Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به برقراری پروازهای مسیر بجنورد به عشق‌آباد کشور ترکمنستان و بالعکس در آینده‌ای نزدیک، گفت: با هدف بهره‌گیری از این ظرفیت، به‌دنبال توسعه گردشگری سلامت در استان بر اساس برنامه‌ای عملیاتی هستیم.

حبیب یزدان‌پناه در نشستی مشترک که با حضور معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی، تعدادی از آژانس‌های گردشگری و اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار شد بر ضرورت آمادگی‌های لازم به منظور بهره‌گیری از پروازهای بجنورد-عشق آباد تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، وی با بیان این‌که بر اساس تعرفه خدمات و در چارچوب قوانین و مقررات برنامه‌های عملیاتی خود را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: از سوی شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری استان این آمادگی وجود دارد تا با برقراری پروازهای بجنورد-عشق‌آباد بتوان از این پتانسیل برای جذب گردشگر و توریسم سلامت استفاده کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت را عاملی برای ایجاد رونق اقتصادی و درآمدزایی برشمرد و اظهار کرد: تسهیل ارائه خدمات سلامت به گردشگران داخلی و خارجی از سوی آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود.

یزدان‌پناه با تأکید بر این‌که از تمام ظرفیت‌ها در راستای توسعه و گسترش روابط خراسان شمالی با کشور ترکمنستان استفاه خواهیم کرد، افزود: هم‌مرز بودن این استان با ترکمنستان و نیز طبیعت بکر خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری است.

وی تصریح کرد: برگزاری نوروزگاه مشترک با کشور ترکمنستان که برای فروردین سال جاری برنامه‌ریزی شده بود به‌دلیل کرونا لغو شد، با این‌حال اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی خراسان شمالی و جذب گردشگر از این کشور را همچنان در برنامه‌های خود دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در هفته گذشته طی مکاتبه‌ای از سوی معاون مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خطاب به استاندار خراسان شمالی عملیات اجرایی برقراری پروازهای بجنورد-عشق‌آباد آغاز شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري سلامت خراسان شمالي خراسان شمالی عشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: طی ایام نوروز بیش از ۱۲۹ هزار نفر از اماکن طبیعی و گردشگری خراسان شمالی بازدید کردند.

علی مستوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: طی ایام نوروز بیش از ۱۲۹ هزار نفر از اماکن طبیعی و گردشگری این استان بازدید کردند.

وی افزود: ۲۹ هزار و ۶۲۹ نفر از اماکن تاریخی، ۵۹ هزار و ۲۹۹ نفر از اماکن طبیعی، ۱۹ هزار و ۶۳۰ نفر اماکن مذهبی و مابقی از اماکن تفریحی، فرهنگی و دست‌ساز بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌شمالی بیان داشت: چهار هزار و ۱۷۲ نفر از موزه‌های این استان بازدید کردند که بیشترین تعداد بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد با هزار و ۳۶۷ است.

مستوفیان گفت: در ایام نوروز بخش موزه باستان‌شناسی عمارت مفخم بجنورد که پیش از این در پی وقوع زلزله اردیبهشت ۱۳۹۶ در بجنورد به دلیل بروز آسیب‌هایی به ساختمان موزه تعطیل شده بود در ایام نوروز ۱۴۰۳ بازگشایی شد.

وی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی در این بازه زمانی گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۷ نفر شب رسیده است.

کد خبر 739903

دیگر خبرها

  • شهری آباد در حاشیه کویر؛ با ظرفیت‌های کم‌نظیر کاشان آشنا شوید
  • فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی
  • توزیع ۶۲ هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران خراسان شمالی 
  • شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، بازوی قدرتمند گردشگری اصفهان / مشارکت ویژه با بخش خصوصی
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • بازدید ۱۲۹ هزار مسافر از اماکن گردشگری خراسان شمالی/ مفخم در صدر موزه‌ها
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است