Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@14:31:20 GMT

کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ تشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۵۶۳

کمیته بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش میزان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم تخصیص ارز و ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «معین الدین سعیدی» در تشریح نشست امروز( یکشنبه 15 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و نیاز عمومی جامعه و در اولویت بودن مباحث معیشتی مردم، جلسه 3 ساعته‌ای با حضور معاونین وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، اتاق بازرگانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نشست امروز کمیسیون دلایل افزایش بی رویه قیمت مرغ و تخم مرغ بررسی و راه کارهایی نیز در این زمینه مطرح شد، ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ کاهش میزان واردات نهاده‌های دامی به دلیل عدم تخصیص ارز و ناهماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از مسئولین تخصص خاصی در پاک کردن صورت سوال دارند و معتقد هستند قیمت تخم مرغ افزایش نداشته است، عنوان کرد: نماینده بانک مرکزی در این نشست اطلاعات دقیق از میزان ارز تخصیص به واردات نهاده‌های دامی نداشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در نشست امروز پیشنهاد کردند که باید ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی کارشناسی‌تر مصرف شوند، تصریح کرد: متاسفانه میزان ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی رصد نشده و این امر کاهش فعلی در بازار را به همراه داشته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیاز بازار به گوشت مرغ کاهش یافت به همین دلیل برنامه‌ریزی شد تا میزان تولید نیز کاهش داده شود، عنوان کرد: مسئولین باید برنامه ریزی لازم برای تامین نیاز بازار به گوشت مرغ در دوران بعد از قرنطینه را مدنظر قرار می‌دادند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انحصار در واردات نهاده‌های دامی مورد اعتراض نمایندگان مردم در مجلس است، ادامه داد: یارانه‌ واردات نهاده‌ها باید به تولیدکنندگان اختصاص داده شود نه واردکنندگان، در حال حاضر علی رغم تخصیص ارز دولتی، تولیدکنندگان گوشت مرغ و تخم مرغ مجبور به تامین نیاز خود در بازار سیاه هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کمیته سه نفره در کمیسیون کشاورزی به‌منظور بررسی دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تشکیل داده می‌شود، تصریح کرد: باید جایگاه و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود به همین دلیل پیشنهاد شد کارگروهی متشکل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و تعزیرات حکومتی تشکیل شود تا در راستای واقعی کردن قیمت مرغ و تخم مرغ تصمیم‌گیری کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ مجلس شورای اسلامی مجلس سخنگوی کمیسیون کشاورزی واردات نهاده های دامی آب و منابع طبیعی مجلس مجلس شورای اسلامی قیمت مرغ و تخم مرغ دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

امتداد - کارشناس اقتصادی گفت: هیچ توجیه اقتصادی برای افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار غیررسمی پذیرفتنی نیست.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی تاکنون نیاز واردات را با نرخ تثبیت شده پاسخ داده و افزایش قیمت کالا‌ها به بهانه افزایش نرخ ارز غیررسمی به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست بهخبرنگار ایبنا گفت: وقتی ارز واردات به‌طور رسمی و قانونی از سوی بانک مرکزی به واردکنندگان و تجار اختصاص داده می‌شود و از سوی دیگر قیمت کالا‌های اساسی و وارداتی در کشور مبدا افزایش پیدا نکرده، دلیلی برای افزایش کالا‌های وارداتی با توجیه نوسانات ارزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از فعالان اقتصادی در بازار روسیه به خوبی بر روند واردات از این کشور اشراف دارم و باید به این نکته اشاره کنم که قیمت کالای وارداتی از این کشور نه تنها افزایش نداشته، بلکه حتی پیش بینی افزایش قیمت نیز مطرح نیست. در نتیجه باید دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی در داخل کشور را در طول مسیر واردات تا رسیدن به دست مصرف کننده جستجو و بررسی کرد.

این فعال اقتصادی افزود: زمانی که بانک مرکزی نیاز‌های واقعی ارزی تجار و فعالان اقتصادی را با ارز نیمایی و به موقع جواب می‌دهد، این بدان معناست که وظیفه خود را به درستی انجام داده و افزایش قیمت برخی کالا‌ها از کانال بانک مرکزی صورت نگرفته است. در نتیجه باید دلیل آن‌را در سایر بخش‌ها بررسی کرد که شاید گروه‌های برخوردار از رانت واردات و حتی خود واردکنندگان هم در این میان نقش داشته باشند.

جلالی‌فر در خصوص نوسانات ارزی ناشی از اتفاقات منطقه‌ای گفت: در ماه‌های گذشته بار‌ها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی، قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات حاصله از رخداد‌های سیاسی داخلی و بین المللی است که با آرام شدن فضا، بازار به تعادل خواهد رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

 

 

 

نویسنده: علیرضا هنرمنش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی