Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پنج تفاهمنامه همکاری برای تامین مالی پروژه‌های ساخت مکاتب و ساختمان چند دانشگاه در چندین ولایت میان مقام‌های افغانستان و سفیر هند در کابل امضا شد.

مصطفی مستور، وزیر اقتصاد افغانستان امروز (یکشنبه ۱۵ سرطان/ تیر) در یک نشست خبری مشترک با وینی کمار، سفیر هند در کابل و مقام‌های وزارت‌های معارف و تحصلات‌ عالی گفت: بر اساس این تفاهمنامه ها قرار است با کمک مالی ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون دالری هند به افغانستان دو باب مکتب در بدخشان، یک باب مکتب در مرکز خوست، ساختمان تدریسی موسسه تحصیلات عالی فراه و سرک‌های داخل دانشگاه دولتی البیرونی در کاپیسا اعمار شود.

به گفته مستور، این موارد از جمله آخرین پروژه‌هایی است که تحت عنوان «پروژه‌های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی» در سه مرحله با کمک مالی هند در ۳۴ ولایت افغانستان تطبیق شده و یا در حال تطبیق است.

وینی کمار، سفیر هند در کابل هم اعلام کرد که کشورش در دو دهه گذشته سه میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گفته وی، بیشتر این کمک‌ها در بخش‌های بازسازی و پروژه‌های کوچک با تاثیرگذاری بالای اجتماعی بوده که شمار آن به ۴۰۰ پروژه می‌رسد.

به گفته وی، ساخت بند آب‌گردان سلما در ولایت هرات و اعمار ساختمان جدید شورای ملی از پروژهایی است که با کمک مالی هند اجرا شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان هند تفاهمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • عکس/ امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان