Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: کلاس آموزش راهکار‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو با حضور خدایاری کارشناس آموزش شبکه دامپزشکی شهربابک برای سلاخان و قصابان کشتارگاه در خصوص راه‌های انتقال، علائم و راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او استفاده از وسایل حفاظت شخصی، نظیر چکمه، دستکش، عینک و پیش بند غیر قابل نفوذ در پیشگیری از ابتلای قصابان و سلاخان به این بیماری را ضروری دانست و افزود: قصابان و سلاخان باید از برخی رفتار‌ها خطرناک مانند نگهداشتن کارد قصابی با دندان و باد کردن پوست دام با دهان جداً خودداری کنند، چرا که ممکن است به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

اسدی تصریح کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو عمدتاً از طریق گزش کنه از حیوان به انسان منتقل می‌شود و حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز در صورت آلوده شدن به این ویروس می‌توانند در هنگام ذبح یا قطعه بندی، این بیماری را به انسان منتقل کنند.

 او بیان داشت: این حیوانات در صورت آلوده بودن، هیچ علامت خاصی ندارند و تنها را پیشگیری از ابتلای قصابان به این بیماری، استفاده از وسایل حفاظت شخصی و نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت و جگر و احشاء حیوان به مدت ۴۸ ساعت در یخچال است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی کرمان اخبار سلامت کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه بیماری شاربن (سیاه زخم) از بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام است گفت: این بیماری در حیوانات اغلب با مرگ ناگهانی همراه است و در انسان نیز به طور عمده به شکل جلدی وقوع پیدا می‌کند ولی به شکل‌های گوارشی و تنفسی نیز دیده می‌شود.
دکتر سیدین با تاکید بر زنده ماندن عامل بیماری شاربن به مدت طولانی در خاک و انتقال به دام‌ها در هنگام چرا در مراتع آلوده افزود: واکسیناسیون منظم سالانه دام‌ها و پایش و مراقبت بیماری توسط کارشناسان دامپزشکی نقش بسیار مهمی در کنترل، پیشگیری و نهایتا ریشه کنی بیماری دارد.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین