Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@20:49:46 GMT

تایید حکم ۱۵ سال حبس برای یک فعال سیاسی در مصر

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۲۶۳۶

تایید حکم ۱۵ سال حبس برای یک فعال سیاسی در مصر

به گزارش خبرگزاری رسمی مصر «الشرق الاوسط»، دادگاه تجدید نظر مصر حکم ۱۵ سال حبس را برای احمد دومه یکی از فعالان سیاسی این کشور تایید کرد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دومه قبلا در پرونده «حوادث نخست وزیری» که در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود، توسط دادگاه کیفری الجیزه در غرب قاهره به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی تصمیم شورای نظامی مصر در تاریخ دسامبر ۲۰۱۱، مبنی بر موظف ساختن کمال جنزوری جهت تشکیل حکومت، فعالان انقلابی معترض با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند. دادستانی در پی این درگیری‌ها، در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۱ به علت حوادث خشونت‌بار در مقابل ساختمان نخست وزیری، علیه ۲۶۹ نفر اقامه دعوی کرده بود.

دومه به عنوان یک فعال سیاسی لیبرال شناخته می‌شود که تقریبا در همه جنبش‌های مخالف که از سال ۲۰۰۴ در مصر شکل گرفته، نقش عضو موسس را داشته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مصر فعال سیاسی پارس جنوبی شورای نظامی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان

دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان

دیگر خبرها

  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد
  • تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
  • دعا کردن ابراهیم رئیسی در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است