد مزارع آموزشی تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ دانشکده کشاورزی در مناطق مختلف کشور دارد، می‌توانیم شبکه گسترده آموزشی و تحقیقاتی ایجاد کنیم تا در هر نقطه از کشور یک ایستگاه تحقیقاتی فعال داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به وضعیت نامساعد آموزش علوم کشاورزی و منابع طبیعی در کشور اشاره و تصریح کرد: این دانشگاه  به تنهایی بیش از هزار و7۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت گروه کشاورزی دارد، این در حالی است که تعداد دانشجویان این گروه کمتر از ۷ هزار نفر است که این موضوع به شدت نگران کننده و بیانگر این است که آموزش ضعیف کشاورزی، برای امنیت غذایی تهدید محسوب می‌شود، چرا که متاسفانه در طول این سال‌ها کمتر به اهمیت آموزش کشاورزی توجه شده و به نوعی سیستم آموزشی ما تربیت نیرو را برای بخش‌های دولتی انجام میداد، نه آموزش برای افزایش تولید و بخش خصوصی.

طهرانچی از پیشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد مقطع دکتری حرفه‌ای کشاورزی خبر داد و افزود:این دانشگاه در حوزه تولید بذر به سمتی حرکت کرده که در حوزه سبزی و صیفی‌جات بتواند از ظرفیت علمی و تحقیقاتی اساتید و دانشجویان خود در گلخانه و مزارع کشاورزی این دانشگاه که به صورت آموزشی و تولیدی فعالیت خواهند کرد، استفاده کند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیحاتی درباره فعالیت این دانشگاه در زمینه تولید بذر هیبرید خیار، گوجه فرنگی و فلفل، کنترل بیولوژیک و تولید عوامل بیولوژیکی برای گلخانه‌ها و همچنین تولید مارچ رسی برای جلوگیری از فرسایش خاک ارائه کرد و از آمادگی این دانشگاه برای تولید انبوه این محصولات و ارائه آنها به بازار خبر داد.

برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی  محمد مهدی طهرانچی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی محمد مهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.

آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم