Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، نشست ویژه کمیسیون عمران مجلس بعد از ظهر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مدیران مرتبط بخش مسکن با هدف بررسی برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و مدیریت بازار مسکن برگزار شد.

در این نشست محمد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت بازار مسکن، گفت: یکی از برنامه های وزارتخانه، مسدودسازی تقاضاهای غیرمصرفی در بازار مسکن است، در شرایط کنونی التهابات بازار مسکن ریشه در عرضه و تقاضا ندارد بلکه تحت تأثیر بازارهای موازی همچون دلار و تورم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی خانه دار کردن مردم جزء وظایف حکومت و دولت است، در شرایط کنونی میزان حداقلی تولید مسکن در کشور حدود 300 هزار واحد است، حال سالانه باید 700 هزار واحد مسکن شهری و 200 هزار واحد مسکن روستایی تولید شود تا هم مسکن خانه اولی ها و هم موارد جایگزینی تأمین شود.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه کلانی برای تأمین مسکن اقشار آسیب پذیر و سایر اقشار دارد، از طرف دیگر اقدامات قابل قبولی برای تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر صورت گرفته است، کل واحدهای مسکن مهر 2 میلیون و 200 هزار واحد بوده که تا الان یک میلیون و 930 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است، همچنین 120 هزار واحد آماده شده که با تکمیل انشعابات، واحدها تحویل خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه دولت نمی تواند به صورت مستقیم در بازار اجاره مسکن مداخله کند، گفت: بر اساس ماده 2 قانون ساماندهی زمین و مسکن دولت مجاز به اجاره داری حرفه ای است، از این رو در این رابطه، وزارت راه و شهرسازی زمین های 99 ساله را به دستگاه های متقاضی ارائه کرده و تسهیلات مربوطه ارائه خواهد شد، تا مساکن استیجاری تولید شود، در آن زمان می توان در قیمت اجاره مسکن در آن مناطق دخالت کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: راه و شهرسازی بازار مسکن هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو