Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه گاردین در گزارشی نوشته واکنش‌های شدید رسانه‌های اجتماعی به پیام‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، وی را مجبور کرده در جست‌وجوی روش‌های جدیدی برای انتقال پیام خود باشد. 

به نوشته وبگاه گاردین، رسانه‌های اجتماعی توئیتر، فیس‌بوک، رِدیت و دیگر رسانه‌های مجازی علیه لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گاردین در ادامه نوشت، واکنش رسانه‌های اجتماعی به پیام‌های ترامپ که وی را مجبور کرده روش‌های دیگری را برای انتقال پیام خود قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر در نظر بگیرد، یک بد بیاری بزرگ است. 

چند هفته بعد از اینکه توئیتر به چندین پیام ترامپ به دلیل داشتن محتوا‌های تحریک‌‌آمیز بر چسب زد و برخی از آنان را پنهان کرد، «بِرد پارسکیل»، مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ به این شرکت هشدار داد. 

پارسکیل در پیامی توئیتری در هشدار به این رسانه مجازی نوشت: «هی توئیتر! روز‌های [عمر] تو معدود است.» 

اما ظاهراً توئیتر در مورد هشدار وی به فکر نیفتاد و یک هفته بعد یک هشدار عمومی را به یکی از پیام‌های توئیتری ترامپ پیوست کرد و دلیل آن را نقض سیاست‌های این رسانه اجتماعی در مورد رفتار سوء‌ استفاده آمیز دانست.  

ترامپ در توئیتر درباره مسائلی چون رأی‌گیری از طریق پست و اعتراضات نژادپرستی اخیر در آمریکا اظهار نظر کرده که موجب ایجاد بحث‌ و جدل در این باره شده است. 

«اسنپ‌چت» که خدمات ارسال و دریافت تصاویر مخصوص سکوی تلفن همراه را فراهم می‌آورد ماه گذشته اعلام کرد دیگر مطالب ترامپ در صفحه اصلی این رسانه موسوم به «Discover» نمایش نخواهد داد. 

هفته گذشته نیز شبکه اجتماعی «توئیچ»، که خدمات اشتراک‌گذاری ویدیو به صورت زنده را ارائه می‌کند، حساب کاربری دونالد ترامپ را مسدود کرد.

سخنگوی این شبکه اجتماعی به روزنامه «هیل» گفته بود دلیل مسدود شدن حساب کاربری ترامپ نقض سیاست این شرکت و «رفتار نفرت‌انگیز» بوده است.

با وجود اینکه فیس‌بوک نیز به رئیس‌جمهور آمریکا بسیار آسان گرفته، اعلام کرده پست‌هایی که خشونت (مردم) را تحریک کنند و به دنبال سرکوب رأی‌دهندگان باشند را حذف خواهد کرد.  

ترامپ دهم خرداد ماه دستور اجرایی لغو حمایت قانونی در پیگرد رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد. وی همچنین به وزیر دادگستری این کشور دستور داد تا قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی را فعال کند.

اما اقدامات ترامپ مانعی برای تلاش رسانه‌های اجتماعی در سرکوب سخنان نفرت‌انگیز وی ایجاد نکرد؛ به‌رغم اینکه این سخنان از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شدند.   

برخی از مشاوران و متحدان ترامپ اکنون به رسانه اجتماعی «پارلر» (Parler) ملحق شده‌اند که گفته می‌شود رقیب توئیتر است.

مدیر شرکت پارلر نیز خبر داده که شمار کاربران در این رسانه‌ اجتماعی به سرعت به ۱.۵ میلیون نفر رسید. این در حالی است که فیس‌بوک ۱۷۵.۴ میلیون و توئیتر ۵۳.۵ میلیون کاربر آمریکایی دارد.     

کمپین ترامپ به طور روز افزونی از اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند تا برای حامیان خود اخبار و سرگرمی را ارائه کنند.  

مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ در مصاحبه‌ای با رویترز گفته: «ما همیشه در این باره نگران بوده‌ایم که توئیتر و فیس‌بوک [حساب‌های] ما را غیرفعال کنند. این (روی آوردن به رسانه‌های اجتماعی دیگر) به عنوان گزینه پشتیبان در نظر گرفته می‌شود.» 

این در حالی است که دیگر رسانه‌های اجتماعی به اندازه فیس‌بوک و توئیتر در دسترس نیستند. 

منبع: الف

کلیدواژه: رسانه های اجتماعی رئیس جمهور آمریکا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که در دوران خود حمایت‌های بی‌شائبه‌ای را از رژیم صهیونیستی انجام داد، بیان کرد که اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، به یک روزنامه صهیونیستی گفت که او همان واکنشی را که اسرائیل پس از حمله حماس در 7 اکتبر انجام داد، نشان می‌داد.

وی با اینحال تاکید کرد که اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین‌المللی است و باید جنگ خود را علیه حماس در غزه به پایان برساند.

ترامپ گفت که کشتار حماس در جنوب اسرائیل "یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده‌ام".

ترامپ با ادعای اینکه عملیات حماس در 7 اکتبر یکی از غم انگیزترین چیزهایی بود که تا به حال دیده است، اضافه کرد: باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید، باید آن را انجام دهید.

تکرار ادعای ترامپ: می‌توانم از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کنم

رژیم صهیونیستی می‌گوید تا زمانی که حماس نابود نشود و اسرایش در غزه آزاد نشوند، حملاتش ادامه خواهد داشت.

برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، باعث ایجاد شکاف با دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است. بایدن اعتقاد دارد که انجام این کار یک اشتباه است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه پس از خودداری ایالات متحده از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه، گفت که هیات اسرائیلی را برای گفتگو در مورد عملیات برنامه ریزی شده رفح به واشنگتن اعزام نمی‌کند.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، از 7 اکتبر حملات رژیم صهیونیستی به غزه بیش از 32 هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ با یک حرکت استراتژیک
  • دو روی سکه بلاگری؛ جای خالی آموزش