Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@17:13:40 GMT

بخشودگی سود تسهیلات 500 واحد تولیدی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۵۲۲

بخشودگی سود تسهیلات 500 واحد تولیدی

خبرگزاری آریا - مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تسویه بدهی 500 واحد تولیدی و بخشودگی سود تسهیلات آنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حسین مهری اظهار کرد: این بانک با استفاده از ظرفیت بند (ل) تبصره (16) قانون بودجه سال 98 کل کشور، بدهی غیر جاری 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط (SME) را شامل بخشودگی سود تسهیلات قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی در شرایط تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: این بانک بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال را در راستای اجرای بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور در خصوص بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال بانک مرکزی در دستور کار قرار داد و اجرا کرد.
به گفته مهری، بر این اساس از تاریخ صدور مجوز بانک مرکزی در پایان تیر ماه 98 تا تاریخ پایان اجرای قانون فوق در پایان خرداد امسال، مبلغ 577 میلیارد ریال مطالبات این بانک از مشتریان که بالغ بر 500 فقره تسهیلات مربوط به واحدهای کوچک و متوسط (SME) بوده و در طبقه بدهی های غیر جاری قرار داشت، تسویه شد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص جزئیات این اقدام تصریح کرد: با پرداخت 38 درصد مبلغ تسهیلات یعنی صرفاً 223 میلیارد ریال به صورت نقدی از جانب مشتریان، مبلغ 135 میلیارد ریال جرایم متعلقه مازاد بر نرخ سود تسهیلات، مشمول بخشودگی قانونی شد و مبلغ 219 میلیارد ریال نیز بابت بخشش سود تسهیلات مزبور به عنوان مطالبات از بانک مرکزی لحاظ شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بخشودگی سود تسهیلات میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عباس حسینی از ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون،  قرارداد تسهیلاتی نزدیک به ۴۵٠ هزار واحد مسکونی با صرف یک میلیون و ٨٠۶ هزار و ٢٢٨ میلیارد ریال توسط بانک مسکن منعقد شده است.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: پارسال سقف تسهیلات ساخت مسکن بانک برای هر واحد در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت ٧۵٠ میلیون تومان، سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵٠ میلیون تومان و سایر شهرها ۶٠٠ میلیون تومان بوده است.
وی، سیاست‌های اعتباری بانک را در حمایت از به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساخت‌وساز و حمایت از سازندگان حرفه‌ای برای ساخت مسکن باکیفیت و استاندارد با تاکید بر معماری اصیل ایرانی اسلامی عنوان کرد و گفت: سقف تسهیلات در سال جاری به سازندگانی که از روش‌های نوین ساخت و فناوری استفاده می‌کنند در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت، مراکز استان‌ها و سایر شهرها به ترتیب یک میلیارد تومان، ٩٠٠ و ٨٠٠ میلیون تومان تعیین شده است که به مرور و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود.
حسینی ادامه داد: حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای ساخت‌وساز بر پایه روش‌های نوین باعث شده است که در سال ١۴٠٣، پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی احداثی در قالب صنعتی سازی، ساختمان‌های سبز و واحدهای احداثی با استفاده از مصادیق کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار گیرند و مشوق‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.
برای حمایت از معماری ایرانی- اسلامی، واحدهای مسکونی احداثی در چارچوب معماری ایرانی –اسلامی همانند واحدهای احداثی بر پایه روش‌های نوین دارای مشوق‌های تسهیلاتی هستند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی