Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک رسانه انگلیسی مدعی شد برخی دانشمندان چینی ممکن است از سال ۲۰۱۳ از وجود ویروس کرونا مطلع بوده باشند.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی مدعی شد گروهی از دانشمندان چینی در سال ۲۰۱۳ در جریان تحقیقاتی یک نوع نزدیک به ویروس کرونا را مشاهده کردند و از آن زمان این ویروس را در آزمایشگاه بزرگ ویروس شناسی در ووهان نگهداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساندی تایمز با استناد به مطلبی در نشریه نیچر نوشت کشف ویروس هم خانواده کرونا در معدن مس در جنوب غربی چین می‌تواند تاریخ کشف و خاستگاه اصلی این ویروس را بیش از پیش برای جهانیان عیان سازد.

روزنامه ساندی تایمز در گزارش خود به چندین مورد مرگ مشکوک در همان دوره زمانی اشاره می‌کند، از جمله در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۶ مرد چینی که در معدن مذکور کار می‌کردند دچار آنفلوانزا و ذات الریه شدید شده که سه تن از آن‌ها در اثر بیماری جان باختند. طبق این گزارش نتیجه آزمایش خون چهار تن از آن‌ها از وجود نوع ناشناخته‌ای از آنتی بادی‌های ویروس شبه سارس در بدن این افراد خبر می‌داد. در آن زمان علت مرگ این افراد وجود قارچ در حفره‌های معدن عنوان شد.

گزارش ساندی تایمز در حالی منتشر شده که پکن بار‌ها اعلام کرده هیچ شواهد علمی در تائید درز ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان وجود ندارد. رسانه‌های انگلیسی و غربی بار‌ها ادعای گسترش تعمدی ویروس کرونا توسط محققان چینی در سراسر دنیا را مطرح کرده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین کرونا رسانه دانشمندان چینی ویروس کرونا پارسی خبر ساندی تایمز ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اسرائیلی ها از قبل، از عواقب حمله به سفارت ایران در دمشق اطلاع نداشتند. 

به گزارش عصرایران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اشتباه محاسباتی مقامات اسرائیلی منجر به تشدید درگیری بین اسرائیل و ایران شد. مقامات اسرائیلی می گویند قبل از حمله به سفارت ایران در دمشق، آن را یک اقدام تحریک آمیز نمی دانستند. همچنین قبل از حمله با آمریکایی ها هماهنگ نکردند یا هشدار نداده بودند.

این گزارش به قلم 5 خبرنگار نیویورک تایمز شامل "رونن برگمن" از تل آویو، فرناز فصیحی و "ریچارد پرز-پنا" از نیویورک و "اریک اشمیت" و "آدام انتوس" از واشنگتن تهیه شده است.

این گزارش از طریق مصاحبه با مقامات آمریکایی، اسرائیلی، ایرانی و سایر کشورهای خاورمیانه به دست آمده است. همه آنها به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند زیرا در مورد موضوعات حساسی حرف زدند که مجاز به افشای علنی آنها نبودند.

اسرائیلی ها به آمریکا اطلاع ندادند / آمریکا عصبانی شد

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: اسرائیل تنها چند لحظه قبل از حمله هوایی به سفارت ایران در دمشق به امریکا اطلاع داد. نزدیکترین متحد اسرائیل غافلگیر شد. دستیاران در کاخ سفید به سرعت به "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی جو بایدن، "جان فاینر" معاون مشاور امنیت ملی و "برت مک گورک"، هماهنگ کننده خاورمیانه بایدن اطلاع دادند. یک مقام آمریکایی گفت آنها دیدند این حمله می تواند عواقب جدی داشته باشد.

مقامات امریکا بعد از حمله به دمشق، به طور علنی از اسرائیل حمایت کردند اما به طور خصوصی از اینکه اسرائیل بدون مشورت با واشنگتن چنین اقدام تهاجمی علیه ایران انجام داد عصبانی شدند.
چند مقام آمریکا گفتند اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند. آنها فکر می‌کردند ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.

هدف اسرائیل: سردار زاهدی


دو مقام اسرائیلی گفتند برنامه ریزی برای حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق از دو ماه قبل آغاز شده است. هدف، محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروهای قدس سپاه در سوریه و لبنان بود.

حدود یک هفته قبل از حمله، در 22 مارس، شورای جنگ اسرائیل عملیات را تأیید کرد.
این اطلاعات مشاهده اسناد سوابق دفاعی داخلی اسرائیل توسط نیویورک تایمز به دست آمده است.
ارتش اسرائیل در مورد این موضوع اظهار نظری نکرد.

حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق - AP 

  حمله مستقیم ایران به اسرائیل، پیش بینی نشده بود


این اسناد مجموعه وسیعی از پاسخ‌هایی را که دولت اسرائیل انتظار داشت از سوی ایران دریافت کند نشان می داد. از جمله حملات در مقیاس کوچک توسط نیروهای نیابتی و حمله در مقیاس کوچک از سوی ایران اما  هیچ کدام، واکنش ایران که انجام شد را پیش بینی نکرده بود.

نیویورک تایمز افزود: از روز حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، ایران هم به صورت علنی و هم از طریق کانال‌های دیپلماتیک متعهد به مقابله به مثل شد. اما همزمان، پیام‌هایی را به صورت خصوصی ارسال کرد و گفت خواهان جنگ مستقیم با اسرائیل و حتی با امریکا نیست.

مقامات آمریکایی خود را در موقعیتی عجیب و ناخوشایند دیدند. آنها در مورد اقدام مهم یک متحد نزدیک یعنی اسرائیل، در بی خبری نگه داشته شده بودند.  
حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق منجر به جان باختن 7 عضو سپاه از جمله 3 فرمانده عالی رتبه سپاه قدس شد. 
ایران در واکنش، حمله بزرگ پهپادی – موشکی از خاک خود علیه خاک اسرائیل داشت. در این حمله، بیش از 300 پهپاد و موشک استفاده شد.

 

موشک های ایران در حال عبور از آسمان شهر قدس / اورشلیم

       



گزارش نیویورک تایمز افزود: وقایع بعد از حمله اسرائیل به دمشق، نشان داد چارچوب های طولانی مدت و نانوشته درگیری بین اسرائیل و ایران در ماه‌های اخیر به شدت تغییر کرده اند و ارزیابی قصد و واکنش‌های طرف مقابل را دشوارتر از همیشه شده است.

"علی واعظ" مدیر پروژه ایران و مشاور ارشد رییس گروه بین‌المللی بحران گفت: ما در شرایطی هستیم که اساساً همه می‌توانند ادعای پیروزی کنند. ایران می‌تواند بگوید انتقام گرفت، اسرائیل می‌تواند بگوید که حمله ایران را شکست داد و ایالات متحده می‌تواند بگوید که با موفقیت ایران را مهار و از اسرائیل دفاع کرد.

اما واعظ گفت: اگر ما وارد دور دیگری از حملات شویم، نه تنها برای ایران و اسرائیل، بلکه برای بقیه منطقه و کل جهان به راحتی از کنترل خارج خواهد شد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %  رسانه امریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • فروش نفت ایران به بالاترین سطح ۶ سال گذشته رسیده است
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیلی‌ها درباره حمله به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن