Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادوار فیلیپ، نخست وزیر مستعفی فرانسه صبح امروز به عنوان شهردار "لو آور" در شمال غرب انتخاب شد.

فرانسوی‌ها منتظر رونمایی از دولت جدید خود طی فردا (دوشنبه) به رهبری "ژان کاستکس" هستند، او بعد از قبول استعفای ادوار فیلیپ توسط امانوئل ماکرون در راس دولت فرانسه قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام نزدیک به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گزارش داد، ماکرون فردا دولت جدید را در راستای تمدید فعالیت دولتش تا انتخابات سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دو منبع اظهار کرد، ماکرون و نخست وزیر جدیدش در ساعات آتی امروز در کاخ الیزه برای بررسی تشکیل دولت جدید نشست برگزار می‌کنند.

در این راستا ادوار فیلیپ، نخست وزیر مستعفی صبح امروز به عنوان شهردار "لو آور" در شمال غرب انتخاب شد.

فیلیپ با ۴۷ رای از مجموع ۵۹ رای در اولین جسه شورای شهر جدید انتخاب شد تا بار دیگر این شهر ساحلی را اداره کند، او قبلا شهردار این شهر در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۰ قبل از تصدی پست نخست وزیری بود.

در دور دوم انتخابات شهرداری فرانسه در روز یکشنبه گذشته لیست فیلیپ ۵۸.۹۳ رای را به دست آورد.

این همزمان با ثبت سیر نزولی حمایت‌های مردمی از ماکرون است، رئیس‌جمهوری فرانسه نخست وزیر خود را کنار گذاشت و به جای او، کاستکس را برگزید که چهره چندان شناخته شده‌ای نیست. کاستکس هم مانند نخست وزیر قبلی ریشه در راست‌گرایی دارد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ادوار فیلیپ نخست وزیر دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ رئیس شورای شهر چهاردانگه با اشاره به بلاتکیلفی این شهر و نداشتنِ شهردار گفت: شورای شهر چهاردانگه پس از قطعی شدنِ حکم قضاییِ شهرداِر قبلی، برای انتخاب شهردار جدید، اقدام خواهد کرد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم