Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا ناجی مسئول فنی آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مثبت شدن تست کرونای بازیکنان استقلال عنوان کرد: سازمان لیگ صلاحیت اظهار نظر درباره تست‌های گرفته شده‌ از بازیکنان استقلال را ندارد. آزمایشگاه مسیح دانشوری، مرکز تخصصی تست کرونا است و سازمان لیگ نباید درباره این موضوع اظهار نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفم برای سازمان لیگ چرا که آن‌ها حق اظهار نظر ندارد. مرجع سلامت در ایران وزارت بهداشت و درمان است. در تاریخ ۱۳ تیر ماه باشگاه استقلال درخواست داشت تا  یک مرجع معتبر از اعضای این باشگاه تست‌ کرونا بگیرد. تاکنون تست ۱۲ نفر از بازیکنان استقلال به طور قطعی مثبت شده است.

او ادامه داد: سازمان لیگ نتیجه‌ تست گرفته شده توسط ما زیر سوال برده است. سازمان لیگ باید بداند که در جایگاه اظهار نظر قرار ندارد. کیت‌های مورد استفاده ما کیت‌های مرجع است و  وزارت بهداشت و درمان در اختیار ما قرار داده است. سازمان لیگ اعلام می‌کند که نحوه گرفتن تست‌ها را قبول ندارد. این در حالی است که این سازمان جایگاه خود را نمی‌داند. ما مرجع قانونی این موضوع هستیم.  به عنوان مرجع اصلی ما ابتلای افراد به ویروس کرونا را تایید می کنیم.

او گفت: با تمام وجودم پای این موضوع ایستاده ام و نمی‌گذارم با این نمایش تبلیغاتی آبروی فوتبال ایران به خطر بیافتد. موضوع کیفیت آزمایش گرفته شده نیست و مسائل دیگری در میان است. این اقدام سازمان لیگ فوتبال اتفاق زیبایی نیست. ما با موج زیادی از کرونا در ایران مواجه هستیم و نمی‌دانم چرا مثبت شدن تست تعدادی بازیکن باعث تعجب برخی افراد شده است. تا آخرین لحظه مقابل صحبت‌های بی پایه و اساس می ایستم و نمی‌گذارم با آبروی کسی بازی شود.

ناجی همچنین اظهار کرد: نمونه‌های ما موجود است. نمونه گیری در کرونا لحظه به لحظه متفاوت است. بیمارستان مسیح دانشوری مرجع قانونی ویروس شناسی است. باید در نمونه گیری استمرار داشت تا به نتیجه نهایی برسیم. برای من عجیب است که با وجود افزایش ابتلا به بیماری کرونا برخی افراد از مثبت شدن تست بازیکنان فوتبال تعجب می کنند. این بحث علمی است که در خوشبینانه‌ترین وضعیت ۵۴ درصد ممکن است تست بازیکنان مثبت شود. افرادی که تست آنها مثبت است به هیچ عنوان منفی نمی‌شود. اصرار به برگزاری لیگ واقعا بیخود است.

او بیان کرد: مثبت کاذب بودن در جواب آزمایش بازیکنان وجود ندارد. با وجود شرایط سخت سازمان لیگ فوتبال اصرار به برگزاری لیگ دارد. برگزاری لیگ فوتبال برای ورزشکاران بسیار خطرناک است و جان عده زیادی به خطر می افتد. سازمان لیگ اگر می‌خواهد کاری انجام دهد باید با مجوز وزارت بهداشت یک آزمایشگاه مرکزی را تعیین کند تا  در آنجا از همه‌ بازیکنان آزمایش گرفته شود. این پیشنهاد را از ابتدا به سازمان لیک دادیم، اما این کار انجام نشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال ویروس کرونا سازمان لیگ اظهار نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان نیمه ابری تا ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی و شرایط برای وقوع ناپایداری‌های جوی آماده است.
 
وی افزود: از امروز بارش‌ها را به صورت تند باد‌های لحظه‌ای بیشتر در نیمه جنوبی استان داریم، بیشینه بارش‌ها برای عصر چهارشنبه است و این سامانه بارشی تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در ارتفاعات شاهد بارش تگرگ هستیم؛ لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

راستی افزود: طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم. 

وی گفت: طی دیروز بارش در رفسنجان، کرمان، فیض آباد راور، لاله زار، دشت خاک، بردسیر و رابر داشتیم که رابر با ۲ و دهم میلی متر بیشترین میزان بارش را داشته است.
 
راستی تصریح کرد: ریگان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • برگزاری دومین جلسه کارگروه نظارت و صیانت با حضور رئیس فدراسیون فوتبال
  • حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند