Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات اعلام کرد با ادغام برخی وزارتخانه‌ها در یکدیگر در کابینه جدید امارات پست‌های جدید وزارتی در این کابینه ایجاد شده و تغییر برخی اختیارات و مسئولیت‌های اعضای آن بوجود آمده است.

عمده تغییرات در کابینه به منظور رسیدگی بیشتر به پرونده اقتصادی امارات در سایه همه‌گیری کرونا و شامل حضور ۱۰ وزیر برای مدیریت این حوزه در کابینه امارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاکم دبی در توییتر اعلام کرد: دولت جدید یک سال فرصت دارد تا اولویت‌های جدید را محقق کند. تغییر‌های مستمر و بی وقفه، شعار مرحله آتی خواهد بود تا به برترین نمونه یک دولت مطابق با عصر جدید دست یابیم به گونه‌ای که خواسته‌های مردم امارات را در مرحله پیش رو محقق کند.

بن راشد درباره ساختار جدید کابینه امارات گفت: ۵۰ درصد از مراکز خدمات رسانی دولتی منحل و به سکو‌های دیجیتال تبدیل شدند و حدود ۵۰ درصد از کمیته‌های دولت هم در یکدیگر ادغام یا به وزارتخانه‌ها ملحق شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، در ساختار جدید کابینه امارات، وزارت صنعت و فناوری پیشرفته به رهبری سلطان الجابر تاسیس شد و وزارتخانه‌های انرژی و زیرساخت در یکدیگر ادغام شده و سهیل المزروعی وزیر آن شد.

بن راشد گفت که سمت وزیر مشاور اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی و برنامه‌های کار از راه دور هم ایجاد شده است.

در این راستا وزارت اقتصاد امارات هم سه وزیر خواهد داشت؛ عبدالله المری وزیر جدید اقتصاد و احمد بالهول و ثانی الزیوی دو وزیران مشاور وزارت اقتصاد امارات شدند.

نخست‌وزیر امارات همچنین اداره کل حقوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی این کشور را در وزارت توسعه اجتماع ادغام کرد و در این وزارتخانه بخشی را برای ارائه خدمات جدید به بازنشستگان و ایجاد صندوق تأمین اجتماعی ملی برای مدیریت صندوق‌های تأمین اجتماعی تشکیل داد.

وی همچنین از ادغام شورای ملی رسانه‌ها و بنیاد جوانان با وزارت فرهنگ به عنوان وزارت فرهنگ و جوانان امارات خبر داد که شامل دو وزیر، شما المزروعی وزیر مشاور جوانان و نوره الکعبی وزیر فرهنگ و جوانان است و مدیریت خبرگزاری امارات به زیر مجموعه امور امور ریاست امارات واگذار شد.

مقرر شده است که اداره برق و آب فدرال، گروه پست امارات، شرکت حمل و نقل عمومی امارات و شرکت املاک و مستغلات امارات را به مؤسسه سرمایه گذاری امارات ملحق کنند و برای مرحله بعدی یک استراتژی جدید سرمایه گذاری دولتی آماده شود؛ درست همانطور که وزارت نیروی امارات با وزارت زیرساخت ادغام و به وزارت نیرو و زیرساخت تبدیل شده است.

محمد بن راشد آل مکتوم تأکید کرد: هدف از این تغییرات، تشکیل دولتی است که در تصمیم‌گیری‌ها سریعتر باشد و بیشتر با تحولات روز مطابق است و در استفاده از فرصت‌ها و در برخورد با مرحله جدید در تاریخ ما بهتر است. دولتی انعطاف پذیر و چابک که هدفش تثبیت دستاورد‌های کشور است.

بن راشد پیش از این گفته بود که ساختار جدید کابینه امارات با رایزنی محمد بن زاید آل نهیان رئیس این کشور آماده شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کابینه امارات محمد بن راشد کرونا در امارات بحران اقتصادی کابینه امارات بن راشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران