Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@13:08:39 GMT

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 5 جولای

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۳۰۶۶

به مرور خاطرات فوتبالی‌مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم.

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقاتی که در تاریخ 5 جولای در دنیای فوتبال رخ داده‌اند. 

قهرمانی میلان در کوپا ایتالیا (1972)


پیروزی 3-2 ایتالیا مقابل برزیل با هت تریک پائولو روسی در دور دوم مرحله گروهی و صعود به نیمه نهایی جام جهانی (1982/7/5)

 در چارچوب آخرین دیدار از رقابت های دور دوم گروهی جام جهانی 1982، دو تیم ملی ایتالیا و برزیل در حضور 44 هزار تماشاگر ورزشگاه سریا شهر بارسلونا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 3-2 ایتالیا و صعود آتزوری به مرحله نیمه نهایی مسابقات همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پائولو روسی زننده هر سه گل ایتالیا در این مسابقه بود و برای برزیل نیز سوکراتس و پائولو روبرتو فالکائو موفق به گلزنی در این دیدار شدند.

صعود فرانسه به فینال جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل پرتغال (2006/7/5) 

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2006 دو تیم ملی پرتغال و فرانسه در حضور 66 هزار تماشاگر ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 1-0 فرانسه و صعود خروس ها به فینال مسابقات همراه بود. زین الدین زیدان در دقیقه 33 تک گل فرانسه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

 

پیوستن جوردی آلبا به بارسلونا (2012/7/5) 

در چنین روزی، جوردی آلبا به بارسلونا پیوست، به همین بهانه صفحه رسمی لالیگا ویدیویی را منتشر کرده است. آلبا تاکنون در 329 بازی برای بارسلونا، 17 گل به ثمر رسانده است.

 

پیوستن دنی کارواخال به رئال مادرید (2013/7/5)

سال 2013 در چنین روزی، دنی کارواخال به رئال مادرید پیوست، به همین بهانه صفحه رسمی لالیگا ویدیویی را منتشر کرده است. کارواخال تاکنون در 275 بازی برای رئال مادرید، 6 گل به ثمر رسانده است.

صعود هلند به مرحله نیمه نهایی جام جهانی با غلبه بر کاستاریکا در ضربات پنالتی (2014/7/5)

سال 2014 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 دو تیم ملی هلند و کاستاریکا در حضور 51 هزار تماشاگر ورزشگاه ایتایپاوا آرنا فونته نوآوا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 4-3 هلند در ضربات پنالتی و صعود این تیم به جمع چهار تیم برتر مسابقات خاتمه یافت. تیم کرول که در دقیقه 121 به جای یاسپر سیلسن درون دروازه هلند قرار گرفته بود، با مهار دو پنالتی برایان رویز و مایکل اومانیا زمینه ساز صعود هلند به مرحله نیمه نهایی شد.

صعود آرژانتین به مرحله نیمه نهایی جام جهانی با کسب برتری 1-0 مقابل بلژیک (2014/7/5)

سال 2014 در چنین روزی و در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 دو تیم ملی آرژانتین و بلژیک در حضور 68 هزار تماشاگر ورزشگاه ملی مانه گارینشا به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری 1-0 آرژانتین و صعود آلبی سلسته به جمع چهار تیم برتر مسابقات خاتمه یافت. گونزالو هیگواین زننده تک گل آرژانتین در دقیقه 8 این دیدار بود.

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد ولی قرقیزها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت  آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبه‌رو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد. 

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، سه تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تایلند هم به جام جهانی صعود کرد
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!
  • حریف فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد