Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-29@10:56:26 GMT

رشد ۶۰۰ درصدی ارزش واردات تلفن‌همراه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۴۷۱

رشد ۶۰۰ درصدی ارزش واردات تلفن‌همراه

ایران اکونومیست- بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، ارزش واردات گوشی تلفن همراه در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه فدراسیون فاوا، بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت، در دو ماه منتهی به اردیبهشت امسال، ۴۱۰ تن گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار به کشور وارد شد و سهم ارزشی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی را از کل ارزش واردات کشور طی این بازه زمانی به خود اختصاص داد.

ارزش واردات گوشی تلفن همراه در دو ماهه امسال نسبت به دو ماهه سال گذشته ۶۰۶ درصد رشد داشته است و وزن واردات این کالا افزایش ۲۴۹ درصدی را تجربه کرده است.

گوشی تلفن همراه در تقسیم بندی جدید سازمان توسعه تجارت (کالاهای سرمایه ای، کالاهای سرمایه ای ضروری، کالاهای واسطه ای، کالاهای واسطه ای ضروری، کالاهای مصرفی، کالاهای مصرفی ضروری)، در رده کالاهای مصرفی قرار گرفته است.

«گندم»، «ذرت دامی»، «گوشی تلفن همراه»، «کنجاله سویا»، «الکترودها از نوع مورد استفاده در کوره»، «لوبیای سویا»، «جو به استثنای بذر»، «قند و شکر از نیشکر» و «ماشین آلات و دستگاه‌های کار کردن روی مواد پلاستیکی» به ترتیب ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی در دو ماه منتهی به اردیبهشت سال جاری بوده است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گوشی تلفن همراه ارزش واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احمد احمدی   افزود: این مقدار صادرات از لحاظ ارزش ۱۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی و فرش ماشینی بیشترین کالا‌های صادر شده از گمرک مهاباد طی سال گذشته بود.

رییس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه امسال ۳۵۲ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسید، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۵۶۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی بیان کرد: سیگار، پوشاک، لوازم خانگی، آرایشی و فلزیاب بیشترین کالای قاچاق کشف شده را شامل می‌شود.

وی با اشاره محدودیت‌های فضایی و موقعیت گمرک مهاباد هم گفت: در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گمرک زمین برای انتقال این گمرک مکان یابی شده و امور اداری آن در دست اقدام است.

احمدی افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۰۰ پروانه خروج موقت خودرو در مهاباد صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان
  • معرفی نخستین موبایل‌های دوربین‌دار جهان
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند