Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه در تلاش برای توسعه متوازن در کرج هستیم، گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی به دلیل کمبود اعتبار به وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،اکبر سلیم‌نژاد در نطق پیش از دستور دویست و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج، اظهار داشت: توصیه اکید به شهردار  و مدیران شهری کرج شده که رسیدگی ویژه به مناطق محروم و محلات کم برخوردار را در اولویت کاری خود قرار دهند و طبق برنامه صورت گرفته در تلاش هستیم که هر هفته از یکی از شهرک های پُرجمعیت و محروم شهر بازدید کاملی داشته باشیم و در جریان دغدغه ها و مشکلات شهروندان قرار بگیریم و همچنین انتظار می رود اجرای طرح های جهادی و توسعه سرانه های عمرانی و خدماتی در این مناطق مضاعفاً مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معاون عمرانی وزیر کشور که برای رونمایی از اتوبوس‌های خریداری شده مهمان مدیریت شهری کرج بودند، به نکاتی خوبی درباره کم اعتمادی مردم نسبت به شهرداری‌ها اشاره کردند که در این ارتباط باید گفت نارضایتی شهروندان ریشه در خدمات متنوع و گسترده‌ای دارد که مدیریت شهری عهده دار ارائه آن‌ها می‌باشد، در شرایط کنونی اکثر نهادهای دولتی به دلیل مشکلات اعتباری قادر به انجام ماموریت‌های ذاتی خود نیستند و فشار این کم کاری بر شانه شهرداری‌ها سنگینی می‌کند، مردم چون مدیریت شهری را پاسخگوتر می‌بینند، انتظارات و توقع بیشتری از این نهاد دارند.

رئیس شورای شهر کرج، بیان کرد: امام جمعه در خطبه مکتوب خود خواستار انتشار گزارش عملکرد شوراهای اسلامی شده‌اند که ضمن استقبال از این مطالبه قطعاً خدماتی که از سال 96 تاکنون ارائه شده را جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنیم و بی شک پاسخگویی به اعتمادسازی و حمایت بیشتر مردم از نظام و حاکمیت کمک شایانی می‌کند. 

دغدغه کمیسیون شهرسازی اجرای مقررات و ضوابط طرح تفصیلی است

 احد رسولی  خواستار توجه بیشتر به اجرای مقررات و ضوابط طرح تفصیلی شد و اظهار داشت: شهر فروشی تامین کننده منافع واقعی شهر نیست و در بلند مدت بر رشد جمعیت، کمبود سرانه‌ها و عقب ماندگی زیرساخت‌ها تاثیر سوء می‌گذارد.

وی در حاشیه این جلسه افزود: در جریان بررسی لوایح ارسالی هرجا که احساس کنیم مقررات و ضوابط طرح تفصیلی مورد بی‌توجهی قرار گرفته، اعلام نظر را منوط به بازدید و انجام بررسی‌های بیشتر و مشورت با کارشناسان و مشاورین می‌کنیم، آنچه شهر را در وضعیت فعلی قرار داده زیر پا گذاشتن ارزش‌های معماری و مهندسی در راستای دستیابی به درآمدهای بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه هر یک از اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری در حوزه مربوطه تجربه و تخصص‌هایی دارند و با حساسیت و دقت بیشتر و با رعایت چارچوب قوانین به تصمیم‌گیری در خصوص پرونده‌های شهرسازی می‌پردازند، بیان کرد: شورای پنجم کرج برای اولین بار در تاریخِ این شورا تصمیم به تشکیل کمیسیون مستقل شهرسازی گرفته، گامی در راستای به تصویر کشیدن همین دغدغه‌هاست.  

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد پرونده‌ها مشکلات ماهوی دارند پس از بررسی و اعلام نظر کارشناسی، در کمیسیون مطرح می‌شوند و در نهایت جهت تصمیم‌گیری کلی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع می‌شوند.

تسریع در پروژه‌های عمران شهری با ضمانت اجرایی 

فریده بزنی بیرانوند به سرعت بخشی پروژه‌های شهری اشاره کرد و اظهارداشت: اعضا شورای شهر کرج ضمن دعوت از متولیان پروژه‌های ملی و بازدید از پروژه‌های عمران شهری در حال اجرا و نیمه تمام شهر را در دستور کار قرار داده و از نزدیک در جریان وضعیت طرح‌ها و مسائل و مشکلات آن‌ها قرار بگیریم.

وی به ضمانت اجرایی پروژه‌های شهرداری اشاره کرد و افزود:  تمامی طرح‌های در دست اجرا قبل از موعد مقرر بهره برداری شوند و در این خصوص ضمن دیدار مسئولین استانی و کشوری در تسریع بهره‌برداری از پروژه‌ها و  تزریق اعتبار پروژه تلاش کنیم. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اقدام شهرداری مناطق نسبت به حفر چشمه‌ها بیان کرد: حفر چشمه‌ها در مناطق 6،7و 9 آغاز شده که ان شالله برای استفاده عموم در سایر مناطق نیز حفر شود.

انتهای پیام/ ز

R7810/P/S6,50/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر کرج پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک گفت: عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی مخاطراتی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز مینایی ظهر امروز در افتتاحیه رویداد استارتاپی هوش مصنوعی از داده تا ثروت که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار داشت: تعریف پارلمانی اروپا از هوش مصنوعی نیز توانایی یک ماشین برای نشان دادن رفتارهایی چون یک انسان از قبیل استدلال، یادگیری، برنامه‌ریزی و خلاقیت است. بنابراین هوش مصنوعی توانایی استدلال، تجزیه و تحلیل و حل مسائل، توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار و توانایی یادگیری دارد.

وی افزود: ابرهوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی می‌گیرد و کارها را بهتر از انسان انجام دهد. هوش مصنوعی عمومی توانایی تفکر، یادگیری و به کار گیری هوش خود در حل مسائل پیچیده شبیه به انسان را دارد، هوش مصنوعی محدود انجام یک وظیفه مشخص مانند تشخیص چهره، تشخیص گفتار را دارد و مجموعه‌ای از رفتار انسان را براساس مجموعه محدودی ازپارامترها شبیه‌سازی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی گفت: فناوری امیدآفرین، فناوری توسعه بخش و فراحوزه‌ای، فناوری اقتدارآفرین و فناوری با قابلیت استفاده عمومی از جمله ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی است. زمینه استفاده از هوش مصنوعی در حکمرانی ملی، سلامت و بهداشت، لجستیک و حمل و نقل، شبکه‌های برق و انرژی الکتریکی، مهندسی ارتباطات، نفت و گاز و غیره است. 

مینایی عنوان کرد: بیش از 90 درصد کشورها در حوزه سلامت و بهداشت از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری، معالجه بیمار و طراحی داروهای جدید بهره‌مند می‌شوند. همچنین ناترازی انرژی را می‌توان از طریق هوش مصنوعی معالجه کرد، بیشترین مشکل ناترازی انرژی در حوزه تولید و انتقالی است؛ گرچه انتقال 12 درصد تلفات دارد که با هوش مصنوعی قابل جبران است، اما در حوزه مصرف نیز حدود 20 الی 30 نحوه مدیریت مصرف از طریق هوش مصنوعی قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی یک مخاطره امنیت ملی به شمار می‌رود، ادامه داد: دولت آمریکا طی 10 سال 250 میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. این در حالی است که کشورهایی که از هوش مصنوعی سال‌ها استفاده می‌کنند توانستند پیشرفت خوبی داشته باشند، اگر قرار است در حوزه هوش مصنوعی موفق شویم سرمایه گذاری باید از شرکت‌های خصوصی آغاز شود.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به راه‌های درآمدزایی از طریق هوش مصنوعی گفت: وبلاگ نویسی، ساخت دوره انلاین فروش پرامپ برای هوش مصنوعی، ساخت موسیقی، خدمات طراحی وب، بازاریابی ایمیلی، ساخت اپلیکیشن متکی بر هوش مصنوعی، فروش تصاویر تجاری و غیره از جمله راه‌های درآمد زایی از طریق هوش مصنوعی است.
 
مینایی با بیان اینکه دانشگاه هوشمند و خانه هوشمند می‌تواند زیربخش‌های شهر هوشمند باشد، افزود: هوش مصنوعی در تمام رشته‌های دانشگاهی جریان دارد. به طوری که آموزش عمومی و آکادمیک و رسمی برای هوش مصنوعی پیش بینی شده است، سواد هوش مصنوعی برای حرفه‌های مختلف باید به وجود آید و نحوه درست استفاده ازهوش مصنوعی باید آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از هوش مصنوعی به عنوان تربیت توسعه دهنده یاد می‌شود، هوش مصنوعی در ساخت، تولید و فرایند بهره‌وری تولید می‌تواند موثر باشد، آینده مسیری است که باید ساخته شود که ساختن آن هم سازنده و هم مقصد را دگرگون می‌سازد.

هوش مصنوعی هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد  

مجتبی ذوالفقاری، ر‌ئیس دانشگاه اراک در این آیین اظهار داشت: هوش مصنوعی ابزار است و به عنوان هدف مطرح نیست. هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد و هوش مصنوعی مرکب فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: مدلی که در دانشگاه آینده پیگیری می‌شود این است که ترکیب هوش طبیعی و مصنوعی چه نتایجی به همراه خواهد داشت. ما حتماً از هوش مصنوعی عبور خواهیم کرد. باید به سمتی برویم که بتوانیم از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کنیم. 

ر‌ئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه دانشگاه باید به روز شود، گفت: ارتباط منطقی بین سطح بالای علم و تولید ثروت وجود دارد. تولید ثروت سطح علم بسیار بالا نیاز دارد، هوش مصنوعی در تمانی رشته‌ها کاربرد دارد و الزام است، امیدواریم رویداد هوش مصنوعی ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی