Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عمرانی در آئین افتتاح شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تهران ویژه شهرک‌های صنعتی که در شهرک صنعتی شمس آباد ری برگزار شد، با اشاره به اینکه در جهش تولید موانعی وجود دارد که به ۲ دسته تقسیم می‌شوند اظهار داشت: اولین مانع وجود مقررات دست و پا گیر است و دوم مربوط به سازمان‌هایی مربوط به بیمه و مالیات و بانک‌ها ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی با بیان اینکه می‌شود با تغییر رویه‌ها مقدمات جهش تولید را فراهم کرد افزود: بانک‌ها در زمینه جهش تولید توسط تولید کنندگان به نحو بسیار مناسب و مؤثری می‌توانند تأثیر گذار باشند و می‌توانند با دادن مهلت به تولید کنندگان برای آنها راه را فراهم کنند.

معاون قضائی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم هیچ کارگری بیکار و هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود گفت: افتتاح شعب حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی می‌تواند قدمی دیگر در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان باشد و آنچه که به خوبی مشهود است این است که قوه قضائیه عزم خود را برای حمایت از تولید کنندگان و فراهم آوری جهش تولید جزم کرده است.

وی در خصوص قوانین موجود در حیطه کار و تولید عنوان داشت: قطعاً بخشی از مشکلات تولید کنندگان به قوانین مربوط است لذا این قوانین نیازمند بروزرسانی هستند.

معاون قضائی دادستان کل کشور تحقق جهش و تولید را نیازمند اقدامی جهادی دانست و اظهار داشت: اگر در حوزه تولید و خودکفایی به مرزی نرسیم که خود را اداره کنیم به مشکل برمی‌خوریم و ما در ایام شیوع بیماری کرونا دیدیم که با چه محرومیت‌هایی در واردات و حتی صادرات کالا مواجه شدیم و در حال حاضر نیز تملک برخی کارخانه‌های تولیدی توسط بانک‌ها مصیبت بار شده است که باید برای آنها فکری کرد و نباید فکر کنیم و نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که با قطع کردن آب و برق و گاز کارخانه‌های تولیدی می‌توانیم شعار جهش تولید را تحقق ببخشیم.

کد خبر 4966832

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستانی کل کشور سعید عمرانی شهرک صنعتی شمس آباد ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد بیرجند ایلام دهه کرامت استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر تولید کنندگان جهش تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)

دانشمندان در کره جنوبی اخیراً در آزمایش همجوشی هسته ای رکوردشکنی کردند. آنها به مدت ۴۸ ثانیه دمایی را هفت برابر دمای هسته خورشید حفظ کردند. اما تولید انرژی تجاری قابل دوام از همجوشی هسته ای همچنان بیشتر ایده ای علمی_تخیلی است تا نزدیک به واقعیت.

در همین حال، برادر قابل اعتمادتر آن، شکافت هسته‌ای، چندین دهه است که به جهان نیرو می دهد. در اینفوگرافی زیر، تولیدکنندگان برتر انرژی هسته‌ ای که بر حسب تراوات ساعت (TWh) اندازه‌گیری می‌شود، نشان داده شده است. داده‌های مربوط به این موضوع از موسسه انرژی هسته‌ ای، آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی شده است.

کدام کشور بیشترین انرژی هسته ای را تولید می کند؟

به گزارش روزیاتو، تولید انرژی هسته‌ای در ایالات متحده بیش از دو برابر میزان تولید چین (رتبه دوم) و فرانسه (رتبه سوم) روی هم است. در مجموع، ایالات متحده نزدیک به ۳۰ درصد از تولید انرژی هسته ای جهان را به خود اختصاص داده است.

با این حال، انرژی هسته ای یک پنجم برق آمریکا را تامین می کند. برخلاف فرانسه که ۶۰ درصد برق خود را از نیروگاه های هسته ای تامین می کند.

نکته برجسته دیگر این است که چگونه چین در دهه گذشته به سرعت توانایی های انرژی هسته‌ای خود را افزایش داده است. برای مثال، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، چین سهم خود از تولید انرژی هسته‌ای جهانی را از کمتر از ۱۰ درصد به بیش از ۱۴ درصد افزایش داد و از فرانسه در رتبه دوم پیشی گرفت.

در نقطه مقابل، سهم بریتانیا در همان دوره زمانی به ۲ درصد کاهش یافته است.

در همین حال، اوکراین برای تامین برق شبکه خود به شدت به انرژی هسته‌ای متکی است. در مارس ۲۰۲۲، پس از اینکه نیروهای روسی کنترل این تاسیسات را به دست گرفتند، دسترسی به نیروگاه هسته ای کلیدی خود در زاپوریژیا (Zaporizhzhia) را از دست داد.

این نیروگاه که با شش راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه های اروپا است، در حال حاضر هیچ چیز تولید نمی کند و محل حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)