Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@01:08:52 GMT

۱۶۶ کشته و ۱۶۷ زخمی نتیجه ناآرامی‌های اتیوپی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۰۸۵۹

۱۶۶ کشته و ۱۶۷ زخمی نتیجه ناآرامی‌های اتیوپی

در سایه تداوم ناآرامی‌ها و اعتراض‌ها در اتیوپی پس از ترور «هاشالو هوندیسا» خواننده و فعال سیاسی مشهور اتیوپیایی، پلیس این کشور، شب گذشته اعلام کرد که در جریان اعتراضات اخیر در «آدیس آبابا» تاکنون ۱۶۶ نفر کشته و ۱۶۷ نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: هوندیسا که عضو نژاد اورومیا (از بزرگ‌ترین قبایل اتیوپی) بود، هفته پیش، آدیس‌آبابا، هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ترور به از سرگیری درگیری‌ها و تنش‌های نژادی منجر شد.

پلیس اتیوپی اعلام کرد که در پی کشته شدن این خواننده و فعال سیاسی اتیوپیایی، ۱۴۵ شهروند و ۱۱ نیروی امنیتی در منطقه اورومیا کشته شدند. پیش از این نیز پلیس از کشته شدن ۸ شهروند و دو نیروی پلیس در درگیری‌های آدیس‌آبابا خبر داده بود که مجموع آن‌ها به ۱۶۶ نفر می‌رسد.

بر اساس این گزارش ۱۶۷ نفر نیز در جریان این ناآرامی‌ها زخمی و هزار و ۸۴ نفر از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

«آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی خشونت روز‌های اخیر در کشورش را در راستای تلاش‌های ناکام بیگانگان برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور خواند و طی نشستی با مقامات ارشد غیرنظامی و نظامی در پایتخت اتیوپی گفت که دولت او به دنبال کشته شدن یک خواننده اتیوپیایی تلاش برای شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در این کشور را ناکام گذاشته است.

نخست وزیر اتیوپی با تراژدی خواندن ترور این خواننده وفعال سیاسی در کشورش وعده داده است عاملان قتل او را به عدالت تحویل دهد.

احمد، طرف‌هایی داخلی و خارجی را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشور از طریق فتنه انگیزی میان طیف‌های مردم آن با هدف برهم زدن صلح داخلی متهم می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتیوپی ترور خواننده ترور درگیری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۳ مجروح در واژگونی پراید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: در پی گزارش واژگونی خودرو در محور مواصلاتی شهرستان "رستم" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس‌راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد خودرو پراید حامل ۴ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه یکی از سرنشینان درگذشت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.
رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه علت این حادثه، تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام شده است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • یک کشته و ۳ مجروح در واژگونی پراید
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی