Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:23:45 GMT

اشنویه یک گام تا جشن پایان گازرسانی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۶۵۳

اشنویه یک گام تا جشن پایان گازرسانی

فرماندار اشنویه روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضریب نفوذ گاز روستایی در این شهرستان مرزی با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید تنها هشت درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخودار بود که در طول این دولت و با اتمام طرح‌های در حال اجرا، میزان برخورداری روستانشینان این شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد که این امر یک انقلاب در حوزه گازرسانی در آذربایجان‌غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در حال حاضر گازرسانی به ۱۲ روستای اشنویه پیمان‌سپاری شده افزود: در حال حاضر روستاهایی مانند "هق"، "شیخان"، "میراباد"، "کانی‌رش" ، "خالداباد" ، "قلاتیان" ،"دورود"، "کیسل‌اباد" ،"تاژاندره" ،"بطریان" به پیمان واگذار شده و عملیات اجرایی در این روستاها به‌زودی شروع می‌شود.

فرماندار اشنویه افزود: هم‌اکنون ۴۰ روستا در این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در ۱۸ روستا منطقه "دشتبیل" این شهرستان نیز عملیات گازرسانی از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مام‌عزیزی افزود: گازرسانی به پنج روستای" گلاز" ،"چهل‌آسیاب" ،"دواب" ،"ذمه" ،"آلکاباد " نیز مراحل پایانی پیمان سپاری را طی می‌کند و به زودی آماده اجرا می‌شود.

شهرستان اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و هم مرز با ۲ کشور عراق و ترکیه است در این شهرستان مرزی هم‌اکنون بیش از۲۰ هزار مشترک گاز وجود دارد.

این شهرستان مرزی دارای ۷۴ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی رییس‌جمهوری و اجرای طرح گازرسانی به آذربایجان غربی شعله‌های فروزان مشعل تدبیر و امید را در این استان پهناور و مرزی برافروخت و برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان دولت‌های یازدهم و دوازدهم رقم زد.

در سایه فعالیت‌های دولت تدبیر و امید و در راستای محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی هم‌اکنون یکی از شهرهای مرزی و محروم آذربایجان‌غربی در آستانه برخورداری کامل از نعمت گاز قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها گاز رسانی اشنویه توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی اشنویه توسعه روستایی گاز رسانی اشنویه توسعه روستایی آذربایجان غربی تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: از این تعداد مسافر که به صورت قانونی در دوغارون تردد داشته اند، ۱۴ هزار و ۸۹۹ مسافر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج شده اند. نظام الدین کارگزار روز چهارشنبه افزود: همچنین طی ۱۲ روز گذشته ۱۲ هزار و ۴۸۸ مسافر ایرانی و افغانستانی از طریق معبر دوغارون وارد ایران شده اند.   رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۳۲۵ مسافر و گردشگر نوروزی از آثار تاریخی، مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم دیدن کرده اند.   کارگزار افزود: بازدید از بناها و آثار تاریخی تایباد امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.   وی گفت: همچنین امسال اقامت مسافران نوروزی در تایباد به نسبت تعطیلات نوروزی سال گذشته ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد.   سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق مرز رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.   شهرستان تایباد ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و یک اثر ثبت شده جهانی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بارندگی در شهرستان مرزی آستارا ۶۴ درصد افزایش یافت
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • هیچ کلنگ‌زنی جدیدی در استان انجام نمی‌شود
  • انفجار مین در سردشت ۲ زخمی برجا گذاشت
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است