Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا رقابت فضایی با چین را از مهمترین چالشهای قدرت های جهانی برشمرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «نیوز مکس» «نیوت گینگریچ» رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه گفت: «ما در آغاز یک رقابت فضایی بزرگ هستیم. این آمریکاست که علیه چین در رقابت برای ایجاد سامانه های سفر تجاری به فضا، ایستگاههای فضایی در کره ماه و در نهایت تسخیر سیارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

گینگریچ گفت که هیچ موضوعی مهمتر از پیروزی در رقابت فضایی نیست و در این مسیر باید بخش دولتی و خصوصی با ناسا و شرکتهایی چون «اسپیس ایکس» همکاری کند.

وی در ادامه به تلاشهای چین و کمک دولت این کشور به شرکتهای چینی برای رشد و توسعه صنعت فضایی اشاره کرد و مدعی شد که چین در حال نسخه برداری و سرقت فناوری فضایی روسیه و آمریکاست.

گینگریچ گفت: «پکن به سرعت در حال افزایش قابلیتهای فضایی خود است و تهدید فضایی چین یک واقعیت است و اجازه دادن به چین جهت پیشبرد امور فضایی در نهایت به ضرر بشریت تمام می شود.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۸ خردادماه ۹۷ به پنتاگون دستور تشکیل نیروی فضایی به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را داد. نیروی فضایی آمریکا در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی، ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا است.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه چندی قبل یک سند راهبردی را به امضا رساند که استقرار سلاح‌های ضد موشکی و تهاجمی در فضا از سوی آمریکا را به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی علیه روسیه به حساب می‌آورد.

«سرگئی سوروویکین» فرمانده نیروی هوافضای روسیه نیز در مصاحبه با روزنامه رسمی ارتش این کشور خبر داد، روسیه تا سال ۲۰۲۴ یک سامانه فضایی هشداردهنده درباره حملات موشکی مستقر و عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام/

104 / 361 نیوت گینگریچ ناسا فضانوردی نزاع آمریکا و چین رقابت فضایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ناسا فضانوردی نزاع آمریکا و چین رقابت فضایی رقابت فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که بوداپست هیچ قصدی برای قطع تماس‌های رده بالا با مسکو ندارد.

وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه‌ای تاکید کرد: این مساله روشن است و ناگفته نماند که ما با رهبران روسیه در تماس هستیم. من خودم با همکارانم، وزیر امور خارجه، معاون نخست وزیر در امور انرژی معاون نخست وزیر در صنعت و تجارت در تماس هستم.

سیارتو افزود که مجارستان بر این باور است که کانال‌های ارتباطی با روسیه باید باز نگه داشته شوند، زیرا اگر کانال‌های ارتباطی را قطع کنیم، شانس صلح در آینده را کاهش می‌یابد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین پیشتر با بی‌دلیل خواندن نگرانی‌های اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که روسیه برای کشورهایی غیرمتخاصم هیچ خطری ندارد.

پسکوف در واکنش به اظهارات اوربان که گفته است «مجارستان تمایلی به داشتن مرز مشترک با روسیه ندارد»، تصریح کرد: درباره همه موضوعات با اوربان موافق نیستیم اما خلاف آنچه مقامات اتحادیه اروپا همواره می‌گویند، روسیه برای کشورهایی که خصومتی با مسکو نداشته و به‌دنبال تبدیل شدن به ماهیتی ضدروسی نیستند، تهدیدی محسوب نمی‌شود. در نتیجه نگرانی‌هایی که دراین‌باره مطرح شده، بی‌اساس است.

کد خبر 6063797

دیگر خبرها

  • تیم فوتسال افغانستان به مقام سوم دست یافت
  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • صف آرایی تیم فوتسال افغانستان در برابر مالزی
  • شکست تیم فوتسال افغانستان دربرابر تایلند
  • آغاز مرحله نخست تمرینات تیم ملی تکواندو بانوان در سال جدید
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟