Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:13:43 GMT

آیا اسرائیل تحریم می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۲۱۲۱

به گزارش جام نیوز، روزنامه عبری‌زبان «يديعوت أحرونوت» اعلام کرد در صورت اقدام تل‌آویو در الحاق کرانه باختری، اتحادیه اروپا فهرستی از تحریم‌ها را برای اعمال علیه اسرائیل آماده کرده است.

يديعوت أحرونوت افزود: اتحادیه اروپا در حال بررسی متوقف‌سازی پرداخت اعتبارات مالی به برنامه‌ پژوهش‌های علمی اسرائیل در کنار تعلیق برنامه‌های تبادل دانشجو میان طرفین و ممانعت از سفر وزرای امور خارجه اروپا به تل‌آویو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه عبری‌زبان ادامه داد: اسرائیل امکان دارد میلیاردها یورو که اتحادیه اروپا سالانه به برنامه‌های پژوهش علمی اسرائیل پرداخت می کند را از دست دهد.

يديعوت أحرونوت تصریح کرد: هیات اسرائیلی در مقر اتحادیه اروپا به سند محرمانه‌ای دست پیدا کرده است که این اتحادیه آن را آماده کرده و شامل تحریم‌های پیشنهادی برای اعمال علیه اسرائیل در صورت الحاق کرانه باختری حتی به صورت محدود را شامل می شود.

این روزنامه اظهار داشت: تل‌آویو همچنین به اطلاعاتی از طرح تحریمی اتحادیه اروپا از رهگذر گفت‌وگوهای دیپلمات‌های اسرائیلی با کارمندان مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به دست آورده اند.

يديعوت أحرونوت نوشت: تداوم اظهارنظرهای رهبران اسرائیلی برای اجرای طرح الحاق منجر به تشدید تنش میان تل‌آویو و ریاست اتحادیه اروپا در بروکسل شده است و کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا که «دوست» اسرائیل به شمار می روند، ضمن ابراز تاسف نسبت به پیامدهای آن هشدار داده اند.

در همین رابطه، منابع اسرائیلی گزارش دادند که واشنگتن و تل‌آویو درخصوص اجرای طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی در ماه سپتامبر به توافق‌ رسیدند، اما نگرانی سران تل‌آویو از تشدید اوضاع امنیتی در غزه و عکس‌العمل نیروهای‌ مقاومت به این طرح، باعث شده این رژیم تصمیم به اجرای آن به صورت تدریجی بگیرد.

تصمیم اسراییل و آمریکا برای ضمیمه کردن یک‌سوم کرانه باختری به فلسطین اشغالی،‌ با وجود همه هشدارها همچنان پابرجاست و این پیامی است که تل‌آویو به طور صریح و قطعی به رام‌الله منتقل کرده اما آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد نحوه اجرایی کردن این طرح است.

علاوه‌بر کشورهای غربی بسیاری از نهادها و سازمان‌های بین المللی و حتی نهادهای داخل اسرائیل درخصوص اجرای این طرح بارها هشدار دادند و اعلام کردند که این اقدام ضمن نابودی کامل راه‌حل تشکیل دو کشور و روند صلح میان دو طرف، تنش‌های امنیتی گسترده‌ای در فلسطین و در منطقه ایجاد خواهد کرد.

به همین‌دلیل به اعتقاد ناظران، رژیم صهیونیستی درصدد اجرای تدریجی طرح یادشده است تا مانع تشدید مسائل امنیتی با فلسطینیان شود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز اسرائیل فلسطین یدیعوت أحرونوت اتحادیه اروپا کرانه باختری تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند