Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-پلیس اتیوپی با اشاره به تداوم ناآرامی‌ها در این کشور از افزایش شمار قربانیان به 166 کشته و 167 زخمی خبر داد.

 در سایه تداوم ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها در اتیوپی پس از ترور «هاشالو هوندیسا» خواننده و فعال سیاسی مشهور اتیوپیایی، پلیس این کشور، شب گذشته اعلام کرد که در جریان اعتراضات اخیر در «آدیس آبابا» تاکنون ۱۶۶ نفر کشته و ۱۶۷ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: هوندیسا که عضو نژاد اورومیا (از بزرگ‌ترین قبایل اتیوپی) بود،هفته پیش ، آدیس‌آبابا، هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد. این ترور به از سرگیری درگیری‌ها و تنش‌های نژادی منجر شد.

پلیس اتیوپی اعلام کرد که در پی کشته شدن این خواننده و فعال سیاسی اتیوپیایی، ۱۴۵ شهروند و ۱۱ نیروی امنیتی در منطقه اورومیا کشته شدند. پیش از این نیز پلیس از کشته شدن ۸ شهروند و دو نیروی پلیس در درگیری‌های آدیس‌آبابا خبر داده بود که مجموع آنها به ۱۶۶ نفر می‌رسد.

بر اساس این گزارش ۱۶۷ نفر نیز در جریان این ناآرامی‌ها زخمی  و هزار و ۸۴ نفر از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

«آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی خشونت روزهای اخیر در کشورش را در راستای تلاش‌های ناکام بیگانگان برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور خواند و طی نشستی با مقامات ارشد غیرنظامی و نظامی در  پایتخت اتیوپی گفت که دولت او به دنبال کشته شدن  یک خواننده اتیوپیایی تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور را ناکام گذاشته است.

نخست وزیر اتیوپی با تراژدی خواندن ترور این خواننده وفعال سیاسی در کشورش وعده داده است عاملان قتل او را به عدالت تحویل دهد.

احمد، طرف‌هایی داخلی و خارجی را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور از طریق فتنه انگیزی میان طیف‌های مردم آن با هدف برهم زدن صلح داخلی متهم می‌کند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ناآرامی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه امروز (پنجشنبه) جدیدترین آمار شهدا و زخمی‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه را از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون اعلام کرد.

بر اساس گزارش الجزیره به نقل از وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ تن افزایش یافته است.

همچنین حمله‌های هوایی و زمینی بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون ۷۴ هزار و ۹۸۰ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ جنایت دیگر علیه خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده است و در جریان این جنایت‌های وحشیانه ۶۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

کد خبر 6064214

دیگر خبرها

  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز
  • شمار شهدای غزه از ۳۲ هزار و ۵۵۰ تن فراتر رفت
  • شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل به 597 نفر رسید
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا/ ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی شدند
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • شمار قربانیان حمله تروریستی مسکو به 140 نفر رسید
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند