Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:21:46 GMT

احیای روحیه جهاد و شهادت در جامعه ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۹۹۰

احیای روحیه جهاد و شهادت در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی عصر یکشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با مراسم بزرگداشت شهادت شهیدان «انصاری» و «نورانی» و شهدای کارمند استان گیلان با اشاره به اینکه امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا یادواره‌های شهدا به صورت غیر حضوری و تلویزیونی برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهید انصاری عاشق اسلام و تعالی به سمت آرمان‌های الهی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه وجود این شهید بزرگوار وقف حرکت در مسیر تعالی اسلام و انقلاب بود، گفت: انصاری مبارزات خود را از نوجوانی آغاز کرد و بارها تحت تعقیب قرار گرفت تا زمانی که برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت در آنجا نیز به مبارزات خود علیه طاغوت ادامه داد و در همان دوران به فلسطین رفته و با دکتر چمران دیدار کرد.

سردار نقدی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب با دعوت استاندار خراسان که از دوستان نزدیک وی بود با وجودی که تنها دفاعیه‌ای مدرک دکترایش باقی مانده بود به ایران برگشت، افزود: وی زمانی که مشاهده کرد انقلاب به وجود او نیاز دارد با سرعت خود را به کشور رساند این باید برای همه ما به عنوان مسئولان نظام اسلامی الگو باشد.

وی با بیان اینکه شهادت، حق همه اخلاص‌ها و تلاش و مبارزات وی در راه اسلام و انقلاب بود، تصریح کرد: وی با چه معنویتی مسئولیت استانداری گیلان را پذیرفت و در تمام دوران استانداری وی شاهد ارتباط صمیمانه با مردم استان، تلاش برای حل مشکلات استان بودیم که با تقوا و اخلاص رفتار می‌کرد. در صورت تشریح رفتار شهید انصاری همگان تصور خواهند که افسانه و یا داستان تعریف می‌کنیم اما به واقع شهید انصاری انسانی با تقوا، با اخلاص، مردم دار بود.

سردار نقدی ادامه داد: شهید انصاری با مردم گیلان رفیق بود به گونه‌ای که وقتی ضد انقلاب برای انجام یک تجمع در خیابان سعدی رشت اطلاعیه صادر کرد این شهید بزرگوار با حضور در رادیو با مردم گیلان صحبت کرد و روز بعد شاهد بودیم که خیل عظیمی از مردم اعم از شهری و روستایی در این خیابان حضور یافتند و توطئه ضد انقلاب خنثی شد.

وی با بیان اینکه شهید انصاری به جای اینکه به فکر آسایش خود و خانواده اش باشد برای خدمت بیشتر به مردم تلاش کرد، افزود: بعد از شهادتش مشخص شد که وی نیمه‌های شب آذوقه به در خانواده‌های محروم و نیازمند گیلان می‌برد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تمام شهدای ما همین گونه رفتار می‌کردند، تصریح کرد: بازخوانی وصیت نامه شهید انصاری نشان می‌دهند که وی عاشقانه زندگی و مردم را به اسلام دعوت کرد او ولایت مدار و ولایت پذیر بود و بارها از سوی منافقان تهدید شده بود اما ترسی از شهادت نداشت و دست از آرمان‌های خود بردارد.

وی با تأکید بر ضرورت بازخوانی زندگی، افکار و رفتار شهیدان انصاری و نورانی، گفت: باید روحیه جهاد و شهدا احیا شود زیرا رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی وجود همین روحیه است.

سردار نقدی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب ایران برای مبارزه در برابر منافقان و استکبار جهانی تنها بود، گفت: امروز با صدور اندیشه و آرمان‌های انقلاب به جهان بسیاری از ملت‌های مظلوم و خسته از نظام سرمایه داری در کنار ما قرار دارند.

وی ادامه داد: نباید مسیر را گم کنیم و برای این منظور نیز نیازمند این هستیم که در مسیر شهدا گام برداریم، شهدا ستاره‌های راه حقیقت هستند.

کد خبر 4966767

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا نقدی یادواره شهدا استان گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد دهه کرامت بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر شهید انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است

سرهنگ حمید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده اعجاب انگیز با درایت و رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و قلدری‌های تمام دنیا ایستاد و بازوان قوی از جنس مردم با شاخصه اصلی ولایتمداری و با مأموریت حفظ نظام اسلامی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای خود برگزید.

فرمانده سپاه زرندیه افزود: این نهاد انقلابی از همان ابتدا، اقتدار و رسالت خود را به دشمنان نشان داد و دشمن نیز قدرت و جایگاه سپاه را به خوبی درک کرد به همین منظور در کنار اسلام هراسی و شیعه هراسی، سپاه هراسی را نیز کلید زد.

سرهنگ رسولی با اشاره به اینکه کارنامه این نهاد انقلابی در تمام حوزه‌ها درخشان است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز به روز پا به پای انقلاب توانمند و مقتدرتر شده و در عرصه‌های مختلف نظامی علمی فرهنگی عمرانی و خدمت رسانی اقدامات ارزشمند و در نوع منحصر به فردی انجام داده است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه تهدیدات نرم هم حضوری فعال داشته و در این عرصه نیز تأثیرگذار بوده است، افزود: در تشکیل انقلاب به مبارزه با گروهک‌ها، ۸ سال دفاع مقدس، فتنه‌های سال‌های متمادی، جبهه مقاومت، سیل، زلزله و کرونا سپاه با روحیه انقلابی، ولایی، جهادی و مردمی، در کنار مردم و با همکاری سایر نهادها و مجموعه‌های دیگر توانست وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهد.

فرمانده سپاه زرندیه ادامه داد: علی رغم دشمنی‌های گسترده سازماندهی شده دشمنان، انقلاب با عنایت به این جمله ماندگار شهید بهشتی که پاسداران آگاهانه انتخاب می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند، غریبانه زندگی می‌کنند، مظلومانه شهید می‌شوند و بی‌شرمانه مورد توهین قرار می‌گیرند، محبوبیت خاصی در دل مردم باز کرده و این محبوبیت متوقف مرزها نشده و از مرزها عبور کرده و جهانی شده که نمونه بارز آن تشییع جنازه شکوهمند جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه زرندیه تصریح کرد: یکی از ترفندهای امروز دشمنان بعد از اینکه از مقابله رو درو با سپاه ناامید شدند، تخریب چهره مسئولان این نهاد خدمتگزار است و در این مسیر، هر اقدامی انجام می‌دهد که می‌طلبد مردم در مقابل این ترفندها، با بصیرت و هوشیاری کامل عمل کنند هرچند تاکنون همین گونه بوده است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: سپاه در گام دوم انقلاب با کوله‌باری از تجربه و توانمندی مضاعف و با سلاح ایمان گام‌های محکم‌تری در مسیر حرکت انقلاب برداشته و نقش خود را در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی به درستی ایفا می‌کند.

کد خبر 6084410

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح: باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • کارنامه سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف درخشان است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • دفاع از قانون حجاب به خواست مردم