Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف پارلمانی الفتح اقدام سفارت آمریکا در انجام آزمایش موشکی در منطقه الخضراء بغداد را زیرپا گذاشتن تمام قوانین و عرف دیپلماتیک دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت المعلومه، ائتلاف الفتح در بیانیه ای اعلام کرد اقدامی که سفارت آمریکا در روز گذشته در بغداد انجام داد، اقدامی عجیب و غیر مسئولانه و نقض تمام قوانین بین المللی و دیپلماتیک بود و این مسئله تاکید می کند که چنین اقدامی هشداری درباره ادامه نقض حاکمیت ملی و زیر پا گذاشتن قوانین عراق است، چگونه ممکن است سفارت و نمایندگی دیپلماتیک به پادگان نظامی در قلب بغداد تبدیل شود  و اینکه چگونه ممکن است که تصمیم گیرندگان با چنین نقض آشکار موافقت کرده و دست به تحرک نزنند؟

این بیانیه افزود ما به شدت از عدم موضع گیری صریح و شفاف دولت تعجب می کنیم و نیز از سکوت تمام طرفهایی که برای اقتدار دولت اشک تمساح می ریزند بدون اینکه اقدامی انجام دهند هم تعجب می کنیم، آنچه روز گذشته در بغداد رخ داد، ارعاب و ترساندن مردم در روز روشن بدون هشدار قبلی بود که زنگ خطر را به صدا در آورده و هشداری درباره ادامه نقض حاکمیت عراق می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفتح در بیانیه خود خاطر نشان کرد بر همین اساس وظیفه همه گروههای مخلص ملی کشور است که این تجاوزات مکرر را محکوم کرده و آمریکایی ها هم باید به اقدامات تحریک آمیز علیه ملت عزیز عراق پایان داده و سریال نقض نفرت بار حاکمیت ملی عراق را متوقف کنند و دولت عراق باید تمام اقداماتی را که تضمین کننده جلوگیری از تکرار این اقدامات تجاوزکارانه است، اتخاذ کند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات گروگانگیری در جنوب تهران اظهار کرد: فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ربوده شدن یک مرد جوان از اتباع کشورهای همسایه خبر داد و گفت در قبال آزادی این مرد جوان مبلغ زیادی پول از آنها درخواست شده است.

وی با بیان اینکه پس از دریافت این خبر موضوع بلافاصله در دستور کار عوامل کلانتری دولت آباد قرار گرفت، گفت: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد، علت ربایش و گروگان گیری دریافت باج بوده است.

وی ادامه داد: عوامل پلیس با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود به سرعت مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد را شناسایی کردند.

طرهانی از انجام سریع هماهنگی‌های لازم در این خصوص خبر داد و گفت: پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند، پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه متهم که از اتباع کشور همسایه بودند، دستگیر شدند و سه فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

فرمانده انتظامی ری از اعتراف متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی خبر داد و افزود: متهمان انگیزه خود از این اقدام را دریافت ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • گروگان‌گیری اتباع در محله دولت آباد شهر ری
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس