Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، گندم یکی از محصولات استراتژیک در کشور است و در سال‌های اخیر وزارت جهادکشاورزی برنامه‌های متعددی برای افزایش تولید و کاهش وابستگی به واردات این محصول داشته است، و هرساله گندم تولیدی کشاورزان به صورت تضمینی از آن‌ها خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته پایین بودن قیمت تضمینی گندم موجب شد وزارت جهادکشارزی نتواند گندم مورد نیاز کشور را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کند و دلالان، گندم تولیدی کشاورزان را به صورت نقدی و با قیمت بالاتر از قیمت مصوب دولتی خریداری می‌کردند و کشاورزان نیز راغب بودند محصول خود را به دلالان بفروشند.

افشین حیدری  از آغاز خرید تضمینی گندم در شهرستان لردگان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان لردگان، خانمیرزا و آلونی خریداری شده است.

مدیرعامل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق پیش‌بینی سازمان جهادکشاورزی باید در سال‌جاری حدود ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود، اما به‌نظر می‌رسد خرید گندم کمتر از مقدار پیش‌بینی شده باشد.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی خرید گندم در کشور حدود ۱۷۰۰ تومان بود، عنوان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم تا ۲۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

48

کد خبر 1406941

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد، گفت: نرخ ۱۷۵۰۰ تومانی خرید گندم با میزان تورم همخوانی نداشته و مورد رضایت کشاورزان نیست. - اخبار استانها -

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ 17 هزار و 500 تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در  سال 1403 مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده  برای سال زراعی 1402 و 1403 مبلغ 19 هزار و 500 تومان اعلام شد که  متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم  همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری 19 هزار و 500 تومان  تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.  

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس  میزان تورم  اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود:  باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک  و راهبردی  در مسیر  رسیدن به خودکفایی در تولید  مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان