Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای امنیتی در منطقه سبز بغداد با معترضان عراقی که برای محکومیت اقدام نشریه سعودی دست به تظاهرات زده بودند، درگیر شدند.

گروه های مختلف مردمی در بغداد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در اعتراض به اقدام موهن نشریه الشرق الاوسط با برگزاری تظاهرات گسترده این اقدام را محکوم کردند.

نیروهای امنیتی در مسیر ورودی منطقه سبز با معترضان درگیر شدند و برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور و خودروهای آبپاش استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

بر اساس گزارش ها در این درگیری ها دستکم پنج نفر زخمی شدند.

ورودی منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد پیش از ظهر امروز (یکشنبه) شاهد دو تظاهرات گسترده مردمی علیه رسانه سعودی به خاطر اهانت به مرجعیت عالی دینی عراق بود.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویری از آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق، در ضلع شمالی و جنوب منطقه امنیتی سبز با حضور گسترده در پشت درهای ورودی این منطقه ، اقدام نشریه سعودی «الشرق الاوسط» در اهانت به این مرجع دینی را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در شعارهایی رژیم آل سعود را فتنه گر و حامی تروریسم خوانده و در حمایت از آیت الله سیستانی به عنوان حافظ وحدت ملی و سرزمینی عراق شعار سردادند.

برخی از تظاهرکنندگان در باره علت برپایی اعتراضات خود در این منطقه گفتند که می خواستند صدایشان به سفیر عربستان سعودی برسد.

عراق و عربستان به تازگی پس از رفت و آمد برخی از مقام ها به پایتخت های یکدیگر روابط خود را در سطح سفیر از سر گرفته اند.

تظاهرکنندگان خشمگین همچنین خواستار واکنش رسمی دولت و وزارت خارجه عراق در برابر این اهانت آشکار رژیم سعودی و رسانه های وابسته به آن به نمادها و رهبران دینی عراق شدند.

نیروهای امنیتی محافظ منطقه امنیتی سبز، بعد از ساعاتی از شروع اعتراضات از معترضان خواستند که از دروازه های این منطقه فاصله بگیرند.

اعتراضات همچنان در دو ضلع جنوبی و شمالی منطقه امنیتی جریان دارد و در پاره ای موارد منجر به درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان شده است.

روزنامه سعودی شرق الاوسط جمعه گذشته در کاریکاتوری موهن، آیت الله سیستانی را به عنوان عامل برهم زدن وحدت ملی معرفی کرده بود؛ امری که با اعتراض گسترده عمومی و سیاسی و تشکل های صنفی در عراق مواجه شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای امنیتی منطقه امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت یک سرکرده داعش در عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق از هلاکت یکی از سرکرده‌های برجسته داعش در عملیات نیروهای خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز پنجشنبه و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سمیر خضر شریف النمراوی» از سرکرده‌های ارشد داعش در عملیات نیروهای عراق درمرز با سوریه به هلاکت رسید.

طبق گزارش شفق نیوز، در این بیانیه آمده است که النمراوی مسئول انتقال تروریست‌ها، مواد منفجره و بمب میان عراق و سوریه بود.

عناصر باقی‌مانده داعش همچنان در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الأنبار فعالیت دارند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان