Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:17:31 GMT

حکم جلب عاملان کشتار خرگوش‌ها در گناوه صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۵۳۱

حکم جلب عاملان کشتار خرگوش‌ها در گناوه صادر شد

کامبیز عبداللهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی انتشار فیلم کشتار خرگوش‌های وحشی در فضای مجازی، بلافاصله اقدام‌های لازم برای شناسایی متخلفان انجام شد و پس از ۱۰ روز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهارداشت:  در ۲۷ خرداد پرونده‌ای برای شناسایی و دستگیری متخلفان در شعبه ۱۰۱ دادگاه گناوه تشکیل شد و سپس با کمک نهادهای مسئول و دوستداران طبیعت در یکی از روستاهای شهرستان  شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: باتوجه به اینکه جریمه نقدی شکار هر راس خرگوش، ۴۵۰ هزار تومان است، قاضی افزون بر جریمه نقدی مجازاتی برای شکارچیان متخلف در نظر می‌گیرد.

عبداللهی افزود: خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی را در چرخه طبیعت برعهده دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد:  هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند گرفتن مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است در غیر این صورت جرم به شمار می‌آید.

در چند روز اخیر فیلمی در فضای مجازی پخش شد که در آن یک فرد اسحله به دست به اتفاق یک نفر دیگر اقدام به کشتار ۱۷ خرگوش کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گناوه سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری