Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران و لزوم گسترش همکاری‌های مشترک گفت: تهران و اسلام‌آباد هرگز به دشمنان و طرف‌های ثالث اجازه تخریب روابط و سوء‌تفاهم میان دو کشور برادر را نمی‌دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قاسم خان سوری روز یکشنبه در شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان با حضور در نمایندگی دیپلماتیک ایران با "حسن درویش‌وند" سرکنسول جدید ایران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روابط ایران و پاکستان را برادرانه و مبتنی بر اعتماد مشترک توصیف کرد و افزود: دولت پاکستان از هیچ اقدامی در جهت تحکیم روابط با کشور همسایه ایران به ویژه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تسریع تجارت در مرزهای مشترک دریغ نمی‌کند.

این مقام ارشد پارلمانی پاکستان با قدردانی از مواضع سازنده و امیدبخش ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم به ویژه در جهان اسلام و جنوب آسیا گفت: ما اطمینان داریم که روابط دیرینه میان پاکستان و ایران به ویژه همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: همکاری ایران و پاکستان در حوزه مبارزه با تروریسم دشمنان مشترک را مایوس کرده و دو کشور هرگز اجازه فرصت طلبی به طرف‌های ثالث برای ایجاد خدشه در روابط برادرانه را نخواهند داد.

به گزارش ایرنا، قاسم خان سوری با اشاره به پدیده همه‌گیر ویروس کووید-۱۹ و مبارزه ایران با این بیماری به رغم تحریم‌ها گفت: پاکستان برای لغو این تحریم‌ها با ایران هم‌صدا شد و ما از جامعه جهانی خواستیم تا تحریم‌های ایران را لغو کند.

وی توسعه روابط با همسایگان و تبادل تجارت را اولویت سیاست دولت پاکستان توصیف کرد و افزود: دولت عمران‌خان نخست وزیر پاکستان مصمم به کمک به تنش‌زدایی در منطقه و بهبود روابط میان کشورهای اسلامی است و در آینده نیز برای رفع مسائل پیش روی جهان اسلام نقش‌آفرینی خواهد کرد.

سرکنسول ایران در کویته پاکستان نیز درخصوص توسعه روابط دوجانبه، تجارت مرزی در شرایط کرونا و مسائل مرتبط به جهان اسلام‌آباد بحث و تبادل نظر انجام داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان تجارت جمهوری اسلامی ایران دولت رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد