Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:49:01 GMT

شنای مرگبار در استخر کشاورزی زرند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۴۶۳

شنای مرگبار در استخر کشاورزی زرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: متاسفانه به علت شنا کردن در مکان نامناسب (استخر کشاورزی) عصر امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه در علی آباد سفلی از توابع زرند یک پسر نوجوان ۱۷ ساله جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نفر دوم این حادثه با همکاری نیرو‌های امدادی آتش نشانی نجات یافته و بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی با تلاش ۲ تیم فوریت‌های پزشکی با حال عمومی مساعد به بیمارستان امام علی (ع) زرند منتقل شد.

 صابری بیان داشت: در سامانه اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بیشترین مکان‌هایی که در سطح استان کرمان منجر به غرق شدگی هستند، مربوط به استخر‌های کشاورزی، سد‌ها (بویژه سد‌های خاکی)، مسیر رودخانه، تجمع آب در محل آبشار‌ها و سایر مکان‌های نامناسب برای شنا است.

او تصریح کرد: همچنین بیشترین افراد جان باخته ثبت شده در این سامانه از ابتدای امسال در سطح استان کرمان مرد و در رده سنی ۵ تا ۳۵ سال قرار دارند.

صابری توصیه کرد: از تنها گذاشتن کودکان و شنا کردن در مکان‌هایی که مجهز به امکانات امدادی برای شنا کردن و تحت نظارت نجارت غریق نیستند، خودداری کنید.

او افزود: در صورت آشنایی نبودن با فنون نجات غریق و مواجهه با صحنه غرق شدگی فرد دیگری، لازم است ضمن حفظ خونسردی و تماس فوری با شماره تلفن‌های امدادی (۱۱۲، ۱۱۵ و ۱۲۵) تلاش کنید تا با ابزاری همانند چوب، الوار، طناب یا حلقه نجات فرد غرق شده را از آب بیرون کشیده و به نزدیکترین فضای ایمن برای اقدامات نجات انتقال دهید.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث علوم پزشکی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند

سرگرد سیدرضا جعفری مدیر درمانگاه شهید ثمره سپاه زرند گفت: اهدای خون تبلور زیبای انسانیت و مهرورزی اسـت که امید بـه زندگی را در افراد نیازمند بـه این فرآورده حیات بخش ارتقا می‌بخشد و سبب التیام روند درمانی آنان می‌شود.

وی افزود: شعار هفته سلامت سال ۱۴۰۳ اصلاح سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری هاست که در این زمینه اقدامات مهمی طی این هفته از سوی درمانگاه شهیدثمره زرند انجام شده است. 

سرگرد جعفری تصریح کرد: سرکشی از خانواده شهیده برهان نژاد از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که ازکادر درمان بیمارستان امام علی (ع) بوده است، در این راستا انجام شد.

وی افزود: اردوی جهادی خدمات پزشکی و پرستاری به صورت رایگان در روستای جرجافک،  برگزاری کوهپیمایی عمومی، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش و سخنرانی سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب از دیگر کار‌های تیم جهادی درمانگاه شهیدثمره بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق در ارومیه
  • تشکیل کارگروه ایمنی ساختمان های شهر زرند
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق آذربایجان‌غربی برگزار شد