Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جلسه بررسی نحوه تأمین ارز کالاهای اساسی و ضروری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده، روند تخصیص ارز برای تأمین دارو و کالاهای اساسی را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب بانک مرکزی و وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، دغدغه و نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی و دارو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حل مشکل کمبود انسولین در کشور و اقدامات انجام شده این وزارتخانه برای تأمین واکسن آنفلوآنزا  اظهارداشت: معمولاً در فصل پاییز مطالبه جدی برای واکسن آنفلوآنزا وجود دارد و لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا مردم نسبت به تأمین این واکسن اطمینان‌خاطر داشته باشند.

وی از بانک مرکزی نیز به خاطر تعامل مناسب و همکاری برای تأمین ارز مورد نیاز دستگاه‌های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی قدردانی کرد و گفت: بانک مرکزی با وجود فشارها و محدودیت‌های ارزی، عملکرد مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز کشور داشته که قابل تقدیر است.

جهانگیری با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین دارو و کالاهای اساسی در کشور و لزوم اطمینان بخشی به جامعه در خصوص عدم کمبود اقلام ضروری در کشور، از بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی خواست روند مناسب تأمین دارو و کالاهای اساسی را با جدیت استمرار بخشند تا مردم دغدغه‌ای در خصوص کمبود این کالاها نداشته باشند.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از همکاری‌های بانک مرکزی گزارشی از روند تأمین دارو در کشور ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با همکاریهای بانک مرکزی گره‌های بزرگی در بخش تأمین مواد اولیه دارو باز شد و امروز دغدغه و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

نمکی از رفع مشکل کمبود انسولین در کشور خبر داد و  گزارشی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای واردات و تأمین واکسن آنفلوآنزا ارائه کرد.

کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی هم گزارشی از آخرین وضعیت ذخایر نهاده ها نظیر ذرت، جو، کنجاله، روغن خام و دانه های روغنی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های انجام شده مشکل و نگرانی در تأمین این اقلام نخواهیم داشت.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت هم  گزارشی از وضعیت ذخایر ۲۰ قلم از کالاهای اساسی، میزان ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص این کالاها ارائه کرد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان بنادر و کشتیرانی و رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارشی از آخرین وضعیت موجودی کالای اساسی در بنادر کشور، آمار شناورهای حامل کالاهای اساسی در لنگرگاه ها و بنادر و آمار موجودی اقلام ضروری به تفکیک نوع کالا ارائه کرده و به مقایسه روند تخلیه کالاهای اساسی از کشتی و بارگیری این اقلام پرداختند.

در این جلسه که رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشت، نحوه تأمین ارز مورد نیاز دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های متولی تأمین دارو و کالاهای اساسی هماهنگی‌های لازم را با بانک مرکزی برای تأمین ارز مورد نیاز خود داشته باشند تا بر اساس برنامه‌زمان بندی و اولویت‌های تعیین شده، ارز مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

پربیننده ترین طلا باز هم گران می‌شود؟ قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۴/۱۵) تبلت مایکروسافت در بازار چند؟ +جدول دلار وارد کانال 21هزار تومان شد! تورم همسایگان شمالی چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری دارو کالاهای اساسی کاظم خاوازی تأمین کالاهای اساسی تأمین دارو قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تأمین دارو و کالاهای اساسی تأمین ارز مورد نیاز درمان و آموزش پزشکی برای تأمین بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت