Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@21:29:43 GMT

چرا نباید ماسک N 95 زد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۵۷۶

چرا نباید ماسک N 95 زد؟

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: استفاده از ماسک تا ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند اما زدن ماسک n95 توصیه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر ایرج حریرچی افزود: ویروس کرونا در جهان به شدت در حال گسترش است و ۶۰ درصد موارد ابتلا در دنیا در یک ماه اخیر بوده است و پیش بینی می‌شود در همه کشور‌ها بویژه پاکستان و عربستان شیوع گسترده‌ای داشته باشد و آمریکا نیز در روز گذشته ۵۵ هزار مورد ابتلای جدید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهترین، موثرترین و کم هزینه‌ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلا به این ویروس کم می‌شود.

حریرچی درباره استفاده از ماسک‌های طبی و N۹۵ افزود: این ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.

وی توصیه کرد: ماسک‌های سه لایی با توجه به قیمت مناسب فعلی آن و حتی ماسک‌های دست ساز توصیه می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه کنندگان خدمات حتما باید از ماسک استفاده کنند و کسانی که از فردا از ماسک استفاده نکنند خدمات به آن‌ها ممنوع است و همچنین اگر کارمندان و ارائه کنندگان خدمات دولتی، از ماسک استفاده نکنند از فعالیت آن‌ها جلوگیری و برای آن‌ها غیبت محاسبه می‌شود.

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح با مسئولان است و نظارت عالی بر آن را کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و در نهایت وزارت بهداشت بر عهده خواهد داشت.

حریرچی اضافه کرد: مهم‌ترین نشانه نوع و وطن دوستی در حال حاضر، تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماسک ماسک n95 ماسک استفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس‌ایکس فکر نمی‌کند موجودات فضایی وجود داشته باشند.

به نقل از بی‌آی، ماسک روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت: من هیچ مدرکی مبنی بر وجود موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر وجود داشتند باخبر می‌شدم.

وی همچنین در مصاحبه اخیر خود در یک پادکست که در تاریخ ۱۹ آوریل پخش شد، به اظهار نظر در این باره پرداخت. دیگر مهمان این پادکست گفت که فکر می‌کند بیگانگان مدت زیادی است که اینجا بوده‌اند و مدعی شد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها در زیر اقیانوس و زیر زمین هستند.

اما ماسک با نظر او مخالف بود و گفت من هیچ مدرکی برای موجودات فضایی ندیده‌ام و با حدود ۶۰۰۰ ماهواره که به دور زمین می‌چرخند، فکر می‌کنم اگر بودند می‌دانستم.

این اولین باری نیست که ماسک به طور علنی درباره وجود فرازمینی‌ها اظهار نظر می‌کند. وی در ژوئن ۲۰۱۸ نیز گفته بود: معلوم نیست که ما تنها تمدنی باشیم که در حال حاضر در جهانِ قابل مشاهده زندگی می‌کند.

ماسک همچنین در ماه ژوئیه با اشاره به پرسش‌های فیزیکدانی به نام انریکو فرمی در مورد اینکه چرا انسان‌ها هنوز موجودات فضایی را کشف نکرده‌اند، نوشت: ترسناک‌ترین پاسخ به تناقض فرمی این است که اصلاً بیگانه‌ای وجود ندارد.

ماسک علاقه خاصی به کشف آنچه در خارج از فضا وجود دارد، نشان داده است. کارهای او در اسپیس‌ایکس برای پرتاب موشک‌ها و ماهواره‌ها به ویژه برای ارتش ایالات متحده، او را به یک پیمانکار دفاعی بزرگ در این کشور تبدیل کرده است.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز نقش مهمی در جنگ روسیه و اوکراین ایفا کرده است، جایی که سربازان اوکراینی از آن برای اداره ناوگان پهپادهای خود و برقراری ارتباط در مناطق درگیری استفاده می‌کنند.

ایلان ماسک امیدوار است تا در نهایت ۴۲ هزار ماهواره استارلینک را به فضا بفرستد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟