Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه آستان قدس رضوی با خدمات و حوزه های متفاوت و مختلف در گستره جغرافیایی فراوان، محل مراجعه خیل عظیمی از مخاطبان است.

به گزارش قدس آنلاین، در سال ۱۳۹۷ با فراهم شدن مقدمات اولیه و مهمتر از همه رویکرد مردم مدارانه آستان قدس رضوی، گام مهمی در مرکز جامع ارتباطات مردمی این نهاد مقدس با طراحی ساز و کار مورد نیاز برای ایجاد سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی به شماره تلفن ۱۳۸ برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکن اصلی اجرایی در این مرکز توجه به توان داخلی و بهره مندی از خادمیاران حرم مطهر است و در بخش پاسخگویی تلفنی حدود ۴۵۰ خادمیار مشغول به خدمت ۲۴ ساعته در تمام ایام تعطیل و غیرتعطیل سال هستند.

از مهمترین دوره های سپری شده برای سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی، ایام دشوار محدودیت ها و بسته شدن درب‌های حرم مطهر رضوی به علت شیوع بیماری کرونا بود. در این ایام که امکان مراجعه حضوری به حرم مطهر و زیارت برای زائران و مجاوران حضرت ممکن نبود، تلفن ملی ۱۳۸ به عنوان پلی فعال میان عاشقان حضرت رضا(ع) و آستان قدس رضوی عمل کرد و ضمن اطلاع رسانی و ارائه برخی خدمات، راه ارتباط با حرم مطهر رضوی بود.

 

پاسخگویی شبانه روزی در دهه کرامت

در دهه کرامت نیز که اقبال عمومی به این آستان مقدس به برکت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بیشتر است، تلفن ملی ۱۳۸ به صورت شبانه روزی پاسخگو و پذیرای سوال ها، پیشنهاد ها، انتقادات، نظرات و مسائل مطرح شده از سوی دلدادگان حضرت رضا(ع) از سراسر کشور بوده است.

 

پاسخگویی در کمترین زمان

مجموع پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۸ یا همان «سپاس» دید مناسبی از نظرات مردم نسبت به آستان قدس رضوی و بازخوردهای اجتماعی خدمات ارائه شده به مجموعه آستان قدس رضوی ارائه کرده تا در کمترین زمان و به بهترین نحو نیازهای عمومی را با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب پاسخگو باشند.

در صورتی که  مخاطب سوالی داشته باشد اطلاعات مربوطه که در بانک اطلاعاتی موجود در سامانه پاسخگویی ثبت شده است، بلافاصله توسط خادمیار، پاسخگویی صورت می پذیرد، در غیر این صورت پیام مربوطه ثبت شده و به حوزه مربوطه ارجاع داده می‌شود که پس از پاسخ حوزه، به صورت تلفنی به مخاطب اطلاع داده می‌شود.

با کمک این سامانه مهم‌ترین درخواست ها، نیازها و دغدغه های زائران و مجاوران استخراج و به صورت ویژه در دستور رسیدگی آستان قدس رضوی و سیاست‌گذاری کلان مجموعه قرار می گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سامانه 138 آستان قدس رضوی مخاطبان آستان قدس رضوی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی