Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی شهردار اراک گفت: طی ۱۵ ماه اخیر فقط یک معاون را تغییر دادم و هیچ کس را به خودم به شهرداری نیاوردم.

روز چهارم تیرماه دو سوم اعضای شورای شهر اراک در نامه ای با ۱۳ سوال خواستار پاسخگویی محمدکریم شفیعی شهردار در صحن رسمی شورای شهر شدند و امروز، ۱۵ تیرماه پس از قرائت پاسخ شهردار به سوالات ۱۳ گانه شورا توسط طوفان محمدی دبیر شورای شهر اراک، شفیعی در توضیحات تکمیلی بیان کرد: طرح سوال و تذکر از سوی شورای شهر یک حق قانونی است و شهردار نیز موظف است در چارچوب قانون، مصوبات شورا و بودجه مصوب سنواتی، انجام وظیفه و ارائه خدمت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت پروژه آفتاب در مرکز شهر اراک اظهار کرد: این پروژه ۱۷ سال تعطیل به حال خود رها شده بود و ناهنجاری بصری برای شهر و شهروندان ایجاد کرده بود و در واقع به دغدغه مردم تبدیل شده است که طی سه سال اخیر و با آغاز فعالیت شورای پنجم موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستوراتی در خصوص این پروژه به شهرداری اراک داده شد.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه تاکنون چه دستوراتی از جانب شورا به شهرداری داده شده که به انجام نرسیده است؟ گفت: وقتی پنجم فروردین 98 به عنوان شهردار کار خود را در اراک آغاز کردم اولین دغدغه خود را پروژه نیمه کاره آفتاب اعلام کردم در حالی که در دو سال اول عمر شورا عملا کاری برای پروژه انجام نشده بود، اما سال گذشته اقدام به بازطراحی، بررسی نقشه ها و تعیین پلن کار کردم و با برگزاری فراخوان عمومی و نگاه سرمایه گذاری همراه با مشارکت مدنی به پروژه، پیمانکار طرح(شرکت جهاد نصر) انتخاب شد.

وی تصریح کرد: به جای اینکه پروژه هزینه ای را روی دست شهرداری بگذارد، تدبیر شد و جهاد نصر در قالب یک فراخوان عمومی به عنوان پیمانکار کار خود را در این پروژه که ۸۲.۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه لازم است آغاز کرده، تاسیسات و تجهیزات لازم خریداری شده و طبق روال قانونی پروژه در حال پیشرفت است. این پروژه سال آینده نیز در اختیار شهروندان قرار می گیرد و درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی را برای شهر رقم می زند.

شفیعی در خصوص اجرای پروژه فردین پور بیان کرد: این پروژه در قالب یک فراخوان عمومی به پیمانکار واگذار شد و در واقع تنها پروژه شهر اراک است  که در مسیر بازآفرینی شهری به درستی در حال پیشرفت است، ۳۱ تیرماه سال گذشته بلوک A، K، Q، N و F به سهامدار تحویل شد، مهندسی ۴ گانه طرح انتخاب، کارگاه تجهیز و تهیه و تایید نقشه ها انجام و عملیات اجرایی شروع شد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت پاکزی در اراک به عنوان سومین شهر در کشور که پروژه تفکیک پسماند از مبدا را انجام می دهد، افزود: این شرکت به عنوان بخش خصوصی از طریق یک اپلیکیشن فعالیت خود را در اراک آغاز کرده است به طوری که در ابتدای عملیات تفکیک از مبدا را در کوی مسکن اجرایی کرد و در حال حاضر مناطق ۲ و ۳ شهر اراک نیز در اختیار این شرکت است.

شهردار اراک در خصوص انتصاب مدیران در شهرداری اظهار کرد: شهرداری اراک ۱۴۴ مدیر دارد که تا امروز پس از گذشت ۱۵ ماه تنها یک معاون را تغییر داده ام، هیچ کس را از هیچ شهری به شهرداری اراک نیاورده ام، با نیروی موجود شهرداری کار را پیش برده ایم و تا امروز هم دستگاه های نظارتی هیچ تذکری به من نداده اند، تخلفی صورت نگرفته است و حتی تخلفی مشاهده یا ابلاغ نشده است چراکه در انتخاب مدیران تجربه، تخصصی و پاکدستی را مدنظر داشته است و این درحالی که است که تا قبل از ورود من به شهرداری، ۷۰ نفر از مجموعه شهرداری و ۲۰۰ نفر از شهروندان درگیر پرونده آقای "معطی" بودند که موضوع حل شد و حتی معطی ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: تهیه و توزیع ۸۳ هزار تن آسفالت که ۶ برابر تولیدات سال ۹۶ است، خروج پروژه های نیمه تمام شهر از بلاتکلیفی حاصل فعالیت مدیران پاکدست، متخصص و فنی است که نشان می دهد که انتخاب از بدنه شهرداری موفق و موثر واقع شده است.

شفیعی با بیان اینکه توفیقات حاصل شده در شهر حاصل تلاش و تعامل شورا و شهرداری بوده است، گفت: امروز حقوق معوقه در مجموعه وجود ندارد، سنوات بازنشستگان تا ۲۰ اسفندماه ۹۸ و بخش عمده ای از ۳۵۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری پرداخت شده است، همچنین ۳۰ میلیارد تومان وام پست بانک که برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اخذ شده بود با وجود تعویق ۱۱ ماهه در پرداخت، امروز اقساط به روز است و ۱۸ میلیارد تومان وام بانک شهر تسویه شده است. اگر نیروهای ضعیف در مجموعه فعالیت داشتند بودجه سال ۹۸ به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی محقق نمی شد.

وی با بیان اینکه باید نتیجه محور بود، گفت: اگر نتیجه خوب است بدین معناست که فرآیند به درستی انجام شده است و شاید بتوان گفت در انتخاب من هم، شورا خوب عمل کرده است در غیر این صورت این موفقیت ها در شهر حاصل نمی شد.

شهردار اراک اظهار کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری اراک ۶۸۰ میلیارد تومان است و در طول سه ماهه نخست سال ۴۰ درصد افزایش درآمد صورت گرفته، مناقصات پروژه ها انجام شده و حرکت به سمت انجام وظایف در چارچوب بودجه است، حتی شهرداری در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پیش رفته است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت شورا و شهرداری در گرو پیاده سازی بودجه است، افزود: امروز پیمانکاری در مجموعه شهرداری اراک وجود ندارد که به دلیل مطالبات دست به تحصن بزند، بودجه شهرداری اراک محله محور شده است به این شکل که دغدغه محلات ۵۵ گانه اراک در قالب پرسشنامه احصا شد، مطالعات علمی و کارشناسی انجام گرفت، بودجه محلات تعریف شد و در پی آن هستیم که در قالب پروسه مشخص اقدامات خرد و کلان در محلات اجرایی شود.

شفیعی در خصوص فروش املاک شهرداری که مورد سوال اعضای شورای شهر بود، بیان کرد: حتی یک ملک بدون مجوز شورا امکان واگذاری یا فروش ندارد و تمامی املاک با نظر شورا واگذار می شود. در بودجه ۹۹ هم املاک قابل فروش و واگذاری مشخص شده است که به تصویب شورا رسیده است، همچنین شهرداری به هیچ عنوان اقدام به حذف پارکینگ نکرده است، شورا برای سال جاری مجوز ۹ میلیارد تومان بودجه برای احداث پارکینگ در نظر گرفته است که ۶ میلیارد تومان آن در حساب وجود دارد و الباقی از طریق درآمدهای شهرداری تامین می شود و تا سه تا چهار ماه آینده نیز پارکینگ آفتاب در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک هیچ حذف پارکینگی در اراک انجام نمی گیرد، افزود: در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس که سه سال در پارکینگ در حال خاک خوردن و بلاتکلیف بود وارد ناوگان شد، بدهی مربوطه هم پرداخت شد و در مسیر طرح جامع پیش می رویم.

شهردار اراک خرید ۲۰ دستگاه دوربین و نصب ۱۲ عدد از آنها، اختصاص دو دوربین به دو خودرو ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی و خرید ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف و نظارتی در سال جاری را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه تحقق شهر هوشمند دانست و گفت: ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در قالب نامه ای از شورای شهر برای اجرای پروژه های شهری به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا اجازه خواستیم تا براساس اولویت ها کار انجام شود و اولویت ها شامل اصلاح میدان امام خمینی(ره)، تکمیل پروژه میدان مقاومت، احداث زیرگذر فرودگاه، احداث زیرگذر جاده فراهان، احداث اتوبان مقابل آرامستان و پروژه ۵۵ متری بود.

وی با تاکید براینکه پروژه ۵۵ متری حلق الساعه نبوده است بلکه با شورای شهر شور شد، گفت: تمام مکاتبات صورت گرفته برای انجام این پروژه موجود است و اگر امروز تصمیم بر خروج این پروژه از دستور کار است، شهرداری انجام خواهد داد، اما با توجه به یک میلیارد تومانی که برای اصلاح هندسی میدان امام در نظر گرفته شده است و اعتبار تعیین شده برای تکمیل میدان مقاومت در بودجه ۹۹ ، کار طبق وظایف انجام می شود.

شفیعی با بیان اینکه شهرداری با همه دستگاه های اجرایی تعامل خوبی دارد به غیر از دو دستگاه که موضوع آن در صحن هم مطرح شده است، گفت: شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در سال ۹۵ درخواست کرده است که برای احداث شبکه آب در رینگ شمالی و جنوبی کندمان داشته باشد، طی سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ هیچ مجوز به شرکت داده نشد، با حضور من در اراک در مردادماه ۹۸ این مجوز داده شد و در بحث پرداخت عوارض از سوی شرکت طبق طرح موضوع در دیوان محاسبات مقرر شد که عوارض و بهای خدمات باید توسط شرکت آب منطقه ای به شهرداری پرداخت شود که شرکت تاکنون این پرداخت را انجام نداده است، همچنین در خصوص شرکت توزیع نیروی برق نیز مستندات لازم ارسال می شود تا شورا تصمیم بگیرد.

شهردار اراک با بیان اینکه اگر شورا نسبت به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اراک نقد دارد در بودجه ۹۹ خرید اتوبوس را لحاظ می کرد و قطعا شهرداری وظایف محوله را در این زمینه انجام می دهد، تصریح کرد: اگر انرژی ها در امتداد یکدیگر قرار گیرد قطعا می توان نتیجه بهتری را به دست آورد، من تمام پاسخ ها به سوالات را با احترام، مودبانه، بدون توهین و تهمت بیان کردم، اما لازم است که تذکرات و ادبیات سوالات را در ذهن خود مرور کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري شوراي شهر اراك استيضاح استانی اجتماعی استان مرکزی میلیارد تومان شهرداری اراک شهردار اراک شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 

ایسنا/کردستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: وظایف شهرداری گستردگی بالایی دارد و دستگاه قضا در اجرای برنامه‌ها و کمک به آنها شهرداری سنندج را حمایت خواهد کرد.

محمد جباری، امروز چهارشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن سرشار از برکات برای مردم ایران عزیز است و بارش قابل توجه نزولات آسمانی نویدبخش سال زراعی و باغی خوبی برای استان کردستان است.

وی در ادامه گفت: یکی از محورهای اصلی توسعه اقتصادی در کردستان بخش کشاورزی است و بارش نزولات آسمانی نقش مهمی در تقویت این بخش دارد. 

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در عرصه‌های مختلف وظیفه خود می‌داند که در خدمت مردم باشد و فراتر از وظایف قانونی در این زمینه عمل خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: تاریخچه قانون همزاد تاریخچه آفرینش و خلق بشر است، خداوند متعال انسان را خلق کرده و قبل از فرستادن آدم و حوا بر روی زمین قانون و محدودیت‌ها و الزاماتی را برای آنها وضع کرده است. 

وی تصریح کرد: خارج از قانون، اخلاقیات هم جز حق الناس محسوب می‌شود، بنای این را گذاشته‌ایم که در سال جدید جلسات از جنبه سوری خارج شود و بیشتر خروجی در عرصه عمل داشته باشد. 

جباری تصریح کرد: حفاظت از حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است در این راستا توجه به جلسات و کارگروه‌های قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت‌المال در سال‌جاری بیشتر خواهد بود. 

 دادستان عمومی و انقلاب سنندج اذعان کرد: این قرارگاه با هدف برخورد قاطع با سودجویان و کسانی که بخواهند به منابع طبیعی و اراضی ملی دست‌درازی کنند تشکیل شده و با ساخت و ساز غیرمجاز مقابله خواهیم کرد. 

وی عنوان کرد: دستگاه قضا در کردستان صادقانه و خالصانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند، چرا که برایند و نتیجه این همراهی در زوایای مختلف به نفع مردم و جز حقوق عامه می‌دانیم.

وی گفت: وظایفی که به عهده شهرداری و شورای اسلامی گذاشته شده است واقعا بیشتر از وظیفه چند وزارتخانه است از این رو این نهاد نیاز به حمایت و همراهی دستگاه‌های مختلف در راستای پاسخگویی بهتر به مطالبات مردم دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به گستره وظایف و مسئولیت‌های شهرداری و شورا در خدمت‌رسانی به مردم نباید اجازه دهیم تنها بمانند این نهاد مردمی باید از سوی دستگاه‌های حکومتی و دستگاه قضایی مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند. 

جباری افزود: خالصانه، صادقانه و قاطعانه در پیشبرد وظایف شهرداری و شورا در مسیر خدمت به مردم هرآنچه در توان داشته باشیم را انجام خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه سالی که گذشت با مجموعه مدیریت شهرداری چه شهردار مرکزی و چه شهرداران سایر شهرها به صورت هفتگی یا ماهیانه در ارتباطات بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این همراهی و همدلی قطعا نقش مهمی در پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی به مردم است از این رو در سال‌جاری با قدرت هرچه تمام ادامه خواهد داشت. 

دادستان سنندج اضافه کرد: حوزه مدیریت شهری بسیار گسترده است هر موضوعی که به نظر شما می‌رسد نیاز به همراهی ما دارد اعلام کنید قطعا پای کار خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف هر کدام یک وظیفه مشخص دارند، اما شهرداری‌ها وظایف گسترده و ناهمگن و غیرمشابه دارند که بیش از مسئولیت‌هایی است که برای چندین وزارتخانه مختلف تعریف شده است. 

جباری، در پایان با بیان اینکه همه ما در یک آزمون سخت قرار گرفته‌ایم برای قبولی در این آزمون همه باید به هم کمک کنیم، گفت: امورات مردم امروز به دست ما افتاده و فردای قیامت در زمینه نحوه عملکردمان در انجام این مسئولیت بازخواست خواهیم شد.

گام‌های بلند شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری  

شهردار سنندج نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی همیشگی دستگاه قضا با مجموعه شورا و شهرداری سنندج، اظهار کرد: مجموعه دستگاه قضا همواره در کنار شهرداری بوده و این همراهی زمینه را برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان فراهم کرده است. 

سیدانور رشیدی تصریح کرد: گام‌های توسعه‌ای خوبی در حوزه عمرانی شهری در سال گذشته در شهر سنندج برداشته شده است این روند در سال‌جاری نیز با قدرت ادامه پیدا می‌کند. 

وی افزود: مدعی نیستیم توانسته‌ایم تمام مشکلات شهر را حل کنیم اما کارهای خوبی در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی، زیربنایی، فضای سبز، نهضت آسفالت، حوزه فرهنگ و ... در سنندج انجام شده که موجب امیدآفرینی و رضایتمندی در شهروندان شده است.

پاسخگویی به مطالبات مردم اولویت شورا و شهرداری سنندج است 

رییس شورای شهر سنندج هم در این نشست اظهار کرد: دور ششم شورای شهر سنندج با فراز و فرودهایی همراه بود است. 

عزت رضایی با بیان اینکه در طول تاریخ فعالیت شوراها هموار دیوار شوراها کوتاه بوده است، گفت: گاهی اوقات مسائل بزرگ را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی به سرانجام رساند اما انگونه که باید به این پارلمان مردمی بها داده نمی‌شود. 

وی با تاکید براینکه تمام هم و غم شورا و شهرداری دور ششم رفع مشکلات شهر و پاسخگویی به مطالبات مردم بوده است، گفت: متاسفانه اقتصادی در اختیار شورای شهر قرار ندارد و دست و بال شهرداری خالی است و شورا در چنین شرایطی به عنوان ناظر و سیاست‌گذار شهرداری با مشکل مواجه هستند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون