Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین همزمان با افزایش قیمت دلار در کانال ۲۰ هزار تومان، قیمت سکه و طلا  در حال افزایش است. به طوری که قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در آستانه یک میلیون تومان قرار گرفته است. آیا این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد؟

عبادالله محمد ولی، عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: عواملی که بر قیمت طلا تاثیرگذار است یکی بخش خارجی آن بوده که همان اونس جهانی است و بخش دیگر آن ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزهای دیگر است که در این محاصره‌ای که شکل می‌گیرد قیمت نهایی طلا با دلار کف بازار تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه می‌دهد: کشور ما به جهت نداشتن ساختارهای کافی و عملکردهای مثبت نسبت به بخش تولید و صادرات در گذشته و گرفتن بازارها علی‌الخصوص بازارهای منطقه برای کالاهای تولید داخل فرصت سوزی‌های بسیاری داشته و به همین علت هر زمان که بخش نفتی ما به مشکل برخورده، منابع و تأمین درآمدهای عمومی ما دچار اما و اگرهایی می‌شود که امروز هم همان اتفاق افتاده است.

محمد ولی می‌افزاید: به علت عملکرد ضعیف ما طی چند دهه اخیر، تقریبا یک بازار کاذب واسطه‌گری و دلالی در کشور دایر شده که این موضوع برای کشوری که ۲۰ درصد منابع طبیعی دنیا و یک درصد جمعیت جهان را دارد جالب نیست. با  وجود بازارهای دلالی، ما باید هر روز شاهد نوسانات و پایین آمدن ارزش پول ملی باشیم.

محمد ولی می‌گوید: بیکاری در جامعه ما بالا بوده و چون درآمدها در خانواده‌ها کمتر وارد می‌شود مردم در حال حاضر با پول‌های خود کاسبی می‌کنند، یعنی با ورود به بازار موبایل، ماشین، طلا، سکه و ارز به دنبال ایجاد ارزش افزوده‌ و کسب سودند.

این عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر تاکید می‌کند: این نوسانات جدای از تحریم‌هایی است که طی ده‌ها سال متوجه کشور ما بوده است. در مواجه با سختی و مشکلات ما بسیار ضعیف عمل کرده‌‍‌ایم که اکنون اقتصاد کشور با هر نسیمی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با توجه به ضعف‌هایی که در عملکرد متولیان اقتصاد کشور و آحاد جامعه وجود دارد باید شاهد افزایش قیمت طلا در آینده باشیم. به طور صد در صد نمی‌توان گفت که طی ماه‌های آینده با افزایش قیمت طلا مواجه هستیم و این به تصمیمات و عملکرد بانک مرکزی در این زمینه برمی‌گردد. ما نقدینگی و طلای زیادی دست مردم داده‌ایم و به عنوان سرمایه و اندوخته است و دولت باید تدبیری برای این اندوخته‌ها بکند.

وی در ادامه اضافه می‌کند: بیکاری در جامعه ما بالا بوده و چون درآمدها در خانواده‌ها کمتر وارد می‌شود مردم در حال حاضر با پول‌های خود کاسبی می‌کنند، یعنی با ورود به بازار موبایل، ماشین، طلا، سکه و ارز به دنبال ایجاد ارزش افزوده‌ و کسب سودند.

محمد ولی در پایان عنوان می‌کند: نقش بانک مرکزی در کنترل قیمت طلا بسیار برجسته است، اگر در این زمینه تصمیمی از سوی بانک مرکزی و متولیان اقتصاد کشور گرفته نشود پیش‌بینی می‌شود که روند قیمت طلا در آینده نیز افزایشی باشد.

کد خبر 528258 برچسب‌ها بانک مرکزی قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک مرکزی محمد ولی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک گران شد

به گزارش پارس نیوز ، پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

منابع درآمدی بودجه ۱۴۰۳ از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شد. طبق جداول بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۳ اولین چیزی که در این زمینه پر رنگ است افزایش قیمت پیامک است. براین اساس قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی شده که این افزایش برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. هزینۀ ارسال پیامک در اپراتورهای تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل، رایتل) متفاوت است و بسته به زبان یعنی فارسی یا انگلیسی و البته تعداد کاراکتر پیامک محاسبه می‌شود و هزینه‌ای بین 8.9 تا 27 تومان دارد.

 

به گزارش «فن‌زی»، براساس جداول بودجه ۱۴۰۳ میزان درآمد دولت از حق امتیاز شبکه و انجام نشدن تعهدات براساس پروانه هم مشخص شده است. طبق اطلاعات این جداول درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، شامل حق‌ امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات، مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد حاصل از حق مالکیت دولت ناشی از مجوزهای صادر شده از سوی شورای عالی فضای مجازی نیز به  ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین حق استفاده از فرکانس رادیویی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد به دولت می‌‌رساند و درآمد حاصل از شماره‌گذاری مخابراتی یا نامبرینگ نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

 

براساس جداول قانون بودجه، دولت بابت حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته‌شده خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان درآمد خواهد داشت.

 

طبق قانون بودجه دولت درآمد حاصل فروش هولوگرام حامل‌های دیجیتال ۱۰۰ میلیون تومان و درآمد ناشی از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی را نیز به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: شرق

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 29 فروردین 1403/ سکه بهار پرچمدار بیشترین رشد قیمت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / تتر کاهشی شد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • پیامک گران شد