Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:09:32 GMT

بازگشت قهرمانان الجزایر بعد از ۱۷۰ سال + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۱۹۹۲

بازگشت قهرمانان الجزایر بعد از ۱۷۰ سال + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بقایای اجساد ۲۴ نفر از فرماندهان مقاومت مردمی الجزایر علیه اشغالگری فرانسه در قرن نوزدهم، پس از یک و نیم قرن به کشورشان بازگردانده شد.این اجساد پس از چندین دهه نگهداری در موزه‌های فرانسه، در آستانه سالروز استقلال الجزایر به این کشور بازگردانده شد.

 

 

بیشتر بخوانید

رئیس‌جمهور الجزایر: جنایات استعمار فرانسه فراموش نمی‌شوند   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

انتهای پیام/

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استعمار فرانسه مقاومت مردمی اشغالگری فرانسه استقلال الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم

کارشناسان مسائل سیاسی و حقوقی کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه بعد از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر را در چارچوب سیاست رسمی رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی علیه مردم فلسطین دانسته و تاکید کردند نازی‌های اسرائیلی از مرز جنایت و وحشیگری عبور کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه که طبق گزارش دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه احتمالا هفتصد شهید فلسطینی در این گورها دفن شده باشند، واکنش‌های زیادی به این جنایت رژیم اشغالگر صورت گرفت.

کشف گورهای دسته جمعی در غزه ماهیت وحشی اسرائیل را نشان می‌دهد

در همین راستا کارشناسان شبکه الجزیره اعلام کردند که کشف گورهای دسته جمعی در نوار غزه به صورت متوالی نتیجه سیاست رسمی اسرائیل است که توسط ارتش این رژیم اجرا شده و کشورهای غربی به طور آشکار با تل‌آویو در جنگ نسل‌کشی علیه فلسطینیان مشارکت دارند.

شعوان جبارین، مدیرکل موسسه حق در برنامه الجزیره درباره جنایات هولناکی که صهیونیست‌ها در نوار غزه انجام می‌دهند و همچنین کشف گورهای دسته جمعی در مناطق مختلف غزه اعلام کرد که کشف گورهای دسته جمعی در غزه ماهیت وحشی رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد و اینگونه جنایت‌ها طی یک قرن گذشته یا حتی بیشتر از آن سابقه نداشته است.

وی افزود که ماهیت روانی و ایدئولوژیک رژیم اشغالگر مملو از جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی است. حمله به بیمارستانها و به طور کلی جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی غیرقابل قبول بوده و ما خواستار رسیدگی به اتفاقات هولناکی که این رژیم در غزه رقم زده از جمله سرقت اعضای بدن شهدا و خاکستر شدن اجساد آنها هستیم تا مشخص شود رژیم اشغالگر از چه سلاح هایی برای کشتار مردم غزه استفاده می‌کند. جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی طی بیش از شش ماه در بیمارستان‌های غزه انجام داده از نظر شدت و وسعت در جهان بی‌سابقه است و ما خواستار تحقیق درباره آنها هستیم.

آمریکا و اروپا مسئول مستقیم جنایات صهیونیست‌ها هستند

جبارین تصریح کرد که در قرن جدید هیچ جنگی علیه بیمارستان ها وجود نداشته و بنابراین آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نتیجه یک سیاست رسمی است که اسرائیل پیش گرفته نه عملکرد فردی نیروهای ارتش این رژیم. در اینجا باید به استانداردهای دوگانه جهانی ناشی از نژادپرستی اشاره کنیم و بگوییم که نظام رسمی بین الملل سقوط کرده و از بین رفته است. همچنین نظام حقوقی جهانی نیز امروز در برابر جنگ نسل کشی که در غزه رخ می دهد با یک امتحان سخت مواجه است. ما ایالات متحده و انگلیس و آلمان را به طور آشکارا در جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه شریک می‌دانیم و با وجود اینکه آنها کشورهای عضو کنوانسیون جلوگیری از نسل کشی هستند اما در جنایت‌های نسل کشی در غزه دست دارند.

از طرف دیگر دکتر زیاد ماجد استاد علوم سیاسی دانشگاه آمریکایی در پاریس هم در برنامه الجزیره به نوبه خود گفت که جنگ کنونی اسرائیل علیه غزه نمونه‌ای وحشتناک از جنایات شنیع است و جنایاتی که اسرائیل در نوار غزه رقم می‌زند به مراتب بدتر از جنایاتی است که در بالکان و چچن و در زمان حمله تروریست‌ها به سوریه شاهد آن بودیم. اشغالگران در جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه از قدرت آتش بالایی استفاده کردند و همچنین از تکنولوژی و فناوری و هوش نظامی برای کشتار بیشتر غیرنظامیان و از بین بردن همه نشانه‌های زندگی در غزه استفاده می‌کنند. بنابراین صحبت از نسل کشی در غزه به یک واقعیت تبدیل شده است.

اسرائیل مرز توحش را رد کرده است

این استاد و کارشناس مسائل سیاسی و حقوقی اظهار داشت که رژیم صهیونیستی از سال 1948تا 1967 جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین را آغاز کرده که تا امروز ادامه دارد و هدف آن نابودی هویت فلسطینی است. کاری که اسرائیل اکنون در غزه انجام می‌دهد مانند جنایات نازی‌هاست؛ جایی که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات پزشکی شنیع در غزه می‌شود و اجساد شهدا را نگه می‌دارد، اعضای بدن آنها را سرقت می‌کند و از علم پزشکی برای شکنجه و قتل غیرنظامیان استفاده می‌کند. اسرائیل همه مرزهای جنایت و وحشی‌گری را رد کرده است.

پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهانصهیونیست‌ها 3هزار فلسطینی را از غزه ربودند

زیاد ماجد هم در سخنان خود از استانداردهای دوگانه غربی در قبال جنایاتی که رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد انتقاد و تاکید کرد فلسطینی‌ها مردمی هستند که جهان نمی خواهد آنها را ببیند و حقوقشان را نادیده گرفته است و این مسئله به نژادپرستی جامعه جهانی مربوط می‌شود که هیچ ارزشی برای حقوق بشر قائل نیست.

این استاد علوم سیاسی در ادامه به تغییر رویکرد افکار عمومی جهان بعد از مشاهده جنایت‌های رژیم اشغالگر در نوار غزه اشاره و تاکید کرد افکار عمومی نسل جدید علی رغم همه روایت‌های دروغینی که شبکه‌های غربی از نوار غزه ارائه می‌دهند در حال تغییر کردن و آگاه شدن است. امروز ملت‌های جهان را از جمله در اروپا می‌بینیم که از فلسطین حمایت می‌کنند و خواستار توقف حمایت‌های تسلیحاتی دولت‌ها از رژیم صهیونیستی هستند.

این سخنان کارشناسان بعد از آن بیان شد که دیروز دولت غزه اعلام کرد نیروهای امدادگر فلسطینی پس از عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر کشف کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از از احتمال وجود 700 شهید در گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر خبر داد و اعلام کرد که که تا این لحظه دو گور دسته جمعی در بیمارستان ناصر پیدا شده و احتمالا به مرور گورهای بیشتری هم کشف شود. صهیونیست‌ها ده‌ها آواره، مجروح، بیمار و کادر پزشکی و درمانی را اعدام میدانی کرده‌اند و سرنوشت بسیاری از افراد هم نامعلوم است.

اداره دفاع مدنی غزه هم گزارش داد که بعد از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه، هزاران فلسطینی در این مناطق مفقود شده‌اند و سرنوشتشان معلوم نیست. بعد از عقب‌نشینی نیروهای دشمن از چند نقطه 2000 فلسطینی ناپدید شده‌اند. اشغالگران به‌طور سیستماتیک و عامدانه سیاستی را برای ربایش و ناپدید کردن اجباری مردم غزه پیش گرفته‌اند. صهیونیست‌ها قبل از عقب‌نشینی از هر منطقه، ده‌ها جسد شهدای فلسطینی را با بولدوزر زیر خاک پنهان می‌کنند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه تاکید کرد نیروهای اشغالگر ابتدا غیرنظامیان را فریب می‌دهند و می‌گویند کاری با آنها ندارند و سپس قتل‌عامشان می‌کنند. بیشترین تعداد اجسادی که در گورهای دسته‌جمعی کشف شده مربوط به زنان و کودکان است که اغلب در حملات صهیونیست‌ها به بیمارستان‌ها شهید شده‌اند. ما اجسادی را کشف کردیم که تبدیل به خاکستر شده بودند و نهادهای بین‌المللی باید تحقیق کنند تا مشخص شود اشغالگران از چه سلاح‌هایی در کشتار مردم غزه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای جمعی در غزه
  • رژیم صهیونیستی به نبش قبر اجساد بیمارستان غزه اعتراف کرد
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه
  • جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه
  • گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم