Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: ۶٣ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان درگیر آفت ملخ صحرایی شده و تاکنون در بیش از ٢٠ هزار هکتار از این اراضی مبارزه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (15 تیر) در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان که با محوریت مبارزه با آفت ملخ های صحرایی برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به گستردگی و سطح آلودگی شهرستان باید از ظرفیت کشاورزان منطقه برای مزارع و باغات استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار نهبندان افزود:باتوجه به شرایط شهرستان، گرمای هوا و سطح پراکندگی باید انسجام جدی تر و اکیپ های بیشتری در شهرستان در جهت مبارزه با این آفت حضور داشته باشند.

 

بیکی گفت: با جلساتی که در استان گرفته شده و دستوراتی را که در آن جلسه صادر گردیده مقرر شد که دستگاه های اجرایی استان بالاخص دستگاه متولی استانی کمک های لازم را برای مبارزه بیشتر انجام دهند.

 

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی های خوبی که در سطح شهرستان امسال داشته ایم، احتمال اینکه این آفت ملخ های صحرایی به مدت سه تا چهار سال در شهرستان حضور داشته باشد وجود دارد، لذا تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه دستگاه مرتبط استانی آمادگی و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم و مدونی را باید به لحاظ امکانات و تجهیزات داشته باشند.

 

فرماندار نهبندان گفت: با توجه به اینکه سطح آلودگی در شهرستان زیاد می باشد تاکید می گردد که کشاورزی شهرستان ضمن آموزش‌های لازم به کشاورزان برای باغات و مزارع از این ظرفیت استفاده نمایند.

 

بیکی مطرح کرد:با توجه به اینکه ۶٣ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان درگیر این آفت ملخ صحرایی شده است ولی تاکنون بیش از ٢٠ هزار هکتار با این آفت مبارزه صورت گرفته است.

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با ملخ صحرایی فرماندار نهبندان خراسان جنوبي بیرجند هزار هکتار آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری